Leveransupplevelse Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Paul N »

Surfaren skrev:
Paul N skrev:
Kunde du hämta bilen utan full betalning först? Eller har jag missat något i tråden??
Du missade att han bara var där och studerade sin bil. Han hämtade den inte.
Aha tack.
//P
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Weirdoz »

Surfaren skrev:
Weirdoz skrev:
dock specialversionen "krossat tak edition", förhoppningsvis en limited edition
broken-glass-lemr.jpg
:lol:
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av MikaelE »

default skrev:
Någon som fått sin Type-2 sladd hemskickad ännu? Pratade med Tesla i mitten på förra veckan och de skulle kontakta servicecentret som skulle kontakta mig men icke!
Jag tröttnade och ringde SC förra veckan. Hade vid leverans fått besked om att kabeln skulle skickas hem. Nu fick jag besked om att de inte skickar kablar, dock inga problem att lägga undan en som jag kunde komma för bi och plocka upp.
Detta var Upplands-väsby
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av anna__ »

Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Haha!
Jag hade huvudvärk efter att testat P :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Pontus »

Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Jag har provat P3 även Accet är bra så är det ju en bit kvar till P100D och där av inte bra men inte brutalt om jag ska säga mitt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Eliard »

Hämtade min i onsdags.
Otroligt stressad stämning, riktigt dåligt tvättad bil, kall och dånande leveransplats då rekondkillarna ( rekond är kanske inte ens ett värdigt ord) intill stod och spolade för fullt.
En tydlig defekt på förarstol upptäcktes.

Inget i närheten, av då jag hämtade ut min S en gång i tiden.
Men men, det är vad det är. Jag är nöjd med bilen so far
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

Eliard skrev:
Hämtade min i onsdags.
Otroligt stressad stämning, riktigt dåligt tvättad bil, kall och dånande leveransplats då rekondkillarna ( rekond är kanske inte ens ett värdigt ord) intill stod och spolade för fullt.
En tydlig defekt på förarstol upptäcktes.

Inget i närheten, av då jag hämtade ut min S en gång i tiden.
Men men, det är vad det är. Jag är nöjd med bilen so far
Hade du ett svart streck på sätet eller en skada?

haha nej rekondkillarna kändes inte direkt dom mest proffsiga, utan det kändes enormt B av hela det intrycket faktiskt!
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

Pontus skrev:
Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Jag har provat P3 även Accet är bra så är det ju en bit kvar till P100D och där av inte bra men inte brutalt om jag ska säga mitt.
Jag har haft både Rs6 bilar och M bilar och ingen av dessa var ens i närheten att jag får blodstopp i huvudet som med P3.

Klagar man då på den accet som är i den bilen, så vet jag inte riktigt vad man ska ha det till. För jag känner inte att jag har 100 kontroll om jag gasar absolut fullt från 0, eftersom det är sånt tryck i bilen.

Ska du köra bankörning och tävla i dragrace så absolut. Annars vet jag inte varför P3 skulle vara för seg?
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3277
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Niklas Z »

Weirdoz skrev:
anna__ skrev:

Är det en P?
Nej - dock specialversionen "krossat tak edition", förhoppningsvis en limited edition
Niklas Z skrev:
Vad har din bil för däck?
Standard sommardäck som följde med; Michelin
Är det 18" eller har du större hjul?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av 4900 »

Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Har ingen kompetens att svara ang sätena mer än att jag kan säga att jag var inom Ditec och pratade om vita konstlädersäten med dem, och hon sa då att de använder mirakelsvamp när de rengör (om det sitter ordentligt). I övrigt har jag beställt en rengöring/impregnering på Trademax för konstläder, vet ej om den är bra men får väl hoppas.
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Liibo »

4900 skrev:
Liibo skrev:
Hämtade min perfomance i Fredags på Trosta.

Allt exterior såg jättebra ut. Men hittade massvis med svarta streck på mina vita säten och sa till om detta. Någon som har någon ide hur det kan vara svarta gummi streck typ på sätena?

Dom hämtade någon kille som hade hand om rekonden och han hade mirakelvamp i handen, och jag frågade om han verkligen skulle gnugga den på sätena eftersom skyddet som är på kommer ju gnuggas bort.

Men han gnuggade på, och körde båda sätena och även baksätet.

Någon som vet om det verkligen är lugnt att gnugga mirakelsvamp på sätena? För vad jag hört så slipar ju mirakelsvampen, och har han stått och gnuggat så är skyddet helt borta.

