Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Leveransupplevelse Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Leveransupplevelse Model 3

Inläggav elbilist lator » 01 apr 2019 12:04

anna__ skrev:Min bil står fortfarande som avställd hos transportstyrelsen, hur lång tid tar ändringen?
Jag frågade Tesla om att få en bektäftelse på påställning men de sa att de inte skickar något sådant...?

När jag ställer på en bil så finns informationen om det direkt hos Transportstyrelsen... Tycker inte att det borde vara sämre när Tesla ställer på en bil. Däremot finns ju inte korrekt info på andra siter typ biluppgifter.se eller car.info då de uppdateras typ en gång i veckan.

Jag skulle vara väldigt uppmärksam då det kan bli väldigt besvärligt om man råkar ut för en olycka med en avställd bil. Tesla har ju dessutom en vana att själva skicka iväg personal i avställda bilar eller för den delen, låta dem leverera bilar till kund med olagliga fordonskombinationer... :o
Kört elbil sedan maj 2002.
Renault Clio Electrique
Renault Express Electrique
Nissan Leaf
Provat det mesta på marknaden
Kört ca 2000 mil Tesla Model S
Avbokat Model 3
Åergått till Renault Clio Electrique
Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´
Användarvisningsbild
lator
elbilist

Inläggav Teslaägare Monark1954 » 01 apr 2019 12:21

I lördags eftermiddag hade vi en possitiv leveransupplevelse i Trosta.
Fick vänta lite men bilen stod inne, torr och utan synliga skador.
Typ 2 laddsladd fick vi upptäcka själv att den saknades och svaret blev att den kommer sändas ut.
Som Tesla ägare fick vi en kort men lagom introduktion till bilen.
Bilen var laddad till drygt 50% som jag påtalade kvällen innan.

Körde ut och skulle granska själva om vi hittade mer.
Det vi hittade var att bilen hade sommardäck trots att jag återigen kvällen innan per telefon bekräftat att leveransen skulle ske med vinterdäck.
Bilen kördes iväg och kom tillbaka med rätt vinterdäck. (Försökte med "lägg in sommardäcken i bilen" men det gick inte. Gratis frakt till Euromaster nära mej var det svar jag fick).
En timme efter vi kom så åkte vi iväg med vår nya Model 3.

Betalade handpenning i slutet på december och fick bilen som utlovat i slutet på mars.
Alla mejl, SMS och bokningen på Teslakontot har sett bra ut.

Premiärresan blev till Fotografiska där vi 220 V laddade lite mer under vårt besök.
IMG_20190330_202211.jpg
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat. Den har regnr. OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla model 3 AWD, röd Multi Coat. Heter Asterix och är kvickare än sin kompis OBELIX
e-Golf 2018, Idefix.
Har haft. Nissan Leaf Tekna 30 kWh.
Kör snart på egen solel.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Referralkod: http://ts.la/mats8766

Inläggav Teslaägare Melkin » 01 apr 2019 12:31

Monark1954 skrev:I lördags eftermiddag hade vi en possitiv leveransupplevelse i Trosta.
Fick vänta lite men bilen stod inne, torr och utan synliga skador.
Typ 2 laddsladd fick vi upptäcka själv att den saknades och svaret blev att den kommer sändas ut.
Som Tesla ägare fick vi en kort men lagom introduktion till bilen.
Bilen var laddad till drygt 50% som jag påtalade kvällen innan.

Körde ut och skulle granska själva om vi hittade mer.
Det vi hittade var att bilen hade sommardäck trots att jag återigen kvällen innan per telefon bekräftat att leveransen skulle ske med vinterdäck.
Bilen kördes iväg och kom tillbaka med rätt vinterdäck. (Försökte med "lägg in sommardäcken i bilen" men det gick inte. Gratis frakt till Euromaster nära mej var det svar jag fick).
En timme efter vi kom så åkte vi iväg med vår nya Model 3.

Betalade handpenning i slutet på december och fick bilen som utlovat i slutet på mars.
Alla mejl, SMS och bokningen på Teslakontot har sett bra ut.

Premiärresan blev till Fotografiska där vi 220 V laddade lite mer under vårt besök.

Perfekt ljus i den där bilden för att framhäva färgen. F-n vad den skiner fint! :)

Jag fick ingen som helst genomgång av bilen. Bara hur man öppnar med kortnyckeln.
Tesla Model 3 LR AWD
Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare

Referralkod: patrik73502

Inläggav elbilist lator » 01 apr 2019 12:36

@Monark1954.

