Kända fel på våra nya model 3
Moderator: Redaktion
Re: Kända fel på våra nya model 3
Tvättade bilen idag och behövde rulla ner rutan ett par timmar efter och rutan var vått när den kom upp, verkar ta tid att torka där nere nån som också märkt detta?
-
- Inlägg: 24
- Blev medlem: 10 mar 2019 16:37
- Ort: Ugglarp
Re: Kända fel på våra nya model 3
Så har jag haft det på alla nya(are) bilar jag haft, tar evigheter för rutlisterna att torka när det är tätt mellan glas och list.anna__ skrev:Tvättade bilen idag och behövde rulla ner rutan ett par timmar efter och rutan var vått när den kom upp, verkar ta tid att torka där nere nån som också märkt detta?
Inget att oroa sig över (så länge det inte är blött på insidan av rutan förstås ).
/Johan
MS100D -19 Deep Blue
MS100D -19 Deep Blue
Re: Kända fel på våra nya model 3
Hämtade min idag. Förutom en liten lackskada på bakre kofångaren, som redan hade antecknads av personalen, hittade vi inga synbara fel.
Allt gick som smort och bemötandet var det inget fel på.
Bilen var fulladdat, så det var bara att dra iväg och njuta i fulla muggar. Man mådde som en prins.
Körde bilen genom en borstlös tvätt idag och upptäckte att det kommer in vatten på passagerarsidan. Inte trevligt att bli blöt om fötterna!
Allt gick som smort och bemötandet var det inget fel på.
Bilen var fulladdat, så det var bara att dra iväg och njuta i fulla muggar. Man mådde som en prins.
Körde bilen genom en borstlös tvätt idag och upptäckte att det kommer in vatten på passagerarsidan. Inte trevligt att bli blöt om fötterna!
Senast redigerad av Hebbe, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Nu står bilen i Mölndal. Tydligen fel i en high voltage-kabel som måste bytas. Två veckors leveranstid. Har fått låna en faceliftad S 75D som lånebil under tiden.hakan_k skrev:Ja, då fick jag första felet på min Model 3. "Cabin heat currently unavailable", vilket tyvärr stämde. Ingen värme längre. Tur att det inte är vinter längre. Efter samtal med Tesla roadside assistance och lite loggningar så blir det att kontakta Service Center i morgon bitti.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
CyberTruck single engine förbokad
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Re: Kända fel på våra nya model 3
Lång tråd nu, men hade samma problem med min list under bilen. De sitter med cllps, så det är bara att banka in listen med knytnäven så sitter de. De lösa detaljerna i hjulhusen har jag inte löst än...
Re: Kända fel på våra nya model 3
Detta fel har jag också. Riktigt störigt! Men är det inte bara mjukvara? Tror vi att detta är en hårdvarufråga?
Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.
Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?
Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.
Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?
jonas skrev:Min backkamera brukar vara svart vid flera tillfällen oftast när man backar och vill se.
Fick även att vartannat tecken i displayen bortplockat, kanske brist på bokstäver vem vet. Åtgärdades men en reset men kameran trilskas än, för att sedan fungera. Det verkar som om den har en lång starttid, ren hypotes från min sida.
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Menar ni permanent svart eller några sekunder när man lägger i backen? För mig kom det efter senaste uppdateringen... Störigt, men för mig bara några sekunder.djFabbe skrev:Detta fel har jag också. Riktigt störigt! Men är det inte bara mjukvara? Tror vi att detta är en hårdvarufråga?
Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.
Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?
jonas skrev:Min backkamera brukar vara svart vid flera tillfällen oftast när man backar och vill se.
Fick även att vartannat tecken i displayen bortplockat, kanske brist på bokstäver vem vet. Åtgärdades men en reset men kameran trilskas än, för att sedan fungera. Det verkar som om den har en lång starttid, ren hypotes från min sida.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Kända fel på våra nya model 3
Får ingen ström till mobilen via USB-uttagen fram. Bak fungerar med samma sladd.
Får inte fram sentry mode -kameran. Heller längre.
Säkring för USB som gått? Vad gör man? Måste man till sc? Brukar de vara tillmötesgående med tider? Ska förbi Malmö på torsdag exempelvis.
Kan de felsöka på distans?
Byta själv?
Får inte fram sentry mode -kameran. Heller längre.
Säkring för USB som gått? Vad gör man? Måste man till sc? Brukar de vara tillmötesgående med tider? Ska förbi Malmö på torsdag exempelvis.
Kan de felsöka på distans?
Byta själv?
Re: Kända fel på våra nya model 3
Fick LR AWD 4 april efter en ganska stökig leveransupplevelse.
Fick leveranstid.
Fick uppdaterad leveranstid en dag tidigare. Sweet.
Fick två timmar senare avbruten leverans och skjuten till kommande vecka pga mjukvarufel.
