Leveransupplevelse Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Martey skrev:
anna__ skrev:
Martey skrev:
anna__ skrev:
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser :) Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").

Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.

Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).
Jag hoppas att du har rätt :)
Och att det bara känns som det är ett större antal än det faktiskt är
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Martey »

anna__ skrev:
Martey skrev:
anna__ skrev:
Martey skrev:
anna__ skrev:
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser :) Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").

Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.

Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).
Jag hoppas att du har rätt :)
Och att det bara känns som det är ett större antal än det faktiskt är
En parallel kan dras till app reviews och recensioner (t.ex. prisjakt). Finns ofta extremer av betygen om man ser till typvärdena, där man ofta kan se många låga betyg och många bra betyg. De som verkligen älskar sina produkter/appar och de som verkligen hatar. Saker som bara "fungerar" och är "ok" ser man sällan. Why bother?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MrStarhouse »

okaenrique skrev:
MrStarhouse skrev:
Hämtade min i Fredags,

Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt :)




Grattis , vad körde du för Meguiar's rengöring för tabort repor ?
Meguiars ultimate compound

https://shop.meguiars.se/shop/product/u ... nd?tm=&sm=

Gnuggade in med en applikator lite cirkulärt, inget hårt tryck bara lätt tryck, sen torka av med mikrofiber duk. Jag tror inte det egentligen blir nån polering, det är nog mer att kemikalierna löser vad det nu var.
Gick övenr hela bilen med det då lacken kändes lite sträv, antagligen avlagringar av resan från staterna.

Efter det la jag på vax

https://shop.meguiars.se/shop/product/u ... ax?tm=&sm=

Dessa produkter har jag använt även på mina tidigare bilar och gillar skarpt.

Produkterna säljs även på Mekonomen

Den blev skinande blank, men detta är bara temporärt, jag ska lämna den på nån form av lackbehandling, kanske keramisk
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
dala
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 mar 2019 15:53
Ort: Göteborg

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av dala »

Mitt första inlägg här på forumet efter att ha läst och lärt några månader. Vill börja med ett tack till er alla som delar information och kunskap på ett trevligt sätt!

Bäställde en M3 LR i början av januari. Blev kontaktad i början av mars då de ville leverera den 13:e. Datumet funkade inte för mig så jag ringde in och bokade om leverans till imorrn, alltså den 19:e mars.

Idag, mindre än ett dygn innan planerad leverans ringde de från Tesla Mölndal och sa att leverans tyvärr inte kunde ske eftersom bilen blivit transportskadad och behövde både nya delar och lack... Ingen höjdare alls, dels för att jag verkligen sett fram emot att få bilen så som utlovat och inte så kul att få en kärra som varit skadad. Men framförallt problematiskt då jag sålt min nuvarande bil som kommer hämtas av köparen på torsdag (21:a). Förklarade detta dilemma för personen som ringde och frågade vad de kunde göra. Svaret var "troligen ingenting" men det skulle kollas upp med Serviceavdelningen. Reparationstid och tid för ny leverans kunde de inte säga något om men hoppades på innan mars är slut.

Så efter att ha fått ett utlovat leveransdatum står jag nu strax helt utan bil och väntar på att få en försenad och reparerad Model 3. Vad tycker ni här på forumet om detta, vilket ansvar bör Tesla ta och vilken kompensation är rimlig att begära?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Walker »

En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av lator »

Walker skrev:
En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Det beror ju lite på vilken typ av skada det är frågan om. Fast som vanligt, det man inte vet lider man inte av. :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
dala
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 mar 2019 15:53
Ort: Göteborg

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av dala »

lator skrev:
Walker skrev:
En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Det beror ju lite på vilken typ av skada det är frågan om. Fast som vanligt, det man inte vet lider man inte av. :(
Fick info om att det var skada på underredet bakom höger framhjul. Nya delar inkl plåt och lack krävdes. Vet ej hur allvarlig/djup skadan var. Antar och hoppas batteripaketet sitter väl skyddat :?
Användarvisningsbild
dala
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 mar 2019 15:53
Ort: Göteborg

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av dala »

Walker skrev:
En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Nja, manuell efterhandsreparation av en helt ny modell jämfört med resultatet av bil byggd i fabrik i en vältrimmad process kan ju skilja en del i kvalitet och passning. Är ju en sak om jag själv varit vållande, något annat om det sker innan leverans.
Användarvisningsbild
Marcus88
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 dec 2018 18:16

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Marcus88 »

Då va leveransen avklarad igår kl 4 i Göteborg.

Jag fick SMS en vecka innan men vågade ju inte köpa bussbiljett från Jönköping förens de ringde 2 dagar innan i lördags.

Allt gick smidigt när vi kom dit, efter 5-10 minuters genomgång och papperspåskrivning så var jag iväg. Enda problemet jag hittade där va vad såg ut som ett stenskott i lacken på vänster bakdörr som hade gått igenom lacken. De tog på sig att fixa det.