Jag förstår inte varför din bil fortfarande står som avställd och inget ägarbyte gjort...??? :(
Renault Clio Electrique
Nissan Leaf
Avbokat Model 3
Användarvisningsbild
lator
elbilist

Inläggav Teslaägare anna__ » 01 apr 2019 12:42

lator skrev:@Monark1954.

Jag förstår inte varför din bil fortfarande står som avställd och inget ägarbyte gjort...??? :(

Jag ringde direkt till bilvision då jag också blev orolig , min stod också som avställd men körningen hos transportstyrelsen körs ikväll och då kommer förmodligen alla helgens bilar bli påställda.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Referralkod: anna31080

Inläggav elbilist lator » 01 apr 2019 12:50

Så här står det på bilvisions hemsida:

Tjänster / Fordonsregistertjänsten
Komplett utbud av VTR-tjänster
Behöver du snabbt och enkelt hämta fordonsinformation, bilregister, utförliga adressuppgifter eller listor med ägare och förare? Vill du registrera ägarbyten, inbyten, av- och påställning, göra en efterkontroll eller teckna försäkring? Då kan Bilvision erbjuda tjänsterna Direktåtkomst och Direktanmälan – båda med kopplingar mot Transportsstyrelsens vägtrafik- och körkortsregister (VTR). Dessutom erbjuder vi vid efterfrågan, möjligheten att via systemintegration skräddarsy möjligheter till fordonsinformationslösningar efter din verksamhets behov och önskningar.

Verkar inte som om Tesla har fått tagit del av detta... :(
Renault Clio Electrique
Nissan Leaf
Avbokat Model 3
Användarvisningsbild
lator
elbilist

Inläggav Teslaägare kenny » 01 apr 2019 13:25

jag la min order den 15/3, fick första leveranstid 26e, sen sköts den fram till 29e, sen till 1a april vilket ju är idag, men i lördags (30e) ringde dom och jag kunde dra dit till en timme senare. det är ju trist när det skjuts upp, men jag som bor i malmö och jobbar hemifrån påverkades inte direkt praktiskt av det så jag såg väl det lite mer humoristisk, att det ska vara så svårt. ;)

leveransen gick utmärkt smidigt, bilen hade dock en lackskada som kommer åtgärdas. den var också extrautrustad med ett spik/skruv i däcket, vilket inte riktigt uppdagades förrän senare på kvällen när jag insåg att däcket inte höll luften. så morgonen efter fick jag åka dit och fick nytt däck och fälg på 20 minuter innan öppningstid. sjukt snyggt hanterat tycker jag själv.

det märks ju att dom har stressat, men jag måste ändå säga att en total väntetid på två veckor är ganska grymt ändå, och även om den inte kom i perfekt skick så känner jag mig rätt trygg med att det kommer åtgärdas. så i det stora taget är jag riktigt nöjd, framförallt med det personliga bemötandet jag hela tiden fått av tesla i malmö.
Användarvisningsbild
kenny
Teslaägare

Referralkod: kenny70089

Inläggav Teslaägare big-olle » 01 apr 2019 14:54

Min bil är påställd och ägaren är mitt företag. Försäkringen gäller också sedan i fredags.

MEN...

Jag har inte fått bilen. Kanske på fredag.
IMG_7933.PNG
Ägare av en Tesla model 3, midnight silver metallic
Användarvisningsbild
big-olle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare markuswesterberg » 01 apr 2019 15:01

Tänkte bara skriva om en positiv leveransupplevelse. Jättefin bil, perfekt passform i princip, inga skador eller liknande. En instegslist (vänster bak) som inte satt 100% men inget att påpeka egentligen ens. Laddluckan liiiiiite sned vilket gör att den ”står ut” ett par millimeter efter stängning i jämförelse med kaross. Det ska åtgärdas av SC. Annars en underbar bil och snyggt skött.

Röd
LR AWD (ej Performance)
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Referralkod: olof60414

Inläggav elbilist lator » 01 apr 2019 15:02

big-olle skrev:Min bil är påställd och ägaren är mitt företag. Försäkringen gäller också sedan i fredags.

MEN...

Jag har inte fått bilen. Kanske på fredag.

Ja, du åker ju inte omkring och är olaglig i alla fall... :roll:
Renault Clio Electrique
Nissan Leaf
Avbokat Model 3
Användarvisningsbild
lator