Min kompis hade liknande leveransupplevelse med mjukvarufel men fick nytt VIN-nummer.
Senare i veckan fick jag också nytt VIN-nummer som visade sig vara min kompis gamla VIN-nummer. Ingen bra känsla.
Fin leverans 4e april. Man bad om ursäkt efter strul.
7e april försvann min bil från appen. "there are no products linked to your Tesla account".
Har fortfarande ingen bil i appen och måste använda kortet. Har mailat och ringt men har bara fått svar på norsk telefon att det är "known issue". Någon annan som blivit av med sin bil?
Har en död pixel på skärmen som är ett registrerat serviceärende.
Fick leveranstid.
Fick uppdaterad leveranstid en dag tidigare. Sweet.
Fick två timmar senare avbruten leverans och skjuten till kommande vecka pga mjukvarufel.
Min kompis hade liknande leveransupplevelse med mjukvarufel men fick nytt VIN-nummer.
Senare i veckan fick jag också nytt VIN-nummer som visade sig vara min kompis gamla VIN-nummer. Ingen bra känsla.
Fin leverans 4e april. Man bad om ursäkt efter strul.
7e april försvann min bil från appen. "there are no products linked to your Tesla account".
Har fortfarande ingen bil i appen och måste använda kortet. Har mailat och ringt men har bara fått svar på norsk telefon att det är "known issue". Någon annan som blivit av med sin bil?
Har en död pixel på skärmen som är ett registrerat serviceärende.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Jag upplever detta om jag har haft USB för daschcam och sentry. Tar jag bort det är den perfekt.Legato skrev:Menar ni permanent svart eller några sekunder när man lägger i backen? För mig kom det efter senaste uppdateringen... Störigt, men för mig bara några sekunder.djFabbe skrev:Detta fel har jag också. Riktigt störigt! Men är det inte bara mjukvara? Tror vi att detta är en hårdvarufråga?
Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.
Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?
jonas skrev:Min backkamera brukar vara svart vid flera tillfällen oftast när man backar och vill se.
Fick även att vartannat tecken i displayen bortplockat, kanske brist på bokstäver vem vet. Åtgärdades men en reset men kameran trilskas än, för att sedan fungera. Det verkar som om den har en lång starttid, ren hypotes från min sida.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Ahh säkert det som spökar då, inte uppdateringen. För mig visas det "bara" några sekunder men är irriterande ändå, man vill ju se bilden direkt man börjar backa. Ska testa utan USB-sticka!Ludwig skrev:Jag upplever detta om jag har haft USB för daschcam och sentry. Tar jag bort det är den perfekt.Legato skrev:Menar ni permanent svart eller några sekunder när man lägger i backen? För mig kom det efter senaste uppdateringen... Störigt, men för mig bara några sekunder.djFabbe skrev:Detta fel har jag också. Riktigt störigt! Men är det inte bara mjukvara? Tror vi att detta är en hårdvarufråga?
Blir ju lite av en säkerhetsfråga med tanke på den dåliga sikten bakåt.
Någon som bokat service eller på annat sätt kontaktat Tesla ang detta?
jonas skrev:Min backkamera brukar vara svart vid flera tillfällen oftast när man backar och vill se.
Fick även att vartannat tecken i displayen bortplockat, kanske brist på bokstäver vem vet. Åtgärdades men en reset men kameran trilskas än, för att sedan fungera. Det verkar som om den har en lång starttid, ren hypotes från min sida.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Kända fel på våra nya model 3
Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
Re: Kända fel på våra nya model 3
Undersöker du bilen med lupp?anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Kända fel på våra nya model 3
haha nej upptäckte det eftersom det typ knakar till vid ojämnheter osv vägen på den sidan av bilentaliz skrev:Undersöker du bilen med lupp?anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
Re: Kända fel på våra nya model 3
Nåja, vän av ordning kan tycka att valideringsfönstren hos Tesla behöver vara lite snävare än att det sitter tight med a-stolpen på ena sidan och 7mm glapp på andra sidan. Det måste vara okej att man ifrågasätter vissa saker. Man ska inte behöva svälja dåligt monterade detaljer bara för att det är en Tesla, oavsett hur frälst man ärtaliz skrev:Undersöker du bilen med lupp?anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Kända fel på våra nya model 3
Det kan ju faktiskt ha lossnat under transporten tex.Jeppe_E skrev:Nåja, vän av ordning kan tycka att valideringsfönstren hos Tesla behöver vara lite snävare än att det sitter tight med a-stolpen på ena sidan och 7mm glapp på andra sidan. Det måste vara okej att man ifrågasätter vissa saker. Man ska inte behöva svälja dåligt monterade detaljer bara för att det är en Tesla, oavsett hur frälst man ärtaliz skrev:Undersöker du bilen med lupp?anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
Och verkar det vara just loss så får man be SC kika på det. Man har ju garanti av en anledning.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Litar inte riktigt på SC, var i Malmö med min bil av en annan anledning och när jag fick tillbaka bilen var gallret till högtalare spräckt så de har beställt en ny del nu :/taliz skrev:Det kan ju faktiskt ha lossnat under transporten tex.Jeppe_E skrev:Nåja, vän av ordning kan tycka att valideringsfönstren hos Tesla behöver vara lite snävare än att det sitter tight med a-stolpen på ena sidan och 7mm glapp på andra sidan. Det måste vara okej att man ifrågasätter vissa saker. Man ska inte behöva svälja dåligt monterade detaljer bara för att det är en Tesla, oavsett hur frälst man ärtaliz skrev:Undersöker du bilen med lupp?anna__ skrev:Hittade ett "ganska" stort glapp uppe vid instrumentpanelen, jämför mot andra sidan där den sitter tight med stolpen, på förare sidan är det typ 0.5-1 cm glapp ungefär
Och verkar det vara just loss så får man be SC kika på det. Man har ju garanti av en anledning.
