Leveransupplevelse Model 3
Moderator: Redaktion
- MrStarhouse
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
- Ort: Örebro
Re: Leveransupplevelse Model 3
Hämtade min i Fredags,
Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
På plats funkade det perfekt. Jag var ca 30min för tidig på plats, men dom var ändå redo så vi kunde köra igång nästan direkt.
Alla dokument signeras med Mobilt BankID så hela den processen gick ju på bara några minuter.
Riktig rusch där, det var 6st bilar samtidigt som var under leverans till kunder.
Hon som lämnade ut bilen nämnde även det som diskuterats här med larm om SOS systemet, och att det är en bugg som kommer åtgärdas, för mig försvann det dock efter några timmar.
Tyvärr så vräkte regnet ner så bilen var blöt, det innebar att inspekterande var lite svårare, jag hittade dock inga av dom problem som nämnts med lösa lister och dylikt under. Inget problem alls med inredningen. Jag ser inget problem med karossglipor heller.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Annars när jag tvättade så hittade jag inga repor alls. Lacken är också riktigt bra, bättre än vad jag förväntat mig, har ju läst om apelsinskal och dylikt, men inte på min bil i alla fall.
Det enda övrigt jag hittade när jag tvättade är att det blivit lite för mycket fästmassa mellan glas-taksektion 2 och 3, ligger några små klumpar i skarven, skulle säkert kunna skära bort dom själv, men ska låta SC göra det för säkerhetsskull.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt
Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
På plats funkade det perfekt. Jag var ca 30min för tidig på plats, men dom var ändå redo så vi kunde köra igång nästan direkt.
Alla dokument signeras med Mobilt BankID så hela den processen gick ju på bara några minuter.
Riktig rusch där, det var 6st bilar samtidigt som var under leverans till kunder.
Hon som lämnade ut bilen nämnde även det som diskuterats här med larm om SOS systemet, och att det är en bugg som kommer åtgärdas, för mig försvann det dock efter några timmar.
Tyvärr så vräkte regnet ner så bilen var blöt, det innebar att inspekterande var lite svårare, jag hittade dock inga av dom problem som nämnts med lösa lister och dylikt under. Inget problem alls med inredningen. Jag ser inget problem med karossglipor heller.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Annars när jag tvättade så hittade jag inga repor alls. Lacken är också riktigt bra, bättre än vad jag förväntat mig, har ju läst om apelsinskal och dylikt, men inte på min bil i alla fall.
Det enda övrigt jag hittade när jag tvättade är att det blivit lite för mycket fästmassa mellan glas-taksektion 2 och 3, ligger några små klumpar i skarven, skulle säkert kunna skära bort dom själv, men ska låta SC göra det för säkerhetsskull.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Re: Leveransupplevelse Model 3
Malmö levererar - Mkt kunnig och trevlig personal och en bil i toppskick!
Hämtade ut en svart LR AWD 18'' i Malmö den 14/3 och det blev en utomjordisk upplevelse
Superhärlig känsla och overkligt efter två års väntan och tidigare bara fossil-Volvo modell äldre i vår ägo (V70 år 2006, den senaste).
Nu är elbilsrevolutionen här och körglädjen är fenomenal, om ni inte tror mig - kolla på detta foto från hemresan
Hämtade ut en svart LR AWD 18'' i Malmö den 14/3 och det blev en utomjordisk upplevelse
Superhärlig känsla och overkligt efter två års väntan och tidigare bara fossil-Volvo modell äldre i vår ägo (V70 år 2006, den senaste).
Nu är elbilsrevolutionen här och körglädjen är fenomenal, om ni inte tror mig - kolla på detta foto från hemresan
Re: Leveransupplevelse Model 3
Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Tesla M3 LR AWD röd, vitt interiör, 18" aero, Acc boost, FSD. KÖPT mars 2019-SÅLD april 2022
Tesla M3 LR AWD blå, vitt interiör, TheNewAero 19". KÖPT april 2022
Tesla M3 LR AWD blå, vitt interiör, TheNewAero 19". KÖPT april 2022
Re: Leveransupplevelse Model 3
Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Leveransupplevelse Model 3
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Re: Leveransupplevelse Model 3
Tycker också detta börjar gå för långt med problem nu. Men många verkar bara säga att det får man räkna med.anna__ skrev:Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
Men jag kommer inte ens acceptera att ta bilen om jag har en lång lista med fel på, utan isf får dom fixa det direkt eller ge tillbaka pengarna till mig.
