Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Kända fel på våra nya model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Kända fel på våra nya model 3

Inläggav Teslaägare Michele » 10 mar 2019 17:30

Jag har precis fått leverans av min svarta model 3 LR AWD och kan inte vara mer glad och nöjd.
Men jag har tyvärr hittat ett par fel på den från leverans. Så jag tänkte jag skulle lista dom för er.
Jag vet inte än om tesla kommer kommer ta på sig alla felen. Jag hoppas det.

Så jag tänkte jag rapporterar dom här så ni kan kolla om ni har liknande fel när ni plockar upp era och ni kan påpeka det direkt.

1. En repa på motorhuven, höger fram vid vindrutan.
2. D:et i Dual motor sitter snett.
3. En list under bilen vid batteriet sitter inte ordentligt. Är en stor glipa där. (På båda sidor, i mitten av bilen)
4. Någon slags ljudisolering Ä/ skydd i bakre vänster hjulhus sitter löst. Det är som en slags tygbit som inte sitter ordentligt.
På övre kant mot karossen.

5. Buckla i bakre dörr på vänster sida.. ser ut som dörruppslag men måste ha hänt innan leverans...
Det är den jag är mest oroad över... borde ha sett den när jag tog leverans men var ju så glad att äntligen få bilen.
Jag såg ingenting.. inte ens det där snea D:et haha. Hoppas dom tar på sig det men tror det blir svårt..

Men jag skulle ha tagit leverans av bilen ändå. Det är en helt otrolig bil!
IMG_0243.jpg
IMG_0241.jpg
IMG_0242.jpg
Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare

Re: Kända fel på våra nya model 3

Inläggav Teslaägare Michele » 10 mar 2019 17:32

Bild på det snea D:et
IMG_20190308_193258.jpg
Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare

Inläggav Andr3as » 10 mar 2019 17:36

Men va f..n!?!? Det där är ju inte ok. Man blir less av att se det, kan bara tänka mig hur du känner!
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Andr3as

Inläggav Teslaägare BoaNeo » 10 mar 2019 17:37

Ser ud som om D'et har lavet en hård opbremsning for ikke at køre end i U'et :)

Lidt trist med skavanker på en ny bil, men Tesla må jo lære at skal man sælge biler i den prisklasse så skal tingene også være iorden...
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare anna__ » 10 mar 2019 17:46

Michele skrev:Jag har precis fått leverans av min svarta model 3 LR AWD och kan inte vara mer glad och nöjd.
Men jag har tyvärr hittat ett par fel på den från leverans. Så jag tänkte jag skulle lista dom för er.
Jag vet inte än om tesla kommer kommer ta på sig alla felen. Jag hoppas det.

Så jag tänkte jag rapporterar dom här så ni kan kolla om ni har liknande fel när ni plockar upp era och ni kan påpeka det direkt.

1. En repa på motorhuven, höger fram vid vindrutan.
2. D:et i Dual motor sitter snett.
3. En list under bilen vid batteriet sitter inte ordentligt. Är en stor glipa där. (På båda sidor, i mitten av bilen)
4. Någon slags ljudisolering Ä/ skydd i bakre vänster hjulhus sitter löst. Det är som en slags tygbit som inte sitter ordentligt.
På övre kant mot karossen.

5. Buckla i bakre dörr på vänster sida.. ser ut som dörruppslag men måste ha hänt innan leverans...
Det är den jag är mest oroad över... borde ha sett den när jag tog leverans men var ju så glad att äntligen få bilen.
Jag såg ingenting.. inte ens det där snea D:et haha. Hoppas dom tar på sig det men tror det blir svårt..

Men jag skulle ha tagit leverans av bilen ändå. Det är en helt otrolig bil!

Har du kontakt Tesla angående det?
Så trist :cry:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inläggav Teslaägare cesar » 10 mar 2019 17:46

Jag har följande problem:
1. Ojämna kanter och något ojämnt färgade kanter på glastaket(det lilla). Men verkade vara på alla som jag såg mer eller mindre.
2. Båda bakre gummilisterna i dörröppningen högt upp framåt veckar sig på samma ställe.
3. Interiörbiten som sitter på bakre hjulhus sitter löst och knarrar när man glider in och sätter sig i ena baksätet.

Bara den sista som jag verkligen vill få åtgärdad.
I övrigt frälst rakt av.
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare

Inläggav Teslaägare cesar » 10 mar 2019 17:48

Fick förresten felmeddelande om att service behövdes på SOS systemet men den försvann efter 1 dag.
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Michele » 10 mar 2019 17:55

Jag har tyvärr ingen bild på felet i hjulhuset.

Jag har bokat service för "Other" den 20de. Men lär nog åka dit innan. :)
Är lite rädd för glipan i listen med tanke på allt vatten som kan komma in med det vädret...

Men just nu har jag bilen hos en vän som håller på att foliera / wrappa bilen och
Han sade att en annan model 3 han precis jobbat med dagen innan också hade samma fel på listen vid batteriet och isoleringen/skyddet i vänster bakre hjulhus.
Det var han som hittade alla mina fel. Utan honom hade jag säkert inte märkt något fel än haha.
Användarvisningsbild
Michele
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Wahll » 10 mar 2019 18:47

Michele skrev:Bild på det snea D:et
Herregud, vilken jädra otur du haft. Ledsen för din skull. Hoppas det löser sig, med Tesla.
MODEL ≡, DM LR Svart Aero EAP
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare

Referralkod: bjrn59679

Inläggav TiborBlomhall » 10 mar 2019 20:02

Michele skrev:Bild på det snea D:et

Holy Mother of Sweet Jeeesus :shock:

Inte ens straffångarna som skruvade ihop Lada bilarna i dåtida Sovjetunionens Gulag-läger under konstant Vodka-koma klistrade bokstäverna snett!

Jag trodde de hade nån slags mall de klistrade bokstäverna efter, inte frihand?! :?

Så det är det de har röda linjen till på Performance modellen - måtta bokstäverna efter! :lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

Nästa

Återgå till Model 3