För övrigt extremt nöjd, och accerlationen är helt brutal, och det känns som man får blodstop i huvudet :D
Har ingen kompetens att svara ang sätena mer än att jag kan säga att jag var inom Ditec och pratade om vita konstlädersäten med dem, och hon sa då att de använder mirakelsvamp när de rengör (om det sitter ordentligt). I övrigt har jag beställt en rengöring/impregnering på Trademax för konstläder, vet ej om den är bra men får väl hoppas.
Har du länk :)?
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Eliard »

Liibo skrev:
Eliard skrev:
Hämtade min i onsdags.
Otroligt stressad stämning, riktigt dåligt tvättad bil, kall och dånande leveransplats då rekondkillarna ( rekond är kanske inte ens ett värdigt ord) intill stod och spolade för fullt.
En tydlig defekt på förarstol upptäcktes.

Inget i närheten, av då jag hämtade ut min S en gång i tiden.
Men men, det är vad det är. Jag är nöjd med bilen so far
Hade du ett svart streck på sätet eller en skada?

haha nej rekondkillarna kändes inte direkt dom mest proffsiga, utan det kändes enormt B av hela det intrycket faktiskt!
sidostödet på förarstolen, där saknas typ stoppning eller liknande, det är som ett ganska stort hålutrymme under skinnet
Användarvisningsbild
Aspegren
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 jan 2019 21:03
Ort: Stockholm

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Aspegren »

Hej alla!

Hämtade ut min röda LR AWD kl 09 idag den 25/3 på Trosta Park. Det gick supersmidigt, hittade inga av de fel som flera medlemmar beskrivit, möjligtvis en liten repa i en fönsterlist.
Personalen var trevliga och effektiva - bilen var torr och stod inomhus (var beredd på att stå och titta på en blöt bil utomhus).
Har aldrig fått en ny bil så snabbt - beställde den 20/2 via Autoplan och leverans alltså den 26/3. Hatten av för Tesla.
Och det har inte varit så roligt att köra bil sedan jag hade en BMW M135iX 2013-2015.
Förmodligen en ålderskris i antågande, för nuvarande eGolf fungerade perfekt, men körglädjen var i paritet med räckvidden....... :D
Model S LR 23 beställd 210613 levererad 230517
Model 3 LR-22
Model 3 LR-19 Såld
VW E-golf-18 Såld
Användarvisningsbild
AndreasW
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 mar 2019 16:43

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av AndreasW »

Hepp!

Jag beställde en blå LR den 15:e mars och fick idag ett SMS om leverans den 31:a mars. Ner personalen på Tesla snackade om att det skulle kunna ta en månad trodde jag att detta var optimistiskt.
Nu blev det lite bråda tider med att fixa fram sommardäcken till den gamla bilen som ska bytas in... =)

Är det något speciellt jag ska hålla ögonen öppna för när jag hämtar bilen?
Malleru
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 10:30

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Malleru »

Leverans idag på Trosta Park, LR AWD.

Hade egentligen leverans i lördags men blev inställd.

Hela leveransen gick supersmidig, hade även med mig min inbytesbil.

Fanns mindre repa vid regplåten bak som togs bort på plats med hjälp av polering.

Lister i underredet var lite lösa och dem sattes dit av tekniker.

En jätte liten pucka hittades som knappt syntes den lagas när jag lämnar in den på SC.

Är jättre nöjd med bilen, super rolig att köra, känns snabbare än min BMW M3a som jag ägde förut.

Frågade leveranskillen och han sa att dem har ca 60 lev. per dag.

kan tillägga att jag beställde bilen 5 mars.

20190326_113450.jpg
20190326_113450.jpg
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av perre »

Då får även jag sälla mig till den här tråden. Äntligen efter nästan tre år.
Leveransen gick hyfsat smidigt. Skedde dock utomhus vid laddaren, men det funkade. Kunde kika under och leta lösa plåtar och sånt.
Vänster backspegel gick dock inte att justera ordentligt vilket noterades.
Och Guess what? Det satt vinterdäck på trots att jag avbeställt dem för snart två månader sen. Vilket också föranlett ny faktura etc. Det visade sig att de skiftat hjul idag och redan skyfflat iväg mina däck till Euromaster. Jag får själv ombesörja att de byts. Lite jobbigt känns det som. Backspegeln är ju inte så farligt, får ta mig till Service Centret nån dag.
Laddsladd typ två fick jag med utan att behöva påtala det.

