Schemalagt leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Johnalm »

Perry skrev:
Yikes, jag fick leveransbekräftelse via mail för några dagar sedan att hämta bilen nu på tisdag efter lunch. Skulle vara riktigt jäkla uselt om de plötsligt skulle ändra det bara någon dag i förväg. Får hoppas datumet faktiskt stämmer.
Har du likadan spec som jag? Frågar åt en kompis :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Perry »

Johnalm skrev:
Har du likadan spec som jag? Frågar åt en kompis :lol:
Röd P3D, svart/vit klädsel, EAP. Leverans 19 feb kl 13:00 i Malmö.
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jonas83 »

Man kanske ska prova lägga en ny beställning nu. Enligt konfiguration skall man då fortfarande få leverans i mars.

Känns väl som att det finns förutsättningar (med den lotto och kaos som råder) att få den före nuvarande order med reservationsdatum 31/3 2016 och beställning lagd i december, där tesla säger att dom inte matchat någon bil än och därav fortsatt avsaknad av VIN, slutfaktura och leveransprognos. Suck... så mycket var det köandet värt. Känns helt tragiskt detta.
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av kangru »

Jonas83 skrev:
Man kanske ska prova lägga en ny beställning nu. Enligt konfiguration skall man då fortfarande få leverans i mars.

Känns väl som att det finns förutsättningar (med den lotto och kaos som råder) att få den före nuvarande order med reservationsdatum 31/3 2016 och beställning lagd i december, där tesla säger att dom inte matchat någon bil än och därav fortsatt avsaknad av VIN, slutfaktura och leveransprognos. Suck... så mycket var det köandet värt. Känns helt tragiskt detta.
Vad har du tagit för udda konfiguration?
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jonas83 »

:D
Nu finns det inte så många kombinationer att välja på, så hur komplicerat skall det vara...

LR AWD
Midnight Silver
18”
Vita säten
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av lator »

Jonas83 skrev:
Man kanske ska prova lägga en ny beställning nu. Enligt konfiguration skall man då fortfarande få leverans i mars.

Känns väl som att det finns förutsättningar (med den lotto och kaos som råder) att få den före nuvarande order med reservationsdatum 31/3 2016 och beställning lagd i december, där tesla säger att dom inte matchat någon bil än och därav fortsatt avsaknad av VIN, slutfaktura och leveransprognos. Suck... så mycket var det köandet värt. Känns helt tragiskt detta.
Skulle ju faktiskt vara intressant att veta hur den beställningen skulle hanteras... Det slutade med att jag tog bort min reservation då jag kände att det inte fanns någon mening att fortsätta ligga ute med pengar som det inte finns någon mening med. Den bil som jag väntar på kommer tidigast till sommaren och då kanske fortfarande utan dragkrok. Nä, hypen runt detta köande dog ut i ett lotteri som inte höjer Teslas status... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Crappy »

Nåja Lator
Jag har lovat dig en lunch och en provtur, eller om det nu blir du som står för lunchen. Det får vi se :D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av lator »

Crappy skrev:
Nåja Lator
Jag har lovat dig en lunch och en provtur, eller om det nu blir du som står för lunchen. Det får vi se :D
Vi får väl hoppas att det blir jag som står för lunchen men osvuret är säkrast... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

Jonas83 skrev:
:D
Nu finns det inte så många kombinationer att välja på, så hur komplicerat skall det vara...

LR AWD
Midnight Silver
18”
Vita säten
Samma konf. som jag, har även EAP och vinterdäck.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jonas83 »

Härligt Martey.
Jag tänkte att jag troligen kompletterar med EAP lite senare.

Har du fått VIN etc. ?
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Peje85 »

Väntar också på något mer ska hända på Teslalontot, har heller inte blivit uppringd om vinterdäck än. Reserverade 31/3-16, beställde mitten dec av en
LR AWD
Svart
Vit klädsel
19”
EAP
Privat/DNB

Känns just nu inte som det skulle behövas vinterdäck :D Men följer övrigas besked om leverans med glädje (och en gnutta avundsjuka;) ).
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

Jonas83 skrev:
Härligt Martey.
Jag tänkte att jag troligen kompletterar med EAP lite senare.

Har du fått VIN etc. ?
Inget VIN ännu :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Snotling
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 11:11
Ort: Lidköping

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Snotling »

Har fått "slutgiltig" leveransbekräftelse på min P3:a nu.
De ringde igen alltså, första bekräftade datumet var den 20:e.
25/2 i Göteborg.
Inget VIN ännu
P85DL 2015
P3 2019
BMW i4 M50 2022
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Snotling skrev:
Har fått "slutgiltig" leveransbekräftelse på min P3:a nu.
De ringde igen alltså, första bekräftade datumet var den 20:e.
25/2 i Göteborg.
Inget VIN ännu
Aj då.

Igår fick jag mailsvar att jag skulle få ett samtal angående leveransen idag eller på måndag. Har tidigare fått 20:e som leveransdatum på mail. Hoppas man kan få leverans nästa vecka ändå :?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jeppe_E »

Martey skrev:
Jonas83 skrev:
Härligt Martey.
Jag tänkte att jag troligen kompletterar med EAP lite senare.

