Inte hämta bilen.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 271
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Inte hämta bilen.

Inlägg av Lembritt »

Inte hämta bilen igen, suck.
Nu börjar jag bli irriterad, har ordnat med transport för att hämta bilen för andra gången och så kommer det ett SMS att reg plåtarna inte har kommit och ingen ny tid...
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Inte hämta bilen.

Inlägg av HenrikM76 »

bjelkeman skrev:
wector skrev:
Enligt en säljare i Täby så skulle det inte levereras några bilar i helgen från Trosta. Men dom kände av pressen på att få ut "alla" bilar innan mars slut. Cirka 50 bilar om dagen pratade han om. Oklart om det var i hela landet eller bara från Trosta.
Om det nu är 50 bilar om dagen, i hela landet, och det är 20 arbetsdagar kvar i mars, så blir det 1000 bilar. Det är ju inte så illa. Så även om det nu inte blir så många i februari, så blir mars inte dåligt.
Pratade med en säljare i Malmö idag och han sa det var planerat med 80 bilar om dagen i Sthlm som skulle levereras när de är i full fart och 40 om dagen i Malmö. De hade flugit in extrapersonal från England tydligen, men det tror jag vi läst här innan med.....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
Macrobson
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 23 jul 2018 07:50
Ort: Helsingborg

Re: Inte hämta bilen.

Inlägg av Macrobson »

Lembritt skrev:
Inte hämta bilen igen, suck.
Nu börjar jag bli irriterad, har ordnat med transport för att hämta bilen för andra gången och så kommer det ett SMS att reg plåtarna inte har kommit och ingen ny tid...
Himla tråkigt. :| Då har jag det nog bättre som fortfarande inte har hört någonting om leveransen. ;)
Tesla M3 LR AWD röd, vitt interiör, 18" aero, Acc boost, FSD. KÖPT mars 2019-SÅLD april 2022
Tesla M3 LR AWD blå, vitt interiör, TheNewAero 19". KÖPT april 2022
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 271
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Inte hämta bilen.

Inlägg av Lembritt »

Macrobson skrev:
Lembritt skrev:
Inte hämta bilen igen, suck.
Nu börjar jag bli irriterad, har ordnat med transport för att hämta bilen för andra gången och så kommer det ett SMS att reg plåtarna inte har kommit och ingen ny tid...
Himla tråkigt. :| Då har jag det nog bättre som fortfarande inte har hört någonting om leveransen. ;)
Jo det är inte kul, första gången fick jag reda på det 10 minuter innan jag skulle åka. Har ca 1,5 timme till Trosta. Då köpte jag att det var struligt, men att nu få ställa in igen är inte roligt...
Första samtalet med Tesla om leverans, gissade dom att jag skulle få bilen i slutet av Mars, så det kanske hamnar där :shock:
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Skriv svar