Re: Kända fel på våra nya model 3
Någon som upplevt att typ a-pillar stolpen knakar vid högre vägbulor o liknande?
Re: Kända fel på våra nya model 3
Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Re: Kända fel på våra nya model 3
Vad bra då Liibo att du påpekade att du inte har några fel på din! Grattis och köp en lottLiibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Re: Kända fel på våra nya model 3
Det var väl 5-10mm? Men låt oss ta 7mm. Riktigt tråkigt när Teslaägare börjar försvara dåliga tillverkningsparametrar. Om en ägare upplever det som en defekt, så är det en defekt. Vissa saker får man acceptera. Men en dåligt inpassad panel? Visst, det är bara en visuell defekt.Liibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Kända fel på våra nya model 3
Håller med dig Jeppe, eftersom det knakar runt a-pillar stolpen / dashboard när kan kör över gupp så upptäcktes defekter och kanske har med saken att göra, SC får kolla vidare, det har inte så att jag satt och letade efter "fel"Jeppe_E skrev:Det var väl 5-10mm? Men låt oss ta 7mm. Riktigt tråkigt när Teslaägare börjar försvara dåliga tillverkningsparametrar. Om en ägare upplever det som en defekt, så är det en defekt. Vissa saker får man acceptera. Men en dåligt inpassad panel? Visst, det är bara en visuell defekt.Liibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Re: Kända fel på våra nya model 3
Så du är igång igen?Jeppe_E skrev:Det var väl 5-10mm? Men låt oss ta 7mm. Riktigt tråkigt när Teslaägare börjar försvara dåliga tillverkningsparametrar. Om en ägare upplever det som en defekt, så är det en defekt. Vissa saker får man acceptera. Men en dåligt inpassad panel? Visst, det är bara en visuell defekt.Liibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Jag vet inte med dej men jag kan bara se till min egen erfarenhet som själv köpt en tesla m3p nyss.
Vet inte om du inte läser tillräckligt noga eller om du bara är allmänt dryg mot just mej.
Men jag skriver inte någonstans att jag försvarar felen på våra teslor. MEN det finns en gräns på hur nära man ska söka fel. Vad kommer här näst. Ska vi ligga med microskop och jämföra mellanrum eller ojämnheter?
Större fel är verkligen inte ok av Tesla. Men en glipa vad jag kan se är max 4m.m i ett hör. Det får man nog leva med. En bil sätts ju ihop med flera komponenter som sagt.
Re: Kända fel på våra nya model 3
anna__ skrev:Vad bra då Liibo att du påpekade att du inte har några fel på din! Grattis och köp en lottLiibo skrev:Tycker det börjar gå lite väl långt med att försöka hitta fel på sin bil för vissa.
Självklart kommer det alltid finnas större eller mindre glipa på olika sidor, både interiört och utvändigt.
Sjävklart har Tesla haft alldeles för mycket fel på 3:orna, även om jag själv inte hittat fel på min.
Men att det skiljer 3-5 m.m vid ena sidan av a stolpen mot andra. Det får du nog leva med
Jo fast sådana här fel kan jag säkert ha. Men har inte sökt runt bilen så noga bara
Re: Kända fel på våra nya model 3
Ingen mer med samma fel? Har anmält det och tesla har felsökt och säger sig hittat felet och väntar på delar... segt med en stockholms-resa för att laga usb-portarLimmet skrev:Får ingen ström till mobilen via USB-uttagen fram. Bak fungerar med samma sladd.
Får inte fram sentry mode -kameran. Heller längre.
Säkring för USB som gått? Vad gör man? Måste man till sc? Brukar de vara tillmötesgående med tider? Ska förbi Malmö på torsdag exempelvis.
Kan de felsöka på distans?
Byta själv?