Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inläggav Teslaägare ulfboss » 08 feb 2019 00:36

Har av Tesla i går torsdag fått veta att min bil ska finnas på båt nummer tre. Vet ej vilken båt det är och när den når Belgien. Enligt Tesla skulle jag i alla fall vara bland de första som skulle få min nya 3:a. Andra halvan av februari.
Det är tre olika delar som avgör i vilken turordning man får sin bil. !. Redan Teslaägare. 2. När reservationen gjordes. 3. När man la sin order. Hur de sen rankar dessa vet jag inte.
Användarvisningsbild
ulfboss
Teslaägare

Re: De första 3:orna till Sverige på båt nr 3.

Inläggav Teslaägare Kalle » 08 feb 2019 05:08

Jag ringde o pratade med dom och fick höra att de inte va på den första båten av dom, men mer en så kunde han inte säga. Men han sa ochså I februari. Så jag antog att de blir golvis cosmos eller Grand Aurora
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare EnTraktor » 08 feb 2019 07:28

Till mig sa dom igår att min bil finns på den andra båten.
Tesla X90D Titanium med AP1
Tesla S100D Deep Blue med AP2
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare

Referralkod: mikael25

Inläggav Teslaägare Johnalm » 08 feb 2019 07:50

EnTraktor skrev:Till mig sa dom igår att min bil finns på den andra båten.

Den andra båten som i båt nummer två eller på den andra båten som i inte den här eller den där båten? :lol:
Model 3 LR AWD, svart med vit insida, 19" och FSD (vilken torsdag som helst).
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inläggav PatrikS » 08 feb 2019 08:34

ulfboss skrev:Har av Tesla i går torsdag fått veta att min bil ska finnas på båt nummer tre. Vet ej vilken båt det är och när den når Belgien. Enligt Tesla skulle jag i alla fall vara bland de första som skulle få min nya 3:a. Andra halvan av februari.
Det är tre olika delar som avgör i vilken turordning man får sin bil. !. Redan Teslaägare. 2. När reservationen gjordes. 3. När man la sin order. Hur de sen rankar dessa vet jag inte.

Snarare känns det som att det är
1. vilken modell
2. vilken färg
3. Annan utrustning
4. ren tur?

Jag har hört flertalet exempel på folk nu som lagt beställningar samt bokning sent och utan att vara teslaägare som fått VIN.

Vet inte om jag ska vara glad för deras skull eller känna mig dum för att jag stod i kö den 31/3...
PatrikS

Inläggav Teslaägare Svenssons » 08 feb 2019 08:45

PatrikS skrev:
1. vilken modell
2. vilken färg
3. Annan utrustning
4. ren tur?

Jag har hört flertalet exempel på folk nu som lagt beställningar samt bokning sent och utan att vara teslaägare som fått VIN.

Vet inte om jag ska vara glad för deras skull eller känna mig dum för att jag stod i kö den 31/3...

Alla dessa faktorer spelar nog också roll. Det betyder dock inte att reservationen inte spelar någon roll och 10kkr i 2-3 år är inte särskilt mycket med tanke på att räntan är så låg. Jag lade en reservation samma dag som det gick men har fått tillbaka dem nu. Hade även reservation på Model X Signature där jag även lade beställning första dag som det gick.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Legato » 08 feb 2019 08:54

Jag tror reservationen fortfarande kommer kunna ha stort värde för Model 3 SR. Skulle iaf inte drömma om att offra min andra reservation, det handlar om någon hundralapp i ränta för potentiellt väldigt många tusen i avkastning.
No2Gas - Röd X75D (fd X60d) 2016 - SÅLD
No2Oil - Svart (blacked out) S75D 2017
LR3D på ingång
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav PatrikS » 08 feb 2019 09:15

Det är inte pengarna jag bryr mig om, utan att man åker dit och ställer sig i kö och väntar bland de första på en arbetsdag för att kunna få sin bil så tidigt som möjligt, men sen blir omsprungen av folk som bokar lite senare... på sommaren.
PatrikS

Inläggav Teslaägare 12man » 08 feb 2019 09:18

Men vilken chock köandet skickade till avgasindustrin
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Referralkod: hanjo2756

Inläggav Mickep » 08 feb 2019 14:03

PatrikS skrev:
ulfboss skrev:Har av Tesla i går torsdag fått veta att min bil ska finnas på båt nummer tre. Vet ej vilken båt det är och när den når Belgien. Enligt Tesla skulle jag i alla fall vara bland de första som skulle få min nya 3:a. Andra halvan av februari.

1. vilken modell
2. vilken färg
3. Annan utrustning
4. ren tur?

hush, tesla ägarna måste få sin fantasi bevarad, det är givetvis att tesla kommer sköta logistiken och ta den ökade kostnaden att plocka ut de som enligt dem själva skall ha före andra och rangordna dessa och fördröja de som inte reserverat med några veckor/månader så de som köat inte skall känna sig förfördelad.
Mickep

Nästa

Återgå till Model 3