Kanske är annat när man köper den privat som mej, att man blir mer noggrann?
Re: Leveransupplevelse Model 3
Hur vet du felmarginalen på bilarna? Har du uppgifter på detta, eller utgår du från någon slags magkänsla?anna__ skrev:Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Bjelke skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
Re: Leveransupplevelse Model 3
Håller jag helt med om, det känns bara som att fel marginalen på antalet bilar är väldigt hög med tanke på de antal som blivit levererade..Martey skrev:Jag skulle inte ta emot en bil som står ute i regn, den ska stå inne och vara helt ren, that's it, det är väl typ denanna__ skrev:Jag börjar bli väldigt skeptisk till detta och väntan på min bil känns inte lika kul, det är ju helt galet vad mkt problem det har varit med dessa bilar? Repor, vatten i bagage, rutor som lmmar igen, listan kan göras lång.. Detta är inte accebtabeltvthorsell skrev:Då min levererades i vått tillstånd så kunde jag inte kontrollera lacken, så hittade tre stora repor idag och ringde Teslas "vanliga leveransnummer" +46 85 250 3886 och de hjälpte mig sen och lovade att leverans skulle kontakta mig med hur vi ska göra för att ordna detta, dvs planera in en tid.Macrobson skrev:Hämtade min bil förra veckan i Malmö. Supernöjd!
Hittade två små lackskador vid avhämtningen som noterades av Tesla. Men nu när solen äntligen kommit fram igen i Skåne upptäckte jag en rätt stor repa på framrutan.
Hur har ni gjort med de fel som ni upptäckt efter ni godkände leveransen? Vilket nummer ringde ni, eller vilken mail använde ni?
äldsta regel som finns när man köper bil...
Nästan som att man får räkna med att inte få en felfri bil och det är rätt sjukt när man betalar +600.000[/quote]
Hur vet du felmarginalen på bilarna? Har du uppgifter på detta, eller utgår du från någon slags magkänsla? [/quote]
Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
-
- Inlägg: 80
- Blev medlem: 01 feb 2018 13:35
- Ort: Stockholm
Re: Leveransupplevelse Model 3
MrStarhouse skrev:Hämtade min i Fredags,
Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt
Grattis , vad körde du för Meguiar's rengöring för tabort repor ?
Model 3 LR AWD
Re: Leveransupplevelse Model 3
Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.anna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
Re: Leveransupplevelse Model 3
Bara en sån sak som att dom transporterar bilarna på lastbil utan lackskydd är i mina ögon rätt så anmärkningsvärt, finns ingen anledning till att inte göra det med tanke på risken för lackskada.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.anna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Re: Leveransupplevelse Model 3
Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").anna__ skrev:Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.anna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.
Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
Re: Leveransupplevelse Model 3
Jag hoppas att du har rättMartey skrev:Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").anna__ skrev:Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.anna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.
Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).
Och att det bara känns som det är ett större antal än det faktiskt är
Re: Leveransupplevelse Model 3
En parallel kan dras till app reviews och recensioner (t.ex. prisjakt). Finns ofta extremer av betygen om man ser till typvärdena, där man ofta kan se många låga betyg och många bra betyg. De som verkligen älskar sina produkter/appar och de som verkligen hatar. Saker som bara "fungerar" och är "ok" ser man sällan. Why bother?anna__ skrev:Jag hoppas att du har rättMartey skrev:Absolut, det har jag också sett. Men eftersom jag inte känner till mörkertalet av de som har problemfria och problematiska leveranser som inte berättar något är det svårt att säga något om vad felmarginalen på en bil är (om man nu vill leka med tanken "Hur stor sannolikhet är det att just min bil bil har defekter?").anna__ skrev:Visst, men att kolla på det amerikanska forumet, där finns liknande problem.Martey skrev:Skulle vara försiktig med att dra för breda och generella slutsatser Att ta urvalet av medlemmarna på det här forumet som underlag för vad felmarginalen är blir inte särskilt signifikant. Varken i totalt antal eller för att få ett oberoende stickprov, särskilt med tanke på hur många bilar Transportstyrelsen har registrerat vid det här laget. Skulle även vilja påstå att detta forum hör till en särskild grupp av "intressenter" när det kommer till Tesla.anna__ skrev:Det räcker väl bara att läsa på detta forum och få en ganska bra överblick, eller det tycker inte du?
