Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Dnlpersson
Inlägg: 39
Blev medlem: 17 maj 2017 22:07

Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Dnlpersson »

Hej,
Är inte Tesla ägare sedan tidigare eller förbokat Model 3:an och fick precis bokningsmail för provkörning.
Tom
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 okt 2018 20:53

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Tom »

Jag fick det också trots att jag är resevationshållare, ej Teslaägare och redan provkört. Dock har jag inte bokat än.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Jeppe_E »

Väldigt intressant. Jag har aldrig fått ett mail från tesla, inget i skäplådan heller. Har kollat mina kontaktuppgifter och det ser bra ut.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av anna__ »

Fick också mail :)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Kalle »

Jeppe_E skrev:
Väldigt intressant. Jag har aldrig fått ett mail från tesla, inget i skäplådan heller. Har kollat mina kontaktuppgifter och det ser bra ut.
Jag fick inte heller mail, så jag körde förbi MoS och bokade.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Jerker »

Jag har inte fått nåt mail om provkörning. Men nyss messade min fru och sa att hon fått det! :? Såvitt jag vet har Tesla fått hennes e-postadress endast genom att jag skrev in henne som kontaktperson på My Tesla! :lol:
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av themax »

Jerker skrev:
Jag har inte fått nåt mail om provkörning. Men nyss messade min fru och sa att hon fått det! :? Såvitt jag vet har Tesla fått hennes e-postadress endast genom att jag skrev in henne som kontaktperson på My Tesla! :lol:
Samma här. Hustrun fick erbjudande, jag har inte hört ett ord...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av StefL »

Jag har en reservation sedan 2016-03-31 och mig ringde en tjej från Tesla som hette Malin förra torsdagen och undrade om jag ville boka en provkörning. Har inte kommit mig för än men ska ta tag i det - jobbar faktiskt på andra sidan järnvägen från MoS så jag kan ju inte skylla på att det är långt. Men eftersom jag inte planerar att köpa en LR eller P är jag lite orolig för vilka dumma idéer en provkörning kan ge mig...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Jerker »

themax skrev:
Jerker skrev:
Jag har inte fått nåt mail om provkörning. Men nyss messade min fru och sa att hon fått det! :? Såvitt jag vet har Tesla fått hennes e-postadress endast genom att jag skrev in henne som kontaktperson på My Tesla! :lol:
Samma här. Hustrun fick erbjudande, jag har inte hört ett ord...
Vad börjar din hustrus e-postadress på för bokstav? Min hustrus börjar på e. Kanske de går i bokstavsordning på e-postadress?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av themax »

Jerker skrev:
Vad börjar din hustrus e-postadress på för bokstav? Min hustrus börjar på e. Kanske de går i bokstavsordning på e-postadress?
K. Jag tror dock att det är ett rent lotteri om man får inbjudan...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 14 feb 2019 10:37

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av FutureTesla »

Alla kan nu provköra utan inbjudan, gjorde det själv förra veckan ;)
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Jerker »

FutureTesla skrev:
Alla kan nu provköra utan inbjudan, gjorde det själv förra veckan ;)
Jovisst, jag bara är förbryllad över deras principer för mailinbjudan. :?

Får se om hustrun tycker att vi ska tacka ja. Jag är inte så intresserad längre nu när det är osannolikt att jag kommer att köpa en.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Jeppe_E »

YES!

Idag ringde det en tjej från Tesla angående min provkörning.............av Model S.............som jag bokade i......................september 2018 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stabilt!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av Tars »

Jeppe_E skrev:
YES!

Idag ringde det en tjej från Tesla angående min provkörning.............av Model S.............som jag bokade i......................september 2018 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stabilt!
Bättre sent än aldrig!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Erbjudande om provkörning till ”allmänheten”

Inlägg av lem »

Passerade butiken i Solna i torsdags och fick provkörning på måndag. Skall bli jätteintressant, jag som INTE blev imponerad av att se och provsitta.

Kul anekdot om polisen som påpekade att man inte får surfa på ipaden medans man kör...
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Skriv svar