Supernöjd med bilen!
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av themax »

dala skrev:

Fick info om att det var skada på underredet bakom höger framhjul. Nya delar inkl plåt och lack krävdes. Vet ej hur allvarlig/djup skadan var. Antar och hoppas batteripaketet sitter väl skyddat :?
Samma skada som jag har alltså. Beror på oförsiktig transport. Jag upptäckte efter leverans men Tesla har beställt delar (så jag lär få vänta på att den fixas tyvärr). De har uppenbarligen anlitat rena bondfångare för transporterna.

Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

themax skrev:
dala skrev:

Fick info om att det var skada på underredet bakom höger framhjul. Nya delar inkl plåt och lack krävdes. Vet ej hur allvarlig/djup skadan var. Antar och hoppas batteripaketet sitter väl skyddat :?
Samma skada som jag har alltså. Beror på oförsiktig transport. Jag upptäckte efter leverans men Tesla har beställt delar (så jag lär få vänta på att den fixas tyvärr). De har uppenbarligen anlitat rena bondfångare för transporterna.

Bild

Fy fanken!
- Vad är det vi ser i bilden?? Skadan?
Går den att beskriva eller är det repskador av påkörnings-ramp eller från fästen på transporten?
Intryckning? :x
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av ippii »

Även om jag ej provkört någon Tesla tidigare så fick jag bara 6 månaders SuC. :x

Någon som fått 6 + 3?
ladd.PNG
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MrStarhouse »

ippii skrev:
Även om jag ej provkört någon Tesla tidigare så fick jag bara 6 månaders SuC. :x

Någon som fått 6 + 3?
Kollade, jag har också fått till 15:e september, hämtade min i Fredags, så alltså bara för referral tror jag.

Jag beställde min direkt samma dag som det var möjligt, minns inte exakt, kanske 5/12

Det var nån tidigare som här på forumet som nämnde att erbjudandet om 3 extra månader inte startade förrän senare, men jag vet inte exakt.

Skulle vara intressant att höra från nån som beställt väldigt sent och även använt referral.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
Max79
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 sep 2016 11:42

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Max79 »

Har samma sak här. 6 mån SC. Ringde mitt servicecenter och frågade. De ska återkomma gällande de utlovade 3 extra månaderna. Återkommer med deras besked här i tråden.
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av themax »

TeslaTissel skrev:


Fy fanken!
- Vad är det vi ser i bilden?? Skadan?
Går den att beskriva eller är det repskador av påkörnings-ramp eller från fästen på transporten?
Intryckning? :x
Någon har varit extremt oförsiktig vid lastning eller lossning från lastbil. Tydligt skrapmärke under och listen på vänster sida har samma glapp som många redan visat. Och så det här på höger ... Jag hämtade ju innan denna lists beskaffenhet dök upp i forumet så jag kontrollerade efter tre dagar.

Det fattas en bit av listen. Fått besked från Tesla att skadan är dokumenterad och ska åtgärdas (och del beställd). Men Tesla har uppenbarligen haft riktiga klåpare som transportörer.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
shasselg
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 25 feb 2019 19:26

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av shasselg »

ok, lite förändrade leveransdatum, konstiga SMS/telefonsamtal etc men ingen big deal. Åkte ut för att hämta bilen i Trosta. Trevligt bemötande och allt funkade fint. Bilen i helt perfekt skick och har fungerat bra sedan dessa. Min upplevelse är inte dålig. Självklart kunden den vara bättre men 90% helt ok. Bilen verkligen inget fel på. Min senaste bil var från 2006 och självklart är denna upplevelse helt annorlunda. Jag är NÖJD,
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

themax skrev:
TeslaTissel skrev:


Fy fanken!
- Vad är det vi ser i bilden?? Skadan?
Går den att beskriva eller är det repskador av påkörnings-ramp eller från fästen på transporten?
Intryckning? :x
Någon har varit extremt oförsiktig vid lastning eller lossning från lastbil. Tydligt skrapmärke under och listen på vänster sida har samma glapp som många redan visat. Och så det här på höger ... Jag hämtade ju innan denna lists beskaffenhet dök upp i forumet så jag kontrollerade efter tre dagar.

Det fattas en bit av listen. Fått besked från Tesla att skadan är dokumenterad och ska åtgärdas (och del beställd). Men Tesla har uppenbarligen haft riktiga klåpare som transportörer.

”themax” - Det där kommer jag stå på huvudet för att kolla direkt.
- Kom just på en idé! Kan man inte åka upp till Trosta och be att få titta på sin leverans i förväg?
Då slipper man ju obehagliga överraskningar när man väl... ?

- Eller dumt arbete i onödan?

Tar ut min Model 3 Performance v 14.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Bjelke »

TeslaTissel skrev:
themax skrev:
TeslaTissel skrev:


Fy fanken!
- Vad är det vi ser i bilden?? Skadan?
Går den att beskriva eller är det repskador av påkörnings-ramp eller från fästen på transporten?
Intryckning? :x
Någon har varit extremt oförsiktig vid lastning eller lossning från lastbil. Tydligt skrapmärke under och listen på vänster sida har samma glapp som många redan visat. Och så det här på höger ... Jag hämtade ju innan denna lists beskaffenhet dök upp i forumet så jag kontrollerade efter tre dagar.