Självklart är det säker en del som inte skriver här men det är ändå en stor andel som har gjort det och faktiskt haft både det en och andra
Hur många har reg då av transportstyrelsen?
Men glad att du är positivt till det hela.
Hoppas du får en fin bil om du beställt nån
Väntar själv på en bil (se signatur). Planerad leverans 20/3.
Car.info har just nu 600+ (https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... on-8142134) Model 3 registrerade i Sverige. Men den informationen har inte uppdaterats på över 10 dagar (nästa uppdatering sker i morgon från Transportstyrelsens register).
Och att det bara känns som det är ett större antal än det faktiskt är
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
- Model 3 bokad 10/8-16
- MrStarhouse
- Teslaägare
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
- Ort: Örebro
Re: Leveransupplevelse Model 3
Meguiars ultimate compoundokaenrique skrev:MrStarhouse skrev:Hämtade min i Fredags,
Fick mail om ägarbyte och 14 dagars försäkring direkt på morgonen på Fredagen, fler timmar innan jag åkte för att hämta.
Hittade vad jag först trodde var en repa på fronten, men när vi skrapade lite på den så visade det sig bara vara några tejp/lim rester. När jag sedan tvättade bilen igår så hittade jag vad jag trodde var fler liknande repor, även på fälgarna, men alla dessa gick bort med lite Meguiar's rengöring. Det är nån form av avskrap, tex så kan nog det på fälgarna vara rester av några krokar som hållt fast bilen på skeppet, men dom måste ha varit plastbelagda och gnuggat in lite plast mot fälgen, hade det varit metallkrokar så hade det ju blivit riktiga repor.
Sen kom hemresan till Örebro, och förutom att det vräkte ner med regn så funkade allt perfekt. Helt underbar bil. Detta är garanterat framtiden som anlänt
Grattis , vad körde du för Meguiar's rengöring för tabort repor ?
https://shop.meguiars.se/shop/product/u ... nd?tm=&sm=
Gnuggade in med en applikator lite cirkulärt, inget hårt tryck bara lätt tryck, sen torka av med mikrofiber duk. Jag tror inte det egentligen blir nån polering, det är nog mer att kemikalierna löser vad det nu var.
Gick övenr hela bilen med det då lacken kändes lite sträv, antagligen avlagringar av resan från staterna.
Efter det la jag på vax
https://shop.meguiars.se/shop/product/u ... ax?tm=&sm=
Dessa produkter har jag använt även på mina tidigare bilar och gillar skarpt.
Produkterna säljs även på Mekonomen
Den blev skinande blank, men detta är bara temporärt, jag ska lämna den på nån form av lackbehandling, kanske keramisk
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Re: Leveransupplevelse Model 3
Mitt första inlägg här på forumet efter att ha läst och lärt några månader. Vill börja med ett tack till er alla som delar information och kunskap på ett trevligt sätt!
Bäställde en M3 LR i början av januari. Blev kontaktad i början av mars då de ville leverera den 13:e. Datumet funkade inte för mig så jag ringde in och bokade om leverans till imorrn, alltså den 19:e mars.
Idag, mindre än ett dygn innan planerad leverans ringde de från Tesla Mölndal och sa att leverans tyvärr inte kunde ske eftersom bilen blivit transportskadad och behövde både nya delar och lack... Ingen höjdare alls, dels för att jag verkligen sett fram emot att få bilen så som utlovat och inte så kul att få en kärra som varit skadad. Men framförallt problematiskt då jag sålt min nuvarande bil som kommer hämtas av köparen på torsdag (21:a). Förklarade detta dilemma för personen som ringde och frågade vad de kunde göra. Svaret var "troligen ingenting" men det skulle kollas upp med Serviceavdelningen. Reparationstid och tid för ny leverans kunde de inte säga något om men hoppades på innan mars är slut.