I övrigt var åkturen hem en upplevelse. Fick igång autopilot eller vad det nu heter som fungerade bra på E4an men var rätt läskig på lilla vägen från Trosta till Upplands Väsby.
Tog en stund innan jag kom ur bilen när jag väl var hemkommen. Allt ser ut att fungera för övrigt. Spotify och sånt. Lite knepigt att veta vilket mode hjulen på ratten var i. När jag skulle ändra farten drog jag ned ljudet på telefonsamtalet jag hade osv. Men sånt kommer ju tids nog och nu har jag tagit ett rejält kliv in i framtiden.

Jo en sak till. Jag insåg när jag närmade mig stan på E4 att jag låg och körde enligt hastighetsgränserna utan att det bekom mig det minsta. Hade liksom ingen hets i kroppen. Det var med andra ord en väldigt trivsam upplevelse.

Ska nog ut strax och ta en liten svängom igen :-)
Model 3 LR AWD
4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av 4900 »

Jaha, då blev det leverans idag i Malmö. Väldigt trevligt bemötande från personalen och vid genomgång av bilen kunde jag hitta en mindre försumbar nedtryckning i baksätet, i övrigt var bilen i riktigt bra skick 8-) .
Sommardäck på och båda laddkablarna i trunken.
Sen bar det iväg, och vilken känsla! :D Så sjukt nöjd! Riktigt bra drag och inte alls störande vägljud som jag läst en del om. Stereon var riktigt bra och sätena är väldigt sköna. Ratten och körkänslan är kanonbra.
LR, 18", svart, vit inredning (så snyggt!)
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Melkin »

Idag fick även jag min Model 3 (beställd 1 mars, privat, kontant). Det blev en lite annorlunda leveransupplevelse i och med jag fick bilen hemkörd till mig i Täby. Har inte sett någon annan nämna detta ännu, så det kanske inte är så många som fått leverans på det viset?

De skulle komma klockan 10, men ringde 9.50 och sade att de var lite sena pga trafiken. Ingen fara. En halvtimme senare kom det så en svart Model X med min blåa 3:a på släpkärran. Det blev inte mycket till genomgång, men jag gick runt bilen och kollade så gott jag kunde medan de två leveranskillarna gjorde klart allt. Såg inga fel som var värda att påpeka - lite smårepor bara som bara syns i visst ljus och säkert kommer försvinna när jag lämnar in den för OptiCoat-behandling. Och ett smutsigt handavtryck på inredningen. Småsaker som sagt. Typ 2-kabeln hann jag inte fråga om, utan blev tillsagd direkt att den kommer senare. Aerofälgarna låg inplastade i bakluckan men var lätta att montera. Vinterdäcken ligger hos Euromaster fram till nästa vinter. Skönt!

Något godkännande jag skulle göra via mitt Teslakonto fungerade inte, så jag fick skriva på ett papper och de tog ett foto på mitt körkort. Sedan var det klart! Appen fungerade nästan direkt.

Det enda jag märkte efteråt var att vänster sidospegel inte vill vinklas ut så mycket som jag vill ha den. Har sett detta nämnas av andra här på forumet. Annars toknöjd med bilen. Det känns lite overkligt. Det enda lite tråkiga med att få hemleverans var att jag gick miste om 'jungfruresan' hem från Trosta. Istället fick jag snabbt ställa Teslan i garaget och köra till jobbet i den gamla Kian (bor i lägenhet, så Kian får stå på annat håll tills jag säljer den). Imorgon ska jag dock testa bilen ordentligt!
20190329_103413.jpg
20190329_111314.jpg
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
Limmet
Teslaägare
Inlägg: 52
Blev medlem: 10 feb 2019 22:35

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Limmet »

Hämta igår i Sthlm.

Smutsig bil. Skitiga säten (även bak). Var bara torka bort. En större lackskada som dokumenterades och ska åtgärdas om den inte går polera bort. 2-listbubblor.

Fick en ”poleringsvoucher”. Dvs ett Mail med 5 ord om att jag ska få en polering betald. Fick strida för att få det bekräftat.

Tjat om o signera leveransgodkännandet före kjagnens sett bilen.

Generellt väldigt junior personal. Ingen över 30. Känns oseriöst. 8st av dem stod o kasta baseball mellan bilar värda +10miljoner. Så som väntat värdelös leveransupplevelse.


