Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Schemalagt leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Schemalagt leveransdatum

Inläggav -JoS » 11 feb 2019 22:31

AndreasA skrev:Var tvungen att logga in och kika eftersom att alla verkar få både VIN och leveransdatum och medans alla verkar gå framåt i processen har jag tydligen gått bakåt 1 steg, formuläret med information om lån/inbyte etc har dykt upp igen.

Haha exakt samma här tyvärr, känns ju sådär lagom kul medans man nästa dreglar över folk som kommer få sitta i sina bilar om ca 10 dagar!

Hur som otroligt kul för er andra, ser fram emot massa videos på model 3 på svenska gator så länge!
-JoS

Inläggav AndreasA » 11 feb 2019 22:45

-JoS skrev:
AndreasA skrev:Var tvungen att logga in och kika eftersom att alla verkar få både VIN och leveransdatum och medans alla verkar gå framåt i processen har jag tydligen gått bakåt 1 steg, formuläret med information om lån/inbyte etc har dykt upp igen.

Haha exakt samma här tyvärr, känns ju sådär lagom kul medans man nästa dreglar över folk som kommer få sitta i sina bilar om ca 10 dagar!

Hur som otroligt kul för er andra, ser fram emot massa videos på model 3 på svenska gator så länge!

Tror iofs inte att vi har gått bakåt i processen, är nog bara systemen som spelar oss ett spratt.
Jag reserverade ganska sent (15-20 min in i avtäckningseventet 2016-04-01 och jag är ej teslaägare sedan tidigare så jag räknar med att min bil är på någon av de senare båtarna, men det är klart man blir lite konfunderad när man kan läsa på andra forum om europeer som har beställt i januari utan reservation eller är teslaägare och har fått leveransdatum)
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP, 18" beställd 2018-12-06, Estimerad leverans feb/mars.
AndreasA

Inläggav -JoS » 11 feb 2019 22:56

AndreasA skrev:
-JoS skrev:

Tror iofs inte att vi har gått bakåt i processen, är nog bara systemen som spelar oss ett spratt.
Jag reserverade ganska sent (15-20 min in i avtäckningseventet 2016-04-01 och jag är ej teslaägare sedan tidigare så jag räknar med att min bil är på någon av de senare båtarna, men det är klart man blir lite konfunderad när man kan läsa på andra forum om europeer som har beställt i januari utan reservation eller är teslaägare och har fått leveransdatum)

Det har du nog rätt i, dock fyllde jag i inbytesinfo i all förvirring vilket var det enda som "saknades" då jag tidigare gjort det via en säljare. Men trodde de ville ha det reggat via sidan också. Jaja, det löser sig nog..

Innan mars är slut så har vi nog alla våra bilar, inte långt dit men herre vad otålig man är :shock:
-JoS

Inläggav jonasperh » 12 feb 2019 14:21

Ringde och la till vinterdäck nu och kollade så det stämde med DNB leasing (det gjorde det, stod fel 'kontant' på tesla-kontot vilket inte stämde).

Passade på o fråga om leverans, han kunde inte ge nått datum eftersom ja inte fått nån VIN men jag kunde räkna med inom 1-2 veckor sa han, 'sooner then later'. Spännande :D
jonasperh

Inläggav Kalle » 12 feb 2019 14:32

F5... F5....F5....
Användarvisningsbild
Kalle

Inläggav hehehehe » 12 feb 2019 14:49

Jag har fått leveransdatum den 21:a och ringde för att bekräfta att jag kommer, men han sa att det bara var preliminär tid och att det kommer ett nytt mail/sms/samtal när tiden är bekräftad.
hehehehe

Inläggav Teslaägare Feddan » 12 feb 2019 20:12

hehehehe skrev:Jag har fått leveransdatum den 21:a och ringde för att bekräfta att jag kommer, men han sa att det bara var preliminär tid och att det kommer ett nytt mail/sms/samtal när tiden är bekräftad.

iWKad22.jpg
Köp frugans e-Up! 2016, med panorama-glastak: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=14865 Perfekt andrabil!
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inläggav Kalle » 12 feb 2019 20:13

Feddan skrev:
hehehehe skrev:Jag har fått leveransdatum den 21:a och ringde för att bekräfta att jag kommer, men han sa att det bara var preliminär tid och att det kommer ett nytt mail/sms/samtal när tiden är bekräftad.

iWKad22.jpg

Men vafan.. hur vet man att DE mailet inte är preliminärt då?
Användarvisningsbild
Kalle

Inläggav hehehehe » 12 feb 2019 20:18

Kalle skrev:
Feddan skrev:

iWKad22.jpg

Men vafan.. hur vet man att DE mailet inte är preliminärt då?

Precis min tanke. Det står ju bekräftelse på leverans i mailet jag fått. Men det ska alltså komma en bekräftelse på det bekräftelsemailet... Personligen tror jag inte på tiden förrän jag är på plats i Upplands Väsby.
hehehehe

Inläggav Teslaägare Remuz » 12 feb 2019 20:27

Inte ens när du är på plats i infra kan du tro på tiden. Min första bil var inte klar när jag släpat med hela familjen på pendeltåg, buss och elände med barnstolar och hela konkarongen. Som tur var för tesla så lånade dom ut en P90D över dagen, men hela leveransupplevelsen var ju förstörd
P100D 7-sits med allt på
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3