Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Takräcke till Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Takräcke till Model 3

Inläggav Teslaägare faldo » 09 mar 2019 23:14

Tjena,
Har länge följt klubbens nyhetssida med Tibors grymma rapportering men detta blir mitt första inlägg.
Jag ska hämta upp min Model 3 LR på måndag och i sommar har familjen planer på att testa Europas supercharger-nät på en road trip. Vi kommer troligen ha behov av takbox och undrar om någon har hört något om försäljning av takräcken i Sverige/Europa? Den som säljs i USA är slut på lager och verkar inte kunna fraktas till Europa :(
/Erik
Model 3 2019 LR AWD Premium AP Svart
Användarvisningsbild
faldo
Teslaägare

Re: Takräcke till Model 3

Inläggav Teslaägare Wahll » 10 mar 2019 18:52

Neej inte hört något om det.förstår inte varför det inte kommer inte nya att beställa. Det är ju inget jätte svår grej att bygga. Att allt på online shoppen inte går att skeppa till Europa är ju smått komiskt när det inte har en annan väg att beställa.
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Referralkod: bjrn59679

Inläggav Teslaägare perre » 10 mar 2019 19:02

Wahll skrev:Neej inte hört något om det.förstår inte varför det inte kommer inte nya att beställa. Det är ju inget jätte svår grej att bygga. Att allt på online shoppen inte går att skeppa till Europa är ju smått komiskt när det inte har en annan väg att beställa.

Var det inte så att de hade problem med takräckena? Bara nåt jag har för mig att jag läst nånstans.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Referralkod: per83043

Inläggav Teslaägare OlleBack » 10 mar 2019 20:40

perre skrev:
Wahll skrev:Neej inte hört något om det.förstår inte varför det inte kommer inte nya att beställa. Det är ju inget jätte svår grej att bygga. Att allt på online shoppen inte går att skeppa till Europa är ju smått komiskt när det inte har en annan väg att beställa.

Var det inte så att de hade problem med takräckena? Bara nåt jag har för mig att jag läst nånstans.

Tror dom slutades tillverka pga varierad kvalitet på fästena.
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inläggav Teslaägare thogr » 11 mar 2019 06:47

OlleBack skrev:
perre skrev:

Tror dom slutades tillverka pga varierad kvalitet på fästena.

Hoppas de löser det snart

[url]https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-model-3-roof-rack-–-j-bolt-securing-the-rack-snapped.143036/#fc-post-3404214[/url]
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Referralkod: thomas74208

Inläggav Teslaägare Johnalm » 11 mar 2019 07:23

I någon tidigare tråd talades det om att Thule skulle utforma takräcke och takbox till Model 3, sök på forumet så hittar ni det säkert :lol:
Model 3 LR AWD, svart med vit insida, 19" och FSD (vilken torsdag som helst).
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tbjorn81 » 11 mar 2019 07:27

Har varit i kontakt med Thule och de väntar in att få testa på europeiska model 3 nu. De tror på att ha det klart i sommar för lev

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jjakobb » 14 mar 2019 14:22

Det kommer alltså inte gå att beställa Teslas egna tackräcken? Någon som har ett bra tips på universalmodell, eller är det värt att vänta tills Thule släpper modellanpassade?
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Xeik » 14 mar 2019 16:57

tbjorn81 skrev:Har varit i kontakt med Thule och de väntar in att få testa på europeiska model 3 nu. De tror på att ha det klart i sommar för lev

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Fick precis svar från thule ang takräcke till model 3.
Tyvärr så kommer dom inte göra några.....
Såhär skriver dem:
Hej Emil

Efter att teknikerna testat Tesla Model 3 så har vi kommit fram till beslutet att det inte blir något räcke för bilen. Anledningen är att Teslas taklösning gör att räcket ska fästas runt glastakets kant vilket inte uppfyller de säkerhetskrav vi har på våra takräcken.

Så vi får väl hoppas på att tesla kommer igång med sina. Riktigt trist detta då vi beställde en bil i veckan i tron om att det skulle gå att få takräcke antingen genom thule eller Tesla.
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare

Inläggav Teslaägare faldo » 14 mar 2019 17:00

Tack för att du kollade med Thule Xeik, en kille på YouTube har en egen lösning med universalfästen från Thule... den kan nog fungera om an inte är rädd för att skada fönster eller dörrlist.
https://www.youtube.com/watch?v=tx1Ns2eOngI
Model 3 2019 LR AWD Premium AP Svart
Användarvisningsbild
faldo
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model 3