Det fattas en bit av listen. Fått besked från Tesla att skadan är dokumenterad och ska åtgärdas (och del beställd). Men Tesla har uppenbarligen haft riktiga klåpare som transportörer.

”themax” - Det där kommer jag stå på huvudet för att kolla direkt.
- Kom just på en idé! Kan man inte åka upp till Trosta och be att få titta på sin leverans i förväg?
Då slipper man ju obehagliga överraskningar när man väl... ?

- Eller dumt arbete i onödan?

Tar ut min Model 3 Performance v 14.
Kan ju vara så att Teslas personal tänkt lika nu och gått runt och kollat en massa bilar som har nära till leverans (eller alla bilar för den delen när dom hinner ikapp)
och det är därför så många har fått väldigt sena besked om att dom inte kan hämta bilen och dessutom på obestämd tid (vilket skulle kunna tyda på att delar måste
beställas och monteras osv, vilket är svårplanerat med kort varsel osv).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Bjelke skrev:
TeslaTissel skrev:
themax skrev:
TeslaTissel skrev:


Fy fanken!
- Vad är det vi ser i bilden?? Skadan?
Går den att beskriva eller är det repskador av påkörnings-ramp eller från fästen på transporten?
Intryckning? :x
Någon har varit extremt oförsiktig vid lastning eller lossning från lastbil. Tydligt skrapmärke under och listen på vänster sida har samma glapp som många redan visat. Och så det här på höger ... Jag hämtade ju innan denna lists beskaffenhet dök upp i forumet så jag kontrollerade efter tre dagar.

Det fattas en bit av listen. Fått besked från Tesla att skadan är dokumenterad och ska åtgärdas (och del beställd). Men Tesla har uppenbarligen haft riktiga klåpare som transportörer.

”themax” - Det där kommer jag stå på huvudet för att kolla direkt.
- Kom just på en idé! Kan man inte åka upp till Trosta och be att få titta på sin leverans i förväg?
Då slipper man ju obehagliga överraskningar när man väl... ?

- Eller dumt arbete i onödan?

Tar ut min Model 3 Performance v 14.
Kan ju vara så att Teslas personal tänkt lika nu och gått runt och kollat en massa bilar som har nära till leverans (eller alla bilar för den delen när dom hinner ikapp)
och det är därför så många har fått väldigt sena besked om att dom inte kan hämta bilen och dessutom på obestämd tid (vilket skulle kunna tyda på att delar måste
beställas och monteras osv, vilket är svårplanerat med kort varsel osv).
Verkar vara så?
Bra det men min fråga (Bjelke) om att åka dit, ta en rövare och kolla sin egen beställning? Jag har chessienumret, VIN, men den är ej betald ännu. Därför chansar jag på att jag kan kolla upp den innan jag skickar iväg mina så välbevarade pengar?

-Den står där, det vet jag ju.

;)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Bjelke »

Ja hade jag haft möjlighet att göra så så skulle jag gjort det iaf
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av ippodrome »

Jag bor 20min från Trosta och har inte en tanke på att åka dit.
Ser ingen poäng med det, om man hittar nåt på bilen ska man då kräva hjälp att dokumentera på plats och på så sätt sinka personalen i sitt arbete?
Äh, är det nåt vid leverans tar jag det då.

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Tellus »

Blir man insläppt och får gå runt och leta på sin bil?
Jag skulle vilja ha en bil i samma skick som den jag titta på vid Täby centrum, någon som fått en bil i det skicket?
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 2 gång.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Tellus skrev:
Blir man insläppt och får gå runt och leta på sin bil?

Ja det är ju det jag undrar?

Hmmmmm.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

ippodrome skrev:
Jag bor 20min från Trosta och har inte en tanke på att åka dit.
Ser ingen poäng med det, om man hittar nåt på bilen ska man då kräva hjälp att dokumentera på plats och på så sätt sinka personalen i sitt arbete?
Äh, är det nåt vid leverans tar jag det då.
Har svårt tro det då de är upptagna med annat?
Men man lär ju inte kunna kontrollera den invändigt om man inte ens betalat den? - Ville bara ta sista chansen kontrollera det yttre efter ev tokigheter.
Inte kul höra nästa vecka att jag inte kan hämta ut när jag betalat den, pga av att de upptäckt någon skada som tar tid att fixa?

- Eller att JAG upptäcker något efter att jag betalat och tagit hem den?
- Det är ju inte precis en dussinbil jag lägger pengarna på? ;)
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Johnalm »

ippii skrev:
Även om jag ej provkört någon Tesla tidigare så fick jag bara 6 månaders SuC. :x

Någon som fått 6 + 3?
På mitt konto står det bara free supercharging, hoppas det fortsätter så :twisted:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Skriv svar