Har du fått VIN etc. ?
Inget VIN ännu :)
Finns massor på systembolaget.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Snotling
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 11:11
Ort: Lidköping

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Snotling »

Enligt hon som ringde från Tesla så berodde förseningen på transportstyrelsen.
P85DL 2015
P3 2019
BMW i4 M50 2022
Användarvisningsbild
Snotling
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 28 dec 2016 11:11
Ort: Lidköping

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Snotling »

Verkar vara lite mycket att göra för Tesla, nu har de ringt 3 gånger idag och ändrat tid...
26:e ny tid nu.
P85DL 2015
P3 2019
BMW i4 M50 2022
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Snotling skrev:
Verkar vara lite mycket att göra för Tesla, nu har de ringt 3 gånger idag och ändrat tid...
26:e ny tid nu.
:shock: :cry:
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippodrome »

Jag hoppas min bil står på båten som anländer Zeebrugge ikväll, sålde och lämnade just min firmabil!

Knappt så man vågar skriva det här men ska köpa nån gammal skrothög att ha tills teslan kommer och övningsköra med dottern i.

Känns inte lämpligt med en ny, snabb elbil att hänga på grönskylt på och ut i sthlmstrafiken!

Hur kort efter båten kommer till zeebrugge börjar dom maila ut matchningar? Nån som har fått en uppfattning om det?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Smutt »

ippodrome skrev:
Jag hoppas min bil står på båten som anländer Zeebrugge ikväll, sålde och lämnade just min firmabil! Bild

Knappt så man vågar skriva det här men ska köpa nån gammal skrothög att ha tills teslan kommer och övningsköra med dottern i.

Känns inte lämpligt med en ny, snabb elbil att hänga på grönskylt på och ut i sthlmstrafiken! Bild

Hur kort efter båten kommer till zeebrugge börjar dom maila ut matchningar? Nån som har fått en uppfattning om det?
Så du ska inte låta dit barn köra världens säkraste bil, utan skrot? Jag övningskör självklart med dottern i Teslan vad ska hon med körkort för växlat till? Den tekniken är ju död
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippodrome »

Smutt skrev:
ippodrome skrev:
Jag hoppas min bil står på båten som anländer Zeebrugge ikväll, sålde och lämnade just min firmabil! Bild

Knappt så man vågar skriva det här men ska köpa nån gammal skrothög att ha tills teslan kommer och övningsköra med dottern i.

Känns inte lämpligt med en ny, snabb elbil att hänga på grönskylt på och ut i sthlmstrafiken! Bild

Hur kort efter båten kommer till zeebrugge börjar dom maila ut matchningar? Nån som har fått en uppfattning om det?
Så du ska inte låta dit barn köra världens säkraste bil, utan skrot? Jag övningskör självklart med dottern i Teslan vad ska hon med körkort för växlat till? Den tekniken är ju död

Tål att tänkas på, hursomhelst behöver jag en bil tills dess att min nya kommer och att hyra en blir inte billigare eg.

Håller med om manuell/automat och har pratat med henne om det.
Vill nog helst utvärdera innan Teslan blir övningskörningsmaterial, är ju långa väntetider på verkstad ifall nog skulle hända har man ju förstått... Bild

Har tidigare haft 25+ på mina firmabilars försäkringar vad gäller förare. Får se vad det blir denna gång.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jeppe_E »

Smutt skrev:
ippodrome skrev:
Jag hoppas min bil står på båten som anländer Zeebrugge ikväll, sålde och lämnade just min firmabil! Bild

Knappt så man vågar skriva det här men ska köpa nån gammal skrothög att ha tills teslan kommer och övningsköra med dottern i.

Känns inte lämpligt med en ny, snabb elbil att hänga på grönskylt på och ut i sthlmstrafiken! Bild

Hur kort efter båten kommer till zeebrugge börjar dom maila ut matchningar? Nån som har fått en uppfattning om det?
Så du ska inte låta dit barn köra världens säkraste bil, utan skrot? Jag övningskör självklart med dottern i Teslan vad ska hon med körkort för växlat till? Den tekniken är ju död
Japp, men tyvärr kommer det att dröja sjukt många år innan trafikverket skrotat hela grejen med automat vs växlat på körkortet. Körskolan här har fattat det, men måste förstås förhålla sig till de regler som gäller och det är ju ändå så att manuellt växlade bilar kommer att finnas i minst 40 år till.

Det är ju bara att sätta Teslan i chill-mode, så funkar den hur bra som övningsbil ju :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Smutt »

Jobbade hårt med att ge grabben ett vanligt körkort, han körde mina bilar sen skaffa han en Tesla.äldsta dottern vanligt körkort, lånar bara mina bilar. Dom två yngsta får automatkort vilket dom är okej med ska ju endå bara köra Tesla
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av MartinH »

ippodrome skrev:
Smutt skrev:
ippodrome skrev:
Har tidigare haft 25+ på mina firmabilars försäkringar vad gäller förare. Får se vad det blir denna gång.
Det är ju ändå du som handledare som är förare i lagens mening och åtminstone en del försäkringsbolag följer den linjen och tillåter övningskörning även med försäkringar tecknade med 25+.

"Det är handledaren som räknas som förare under övningskörningen. Handledaren är ansvarig för allt eleven gör. Bilförsäkringen gäller därför på samma sätt som när någon som har körkort kör bilen."

https://www.if.se/privat/forsakringar/b ... vningskora
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av TeslaMartin »

Nu fått verifierat datum och tid. Alla preliminära leveranser framflyttade.. surprise :roll:

Nu gällande 10:00, 25 februari i Upplands-Väsby.

Skall vara första tiden i Stockholm :)

Lät som det blir tidigare i söder, Malmö och Götet..
Skriv svar