Vad tycker du om din Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 02 apr 2019 14:10

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av M3Tom »

MrStarhouse skrev:
juristen skrev:
M3Tom skrev:
En sak jag inte vant mig vid riktigt än är placering / montering av skärm. Den sitter ju som den sitter nu, men nog hade en helt integrerad skärm varit att föredra? Jag kan inte riktigt så poängen med att montera den på ett utstående fäste? Känns lite konstigt och ser lite udda ut. Kanske vänjer man sig.
Det är för att den ska komma närmare föraren, det har dels fördelen att den blir lättare att nå och dels kommer Tesla undan med att använda en mindre och därmed billigare skärm.
Jag provkörde en S igen efter att jag fått min 3, och då insåg jag hur mycket bättre skärmen sitter i 3. I S måste jag böja mig framåt för att nå mycket av det jag vill ändra. I 3 kan jag sitta kvar mot ryggstödet och ändå nå skärmen (Så länge jag inte har tonårslutning på stolen vill säga ;) )
Jag tror det kan vara därför skärmen sitter där den gör.
Intressant reflektion, tack. Håller med om att det är ett bättre läge för upplevelsen och körning att den sitter närmare. Dock inte helt nöjd med det estetiska, samt att skärmen kan vara i vägen för passagerare med långa ben, men nu är vi på detaljnivå..
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 19 feb 2019 12:47

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av BoaNeo »

Hvordan sidder i for at skærmen skal være i vejen? Jeg er 196 og har ingen problemer overhovedet.

Model 3 er den første bil jeg har haft hvor jeg har kunnet føre rattet så langt ud at jeg kan nå det uden at skulle strække armene. ALLE andre biler jeg har haft har det været et kompromis mellem at få stolen så langt tilbage som jeg gerne vil og så stadig kunne nå rattet i en behagelig stilling. Manglende instrument cluster gør desuden at jeg kan hæve rattet uden at bekymre mig om at kunne se instrumenterne.

Det er naturligvis stærkt subjektivt men jeg må sige at Model 3's interiör er som skabt til mig :).
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av anna__ »

Knakar det framvid dörren / panelen typ när ni kör över gupp eller ojömnheter?
Kollat igenom min bil ytterligare och finner också små märken, gaps., nån avbruten plastdel vid frunken / chassit
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av themax »

jomo skrev:
Flera bilar (min inräknad) hade levererats med fel knapp för aktivering av varningstriangeln! Den var av amerikansk modell och inte europeisk, och det går ju inte! :shock:
Då är frågan, vad är rätt knapp? Och har de levererat bilar innan de kom på det?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av Walker »

themax skrev:
jomo skrev:
Flera bilar (min inräknad) hade levererats med fel knapp för aktivering av varningstriangeln! Den var av amerikansk modell och inte europeisk, och det går ju inte! :shock:
Då är frågan, vad är rätt knapp? Och har de levererat bilar innan de kom på det?
Enligt manualen sitter det bara en knapp för varningsblinkers i taket. Men EU-bilarna har ju också en knapp för SOS där. Kan vara det.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av anna__ »

Användarvisningsbild
Osccar
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 jan 2019 21:45

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av Osccar »

pejvic skrev:
jag är också supernöjd!

Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.

Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.

Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Jag har lyckats med Homelink och ett system med 433 Mhz. Det hoppade igång på första försöket. :)

Senast redigerad av Osccar, redigerad totalt 1 gånger.
moddel
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 mar 2019 18:19

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av moddel »

Jag är ofta den som tycker det är roligast innan jag köpt något, dvs förväntningarna är högre än vad produkten levererar. Men med Tesla Model 3 blev det inte så. Jag tycker bilen överträffar förväntningarna, hela upplevelsen är fantastiskt bra. Behöver inte räkna upp alla fördelarna i detta forum såklart. Men jag önskar att övergången till elbilar accelererar de närmsta åren, med även billigare elbilar. Borde inte staten subventionera ännu mer?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av bjelkeman »

Jag var ute på vischan häromdagen. Slingrande vägar ute på åkrarna. Ingen trafik. Solen sken. Jäklar vilken kul bil att köra. Den är bättre än vad jag är kapabel som förare, helt klart. :mrgreen:
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Vad tycker du om din Model 3?

Inlägg av taliz »

bjelkeman skrev:
Jag var ute på vischan häromdagen. Slingrande vägar ute på åkrarna. Ingen trafik. Solen sken. Jäklar vilken kul bil att köra. Den är bättre än vad jag är kapabel som förare, helt klart. :mrgreen:
Är i Skåne nu, bodde här mellan 2001 och 2008. Då körde jag hoj i stort sett varje dag, hade ingen bil. Finns galet fina småvägar överallt, och så körde jag ibland på Sturup raceway och knutstorp med sysdkånes emse.
Nu blev jag riktigt sugen på att prova de vägarna med en Model 3!

Ska "bara" reda ut finansiering med Svensk Vagnparksfinans.... :)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar