3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: 3or I Linköping

Inlägg av themax »

Jontemyra skrev:
Hej.

Går i tankarna att köpa en m3, men det finns något som skaver :), avståndet till närmsta servicecenter. Känns inte aktuellt är behöva ta ledigt en dag för att köra Stockholm tur och retur för reparation/service.

Hade varit intressant att höra hur ni andra i Linköping resonerar kring servicecenter.
Jag bor en kvart bort, men har inte sett behovet än efter drygt 1000 mil. Och med Teslas mobila team tror jag du kan vara lugn. Det är i alla fall inget som får mig att ligga sömnlös på nätterna.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bylund »

jonas skrev:
Jag som haft Tesla i flera år har de gånger det hänt kört efter jobbet till Väsby. Tesla har antingen stannat kvar eller lämnat nyckel i hotellet bredvid till lånebilen. Så inte någon arbetstid förlorad, men en lång dag. De har Mao varit flexibla för mina önskemål.

Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Fast det sägs att hotellet inte vill hantera nycklar åt Tesla längre.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av andersjo »

Som nämnt tidigare i tråden så hade jag min bil hos Rallye i veckan. 1½ dag för deras keramiska "drop off"-behandling.

För 5000:- får man; ordentlig tvätt och rengöring både utvändigt och invändigt, klädselimpregnering, fälg- och glasförsegling, polering samt keramisk lackförsegling med 5 års hållbarhet. Man får en garanti på 5 år om man gör en årlig kontrolltvätt för 600:- tror jag det var. Står dock ingen stans vad garantin egentligen gäller. De lägger även i färg i stenskott om man tar med sig lackstift.

Resultatet är att bilen äntligen ser ut som den bode ja gjort vid leverans plus ett snäpp vassare. Det var främst tre stycken matta fläckar ca. 5 cm stora som har retat mig sedan leverans, poleringen tog hand om dem utan problem. Jag hade även lyckats få en liten skrapskada på nosen bara några dagar efter leverans som syntes på flera meters håll. Efter lite stenskottsfärg och polering upptäcker man den inte utan att gå ned på knä framför om man inte vet vad man letar efter. Lacken har också fått bättre lyster, känns lite som ett fettlager på den, och massor av mikro-repor är borta.

Ska jag anmärka på något är det väl att slutbehandlingen inte var på en pedantisk nivå. Lite putsmedel kvar i någon vrå av fönsterrutorna och samma på en del ställen av lacken som syns i visst ljus. Men på det hela taget är jag mycket nöjd hittills, speciellt med tanke på pengarna och tiden de hade bilen. Återstår att se hur jag känner efter några tvättar om behandlingen gör nytta.
DSC09875-2.JPG
DSC09908.JPG
DSC09839.JPG
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Hej! Någon här som vill göra följe till bilträffen på flygvapenmuseet som är på torsdag (30/5)? Hade ju varit effektfullt om vi var ett gäng 3:or som rullade in och skulle vara kul att träffa er andra :)

@andersjo snyggt! Jag håller med om effekten av lackkonserveringen, blir t.om. bättre än ny!
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av andersjo »

Peje85 skrev:
Hej! Någon här som vill göra följe till bilträffen på flygvapenmuseet som är på torsdag (30/5)? Hade ju varit effektfullt om vi var ett gäng 3:or som rullade in och skulle vara kul att träffa er andra :)

@andersjo snyggt! Jag håller med om effekten av lackkonserveringen, blir t.om. bättre än ny!
Motorträffen har jag och familjen varit på ett antal torsdagar under förra året när det var fint väder och passade i övrigt. Bara för att gå runt och titta då, men nu skulle det vara kul att visa upp framtidens bilar för dessa motorentusiaster och nostalgiker. Nyfiken på hur folket skulle reagera. :-)

Skulle väldigt gärna vara med i en Tesla-grupp där, nu när det är helgdag och allt. Har inga andra planer ännu, men törs inte lova något.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
johan3
Inlägg: 10
Blev medlem: 30 maj 2019 08:16

Re: 3or I Linköping

Inlägg av johan3 »

Hej,
vi har typ bestämt oss för en Tesla Model 3 men skulle vilja provsitta innan vi slår till samt kolla lite allmänt på bilen. Har tidigare testat både Leaf,, e-Niro och några andra och tycker det skiljer i hur jag/vi får plats i bilen. Har egentligen inget behov av att provköra då vi har provkört lite olika elbilar och jag tror inte teslan skiljer sig något speciellt i vardagskörningen, om något är den bara bättre än de andra bilarna.

