Schemalagt leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av richdub »

Är Sverige enda landet (av de som kunnat beställa sedan i december) som inte haft en enda leverans ännu?
Användarvisningsbild
Perry
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Perry »

Crappy skrev:
Den 5:e kan jag helt säkert glömma, eftersom de ska ha betalningen sju dagar före.
När jag beställde min Model S så fick jag slutfakturan två dagar innan leverans som jag betalde direkt. Då fick jag faktiskt hämta ut bilen på utsatt datum ändå.
electricfeel
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 sep 2017 16:42
Ort: Helsingborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av electricfeel »

richdub skrev:
Är Sverige enda landet (av de som kunnat beställa sedan i december) som inte haft en enda leverans ännu?
Nej, inget Sverige unikt.
epatel
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jun 2018 10:32
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av epatel »

Crappy skrev:
...

Han var då mycket tydlig med att jag skulle inte betala något innan de varit kontakt med mig igen och gett mig ett definitivt leveransbesked.
Så summa summarium, de har ingen aning om när de kommer kunna leverera några bilar alls. Den 5:e kan jag helt säkert glömma, eftersom de ska ha betalningen sju dagar före. Då får de ringa imorgon
Hoppla. Jag fick SMS i tisdags (som jag såg igår) om att slutfakturan var klar och bara betala. Också med leverans 5/3 enl fakturan. Så skickade betalningen igår...lite nervöst...försökte ringa dem idag, men var omöjligt komma fram. Får försöka igen imorgon...
Model 3 Midnight Silver Metallic LR AWD EAP
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av MikaelE »

Crappy skrev:
Jag ringde angåene att DNB står som kund. och inte jag

Självklart passade jag på att fråga om 5/3 fortfarande gäller, eller om det är en preliminär tid
En märkbart trött Andre, mycket trevlig i och för sig men jag ska nog inte ringa mer :D, svarade att det var mycket preliminärt. Det kunde bli före och det kunde bli efter
Med andra ord, han hade ingen aning.
Jag bad om en ny faktura, med mitt namn och min handpenning, vilket skulle komma. Nästa fråga blev automatiskt, hur ska jag kunna betala den 7 dagar innan om det blir före den 5:e.
Han var då mycket tydlig med att jag skulle inte betala något innan de varit kontakt med mig igen och gett mig ett definitivt leveransbesked.
Så summa summarium, de har ingen aning om när de kommer kunna leverera några bilar alls. Den 5:e kan jag helt säkert glömma, eftersom de ska ha betalningen sju dagar före. Då får de ringa imorgon

Mitt lilla råd är, boka inget innan någon på Tesla kan gå ut och fysiskt titta och ta på er bil och verkligen se att den är färdig för leverans.
Även för företagsleasing är det viktigt att man själv står som kund? (Var det för miljöbonusen?)
Och man måste alltså aktivt be om en ny faktura? Känns sådär...
Jag har också DNB som kund, leverans till mig själv.
Ska den första förhöjda hyran gå till Tesla och inte DNB?
Förvirringen är mer eller mindre total :oops:
Användarvisningsbild
JosefAlex
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 jan 2019 23:48
Ort: Göteborg

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av JosefAlex »

Mailade Tesla om att DNB står som "säljs till" på fakturan...
Skärmavbild 2019-02-22 kl. 00.04.04.png
Hoppas hon har rätt.. betalar in imorgon...
Kör: Svart Volvo S60 Bi-fuel (2007)
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av MEL »

Efter att jag fått datumet framflyttat ett antal gånger har jag nu fått leveranstid kommande måndag (efter sportlovet, Sthlm). De har tidigare sagt att jag skulle förlora mitt VIN om jag inte kunde ta leverans tidigare, men denna måndag blev tillslut ok. På mytesla återstår nu bara delivery på den fystegsraket som ligger under overview samtidigt som leveransplats är flyttat till Trosta istället för Kanalvägen. För första gången tror jag verkligen att de håller utsatt tid. Tidigare fått 19/2, 21/2, 25/2 (kunde ej själv) samt nu då 4/3 som schemalagda leveransdatum.
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Eximos »

Snart slipper man krångla med vinterdäck vid leverans :D
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ippodrome »

Eximos skrev:
Snart slipper man krångla med vinterdäck vid leverans :D
Ja det är väl det enda positiva med den här soppan! Bild
Skriv svar