Så efter att ha fått ett utlovat leveransdatum står jag nu strax helt utan bil och väntar på att få en försenad och reparerad Model 3. Vad tycker ni här på forumet om detta, vilket ansvar bör Tesla ta och vilken kompensation är rimlig att begära?
Bäställde en M3 LR i början av januari. Blev kontaktad i början av mars då de ville leverera den 13:e. Datumet funkade inte för mig så jag ringde in och bokade om leverans till imorrn, alltså den 19:e mars.
Idag, mindre än ett dygn innan planerad leverans ringde de från Tesla Mölndal och sa att leverans tyvärr inte kunde ske eftersom bilen blivit transportskadad och behövde både nya delar och lack... Ingen höjdare alls, dels för att jag verkligen sett fram emot att få bilen så som utlovat och inte så kul att få en kärra som varit skadad. Men framförallt problematiskt då jag sålt min nuvarande bil som kommer hämtas av köparen på torsdag (21:a). Förklarade detta dilemma för personen som ringde och frågade vad de kunde göra. Svaret var "troligen ingenting" men det skulle kollas upp med Serviceavdelningen. Reparationstid och tid för ny leverans kunde de inte säga något om men hoppades på innan mars är slut.
Så efter att ha fått ett utlovat leveransdatum står jag nu strax helt utan bil och väntar på att få en försenad och reparerad Model 3. Vad tycker ni här på forumet om detta, vilket ansvar bör Tesla ta och vilken kompensation är rimlig att begära?
Re: Leveransupplevelse Model 3
En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Det beror ju lite på vilken typ av skada det är frågan om. Fast som vanligt, det man inte vet lider man inte av.Walker skrev:En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Fick info om att det var skada på underredet bakom höger framhjul. Nya delar inkl plåt och lack krävdes. Vet ej hur allvarlig/djup skadan var. Antar och hoppas batteripaketet sitter väl skyddatlator skrev:Det beror ju lite på vilken typ av skada det är frågan om. Fast som vanligt, det man inte vet lider man inte av.Walker skrev:En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Nja, manuell efterhandsreparation av en helt ny modell jämfört med resultatet av bil byggd i fabrik i en vältrimmad process kan ju skilja en del i kvalitet och passning. Är ju en sak om jag själv varit vållande, något annat om det sker innan leverans.Walker skrev:En bil består av flera ihopsatta delar. Om något går sönder på vägen och man byter det är väl inte hela världen.
Bilen är ju inte ”använd” av någon annan. Däremot skulle jag kräva en loaner eller ersättning för hyrbil när utlovat datum försenas och du står utan bil.
Re: Leveransupplevelse Model 3
Då va leveransen avklarad igår kl 4 i Göteborg.
Jag fick SMS en vecka innan men vågade ju inte köpa bussbiljett från Jönköping förens de ringde 2 dagar innan i lördags.
Allt gick smidigt när vi kom dit, efter 5-10 minuters genomgång och papperspåskrivning så var jag iväg. Enda problemet jag hittade där va vad såg ut som ett stenskott i lacken på vänster bakdörr som hade gått igenom lacken. De tog på sig att fixa det.
Supernöjd med bilen!
Jag fick SMS en vecka innan men vågade ju inte köpa bussbiljett från Jönköping förens de ringde 2 dagar innan i lördags.
Allt gick smidigt när vi kom dit, efter 5-10 minuters genomgång och papperspåskrivning så var jag iväg. Enda problemet jag hittade där va vad såg ut som ett stenskott i lacken på vänster bakdörr som hade gått igenom lacken. De tog på sig att fixa det.
Supernöjd med bilen!
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Re: Leveransupplevelse Model 3
Samma skada som jag har alltså. Beror på oförsiktig transport. Jag upptäckte efter leverans men Tesla har beställt delar (så jag lär få vänta på att den fixas tyvärr). De har uppenbarligen anlitat rena bondfångare för transporterna.dala skrev:
Fick info om att det var skada på underredet bakom höger framhjul. Nya delar inkl plåt och lack krävdes. Vet ej hur allvarlig/djup skadan var. Antar och hoppas batteripaketet sitter väl skyddat
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.