Så, till min fråga, är det någon som kan tänka sig att visa upp sin 3:a någon dag i Linköping? Kan tänka mig en mindre kompensation av något slag om det önskas.

Mvh Johan
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av andersjo »

johan3 skrev:
Så, till min fråga, är det någon som kan tänka sig att visa upp sin 3:a någon dag i Linköping? Kan tänka mig en mindre kompensation av något slag om det önskas.
Kom till Flygvapenmuseet ikväll, jag planerar att vara där mellan ca kl 17 och 19 med min 3:a. På ena eller andra parkeringen. :-)

@Peje85 Är du fortfarande intresserad? Är det inga fler som nappat? Ska vi ses innan någon stans i närheten för att anlända i grupp?

För den som inte är bekant med tillställningen finns lite info och bilder här:
https://www.facebook.com/torsdagar/
https://www.flygvapenmuseum.se/besok-os ... 019-05-30/
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Gustafsson »

andersjo skrev:
johan3 skrev:
Så, till min fråga, är det någon som kan tänka sig att visa upp sin 3:a någon dag i Linköping? Kan tänka mig en mindre kompensation av något slag om det önskas.
Kom till Flygvapenmuseet ikväll, jag planerar att vara där mellan ca kl 17 och 19 med min 3:a. På ena eller andra parkeringen. :-)

@Peje85 Är du fortfarande intresserad? Är det inga fler som nappat? Ska vi ses innan någon stans i närheten för att anlända i grupp?

För den som inte är bekant med tillställningen finns lite info och bilder här:
https://www.facebook.com/torsdagar/
https://www.flygvapenmuseum.se/besok-os ... 019-05-30/
Överväger att åka dit med Roadstern...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Det låter som en utmärkt idé och kul med en roadster ev oxå! Ska vi ses vid Scandic Ryd 16:45 då? :) Eller demonstrativt samlas vid bränslepumparna på OKQ8 som ligger intill? ;)
johan3
Inlägg: 10
Blev medlem: 30 maj 2019 08:16

Re: 3or I Linköping

Inlägg av johan3 »

andersjo skrev:
johan3 skrev:
Så, till min fråga, är det någon som kan tänka sig att visa upp sin 3:a någon dag i Linköping? Kan tänka mig en mindre kompensation av något slag om det önskas.
Kom till Flygvapenmuseet ikväll, jag planerar att vara där mellan ca kl 17 och 19 med min 3:a. På ena eller andra parkeringen. :-)

@Peje85 Är du fortfarande intresserad? Är det inga fler som nappat? Ska vi ses innan någon stans i närheten för att anlända i grupp?

För den som inte är bekant med tillställningen finns lite info och bilder här:
https://www.facebook.com/torsdagar/
https://www.flygvapenmuseum.se/besok-os ... 019-05-30/
Låter lysande, stort tack! Vi siktar på att komma dit ikväll om vi bara kan få styr på eftermiddagens besök och hur länge de är kvar.
Användarvisningsbild
Eilert
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 25 maj 2019 16:19

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Eilert »

Här kommer en Linköpingsbo till som ska hämta en LR RWD imorgon.
Jag har köpt stänkskärmar som är på väg och tänkte fixa stenskottsskydd på fronten och trösklar. Har ni tips på någon firma i Östergötland som kan göra ett bra jobb?
Skulle helst på samma ställe göra en keramisk lackbehandling.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av andersjo »

Peje85 skrev:
Det låter som en utmärkt idé och kul med en roadster ev oxå! Ska vi ses vid Scandic Ryd 16:45 då? :) Eller demonstrativt samlas vid bränslepumparna på OKQ8 som ligger intill? ;)
Det är taget!
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Kul att träffa några av er (@Andersjo och @Gustafsson) på gårdagens bilträff vid Flygvapenmuseet! Var ju i gott sällskap och drog en hel del uppmärksamhet från nyfikna och intresserade :)
Nästa gång blir kanske på en nostalgikväll Vadstena (normalt sett onsdagkvällar)?
77E74151-EEF5-420A-9062-782E9EA7B65F.jpeg
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Lindstromer »