Ingen typ 2 i bagaget. Lyckades dock genom o vara ganska otrevlig tjata till mig en.

Fick gott om tid själv att få igenom checklistan. Så ingen stress där. Men heller ingen hjälp. Själva visningen och hopkopplingen med nidbilden tog 5 min. ”Här är drive här är reverser. Nu kan du åka. ”

Alla blinka på mig på vägen hem. Ena lyktan var rejält feljusterad men det kunde jag ju ändra själv...



Men nu något dygn senare. Herre jävlar vilken bil. Sitter o garvar. Njuter. Hittar ursäkter för olika turer. Så ovan är snart glömt. Barn o fru älskar den. Den är numera döpt Nattfasan av barnen (efter draken i how to train your dragon) . Som är svart och blixtsnabb :)

Imorgon lackförsegling. Svart för brhöver
Kärlek.
Senast redigerad av Limmet, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av kler »

Melkin skrev:
Idag fick även jag min Model 3 (beställd 1 mars, privat, kontant). Det blev en lite annorlunda leveransupplevelse i och med jag fick bilen hemkörd till mig i Täby. Har inte sett någon annan nämna detta ännu, så det kanske inte är så många som fått leverans på det viset?

De skulle komma klockan 10, men ringde 9.50 och sade att de var lite sena pga trafiken. Ingen fara. En halvtimme senare kom det så en svart Model X med min blåa 3:a på släpkärran. Det blev inte mycket till genomgång, men jag gick runt bilen och kollade så gott jag kunde medan de två leveranskillarna gjorde klart allt. Såg inga fel som var värda att påpeka - lite smårepor bara som bara syns i visst ljus och säkert kommer försvinna när jag lämnar in den för OptiCoat-behandling. Och ett smutsigt handavtryck på inredningen. Småsaker som sagt. Typ 2-kabeln hann jag inte fråga om, utan blev tillsagd direkt att den kommer senare. Aerofälgarna låg inplastade i bakluckan men var lätta att montera. Vinterdäcken ligger hos Euromaster fram till nästa vinter. Skönt!

Något godkännande jag skulle göra via mitt Teslakonto fungerade inte, så jag fick skriva på ett papper och de tog ett foto på mitt körkort. Sedan var det klart! Appen fungerade nästan direkt.

Det enda jag märkte efteråt var att vänster sidospegel inte vill vinklas ut så mycket som jag vill ha den. Har sett detta nämnas av andra här på forumet. Annars toknöjd med bilen. Det känns lite overkligt. Det enda lite tråkiga med att få hemleverans var att jag gick miste om 'jungfruresan' hem från Trosta. Istället fick jag snabbt ställa Teslan i garaget och köra till jobbet i den gamla Kian (bor i lägenhet, så Kian får stå på annat håll tills jag säljer den). Imorgon ska jag dock testa bilen ordentligt!
20190329_103413.jpg
20190329_111314.jpg
Vad väger en Model 3?
Får en X verkligen dra en 3:a?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av lator »

kler skrev:
Vad väger en Model 3?
Får en X verkligen dra en 3:a?
Enkelt svar: NEJ !!

En M3 väger mellan 1800 och 1860 kg vilket innebär att släpet inte får väga mer än 390 - 450 kg (om man hittar ett med totalvikt 2250 kg vilket är i princip omöjligt, tyngre släp väger oftast mycket mer) och givetvis måste föraren ha E-kort.

Det lättaste släpet jag känner till är ett 2-tons släp med egenvikt 335 kg = maxlast 1665 kg. släpet på bild har en egenvikt på ca 700 kg vilket ger en maxlast av 1550 kg... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av Smutt »

Kanske elakt att berätta men jag var i Göteborg och hämtade en S idag var orolig att jag skulle stå och frysa i tältet med M3 bilarna,men inte då jag fick lyxig inomhus leverans och bilen blänkte
128F0AF2-0190-4710-BF03-41319C8FD82D.jpeg
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inlägg av lator »

Smutt skrev:
Kanske elakt att berätta men jag var i Göteborg och hämtade en S idag var orolig att jag skulle stå och frysa i tältet med M3 bilarna,men inte då jag fick lyxig inomhus leverans och bilen blänkte
Men självklart! Du köpte ju en premiumbil... ingen "folkelbil..." :mrgreen: ;) :D
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar