Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Nu släpper det!

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 12 mar 2019 16:12

Mig ringde de idag. Men jag var inte vid telefonen. :lol: Fick ett mejl där frågorna ställdes istället. Det bästa var:

När är du redo för leverans?

Det verkar ju som om faktiskt bilen är nära.

Edit: De ringde just igen. Bilen är inte i landet ännu, men VIN finns tilldelat. Kanske kan levereras i Mars.
Senast redigerad av bjelkeman 12 mar 2019 16:25, redigerad totalt 1 gång.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening. Tidigare en S75D.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Referralkod: THOMAS2261

Inläggav Teslaägare robsam » 12 mar 2019 16:25

Fick samtal idag där de fråga mig om när jag var redo för leverans osv.

Hon sa att min bil är Europa nu och jag borde få den till slutet av mars! Beställde bilen i söndags så är sjukt nöjd att det går fort!

Dock så verkade de inte ha så jättekoll. Först sa hon att de kommer skicka en första förhöjd hyra på leasingen. Fick berätta att jag inte ska ha någon första förhöjd och redan fått godkänt för det genom DNB. Sen sa hon att jag inte beställt vinterdäck när det står i mitt beställningsavtal att jag hade det. Lite konstigt.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare

Inläggav Andr3as » 12 mar 2019 16:30

What you guys said... :D
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Andr3as

Inläggav Teslaägare BoaNeo » 12 mar 2019 18:43

Hep, en til i "är på väg till Europa" tilstand.
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare maz » 12 mar 2019 18:45

robsam skrev:Fick samtal idag där de fråga mig om när jag var redo för leverans osv.

Hon sa att min bil är Europa nu och jag borde få den till slutet av mars! Beställde bilen i söndags så är sjukt nöjd att det går fort!

Dock så verkade de inte ha så jättekoll. Först sa hon att de kommer skicka en första förhöjd hyra på leasingen. Fick berätta att jag inte ska ha någon första förhöjd och redan fått godkänt för det genom DNB. Sen sa hon att jag inte beställt vinterdäck när det står i mitt beställningsavtal att jag hade det. Lite konstigt.

Min bil fans i Europa och va på väg till sc för 1,5 vecka sen sade de per telefon
i dag va den fortfarande på väg till Sverige , Man undrar ju om dom drar dom för hand genom Europa ?
Användarvisningsbild
maz
Teslaägare

Inläggav Martey » 12 mar 2019 18:49

maz skrev:
robsam skrev:Fick samtal idag där de fråga mig om när jag var redo för leverans osv.

Min bil fans i Europa och va på väg till sc för 1,5 vecka sen sade de per telefon
i dag va den fortfarande på väg till Sverige , Man undrar ju om dom drar dom för hand genom Europa ?

Är i samma sits som du. Men eftersom de bara ser om bilen är i Europa, har ett VIN, regnr och är på plats för hämtning har de svårt att säga vad statusen är utan all information till hands.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Martey

Inläggav Teslaägare anna__ » 12 mar 2019 21:05

Samma här, pratade också med dom idag, först per telefon och frågade om jag behövde vinterdäck och osv sen fick jag ett mail " hur var det nu, skulle du ha v-hjul "
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Referralkod: anna31080

Inläggav Teslaägare SR-71-BlackBird » 13 mar 2019 02:52

Blankarna är helt sjövilda, nu har dom hittat hit.
79833479-8548-47E8-AE7C-451CE21347DD.png
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Referralkod: stefan9931

Inläggav Teslaägare R2D2 » 13 mar 2019 06:43

SR-71-BlackBird skrev:Blankarna är helt sjövilda, nu har dom hittat hit.

Tragiskt :lol:
Tesla Model 3 LR AWD Solid Black AP
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare

Inläggav Malleru » 13 mar 2019 10:41

Ringde telsa idag, tog ca 1 min för dem att svara :)

frågade om min model 3

Till min stora förvåning så räknade dem med leverans i mars månad av min bil.

Jag påpekade för dem att jag beställde bilen 5:e mars i år (aldrig ägt tesla tesla tidigare).

Dem sa ja, vi har som målsättning att leverera bilen i mars.
Malleru

Referralkod: ali55839

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3