Peje85 skrev:
Kul att träffa några av er (@Andersjo och @Gustafsson) på gårdagens bilträff vid Flygvapenmuseet! Var ju i gott sällskap och drog en hel del uppmärksamhet från nyfikna och intresserade :)
Nästa gång blir kanske på en nostalgikväll Vadstena (normalt sett onsdagkvällar)?
Jag hakar gärna på från Norrköping till Vadstena någon onsdag i sommar. :D
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
johan3
Inlägg: 10
Blev medlem: 30 maj 2019 08:16

Re: 3or I Linköping

Inlägg av johan3 »

Stort tack till er tre som var på plats vid flygvapenmuseet. Riktigt kul att få titta lite närmare på TM3:orna. Nu ska vi nog bara diskutera med banken innan vi lägger en beställning :)
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

@Johan3, Det var så lite så, var ju ett bra tillfälle för intresserade såsom dig själv att spana in modellen :)

@Lindstromer, absolut! Klart vi ska planera en tripp dit någon av de kommande veckorna (med solsken)!
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Jag hänger också gärna på till vadstena eller liknande om jag har mjölighet!
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: 3or I Linköping

Inlägg av default »

Om det blir några fler träffar framöver så är jag mycket intresserad av att testa en Performance modell. Skulle vilja veta vad jag går miste om :D Självklart kan man prova min LR AWD i utbyte, varför man nu skulle vilja det som P-ägare ;)
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Yxel »

Jag har haft icke P som lånebilar. Har tyckt de varit riktigt pigga, ändå en Tesla liksom.
Så kommer man tillbaka till sin P och tänker, okej, det _är_ något alldeles extra.
Så det är väl därför då, att bli kär på nytt ;)
Multicoat Red Model X P100D
Larni
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 jun 2019 19:45
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Larni »

Är det någon i Linköping som skulle vara intresserad av att visa upp sin 3:a för mig? Skulle vilja se hur det är med utrymmet då jag är ganska lång/har lång överkropp och är osäker på hur jag sitter i en 3:a. Nu när den finns med dragkrok (synd bara att det inte går att få till performance) skulle det underlätta att se en på närmare håll än Stockholm... :-)

/ Lars
Användarvisningsbild
bjornemo
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 26 apr 2019 18:22

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bjornemo »

Larni skrev:
Är det någon i Linköping som skulle vara intresserad av att visa upp sin 3:a för mig? Skulle vilja se hur det är med utrymmet då jag är ganska lång/har lång överkropp och är osäker på hur jag sitter i en 3:a. Nu när den finns med dragkrok (synd bara att det inte går att få till performance) skulle det underlätta att se en på närmare håll än Stockholm... :-)

/ Lars
Jag får förhoppningsvis min bil levererad på tisdag (LR AWD), så borde kunna visa upp den strax efter det. Jag har även beställt med dragkrok. :) Kan skicka PM sen när jag fått min bil - om du inte redan hunnit få napp hos andra här i forumet som ställt upp tidigare (när jag själv var spekulant).
Larni
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 jun 2019 19:45
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Larni »

Jag får tacka användaren default för en trevlig genomgång av sin model 3! Tack även er andra som hörde av sig.

Nu är det bara att bestämma sig om jag ska byta bil...
johanok
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 jun 2019 19:22

Re: 3or I Linköping

Inlägg av johanok »

Jag är i samma situation som Larni. Någon som skulle kunna tänka sig att visa sin 3:a i Linköping?

/ Johan
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av jonas »

Jag kan låna ut min i Linköping för provning

Kom till Elopedbutiken i Linköping så fixar vi tester för alla som vill.


Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Jag tycker det vore kul att åka till nostalgiafton i Vadstena gemensamt. Jag föreslår onsdag den 10:e juli (vecka 28:a). Förslagsvis träffas vi på parkeringen till flygvapenmuseum och åker vid 1645 så vi får plats i Vadstena.

Jag tänker att det är ett bra läge att ta med personer som är intresserade av Tesla på resan. Jag har 3 platser i min bil (röd 3 awd med vit inredning) och låter gärna någon köra.

Vi kanske kan göra upp en väg vi kör om någon vill haka på längs vägen.

Vad tror ni om det upplägget?
Skriv svar