Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Martey »

ippodrome skrev:
Martey skrev:

Jag fick slutfakturan på mitt konto ett par timmar efter jag fick deras SMS om leveransdatum (20/3 kl 13:00).
Då är det väl bara att ta det lugnt och avvakta, förhoppningsvis kommer ett sms snart... Bild
Det var exakt det "state of mind" jag hade när jag satt hemma i soffan och det plötsligt plingade till på mobilen. Snart så!
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av frippan »

Har privatköp och fått sms:et, de ringde igår och kikade när jag kunde ta leverans, men de kunde inte säga något datum. Fick handpenningsfakturan direkt efter samtalet.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av anna__ »

Jag beställde 9 Mars och fick idag info om att jag har VIN och att bilen befinner sig i Europa :D
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av StoffeT »

anna__ skrev:
Jag beställde 9 Mars och fick idag info om att jag har VIN och att bilen befinner sig i Europa :D
Bestälde 15/12-18, väntar fortfarande på min... :cry:
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av anna__ »

StoffeT skrev:
anna__ skrev:
Jag beställde 9 Mars och fick idag info om att jag har VIN och att bilen befinner sig i Europa :D
Bestälde 15/12-18, väntar fortfarande på min... :cry:
Det verkar ju helt galet :/ vad säger dom om detta?
Verkar ju som att din order helt fallit bort :?
fredi
Inlägg: 37
Blev medlem: 11 feb 2019 12:27

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av fredi »

anna__ skrev:
StoffeT skrev:
anna__ skrev:
Jag beställde 9 Mars och fick idag info om att jag har VIN och att bilen befinner sig i Europa :D
Bestälde 15/12-18, väntar fortfarande på min... :cry:
Det verkar ju helt galet :/ vad säger dom om detta?
Verkar ju som att din order helt fallit bort :?
Jag beställde 5 december... Men Tesla säger att allt är som det ska.
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
Användarvisningsbild
Dadid
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 13 sep 2015 14:47

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Dadid »

Mail till Tesla 20190314:
Hjälp mig rörande RN1083101XX
Jag önskar leverans den 21/3 i Malmö.
Jag är allvarligt orolig att något gått snett rörande leveransen av min Tesla 3.
Jag reserverade 20160331 och beställde 20181221.
Min vän XX XX som beställde en bil med exakt samma spec som min genom min referrallänk (som inte tycks ha fungerat) i Februari fick sin bil levererad i onsdags den 13/3 i Stockholm.
Han har inte bokat i förväg och har inte ägt någon Tesla tidigare.
Jag ber nu behärskat men tydligt om hjälp att genomgå den fortsatta processen.

Svar från Tesla 20190315

Hej
Tack för att du kontaktat oss.
Det är noterat att du föredrar 21/03 leverans, men innan bilen har närmat sig mer kan vi inte garantera detta tyvärr.
När vi har mer information kommer mina leveranskollegor nå ut till dig för att boka in leveransdag.
Ha en fin fortsättning på dagen.

Mailsvar till Tesla 20190315

Hej
Noterade du fortsättningen av mailet.
Nog måste jag ha trillat bort ur kön fullständigt när jag tappat tre års försprång på exakt samma bil?


Fortsättning följer.........
Model ≡ reservation 31/3 -16
Model ≡ beställd 21/12 -18
Model ≡ leverans 30/3 - 19 Såld
Model ≡ leverans 30/5 - 21 Älskad
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av StoffeT »

Dadid skrev:
Mail till Tesla 20190314:
Hjälp mig rörande RN1083101XX
Jag önskar leverans den 21/3 i Malmö.
Jag är allvarligt orolig att något gått snett rörande leveransen av min Tesla 3.
Jag reserverade 20160331 och beställde 20181221.
Min vän XX XX som beställde en bil med exakt samma spec som min genom min referrallänk (som inte tycks ha fungerat) i Februari fick sin bil levererad i onsdags den 13/3 i Stockholm.
Han har inte bokat i förväg och har inte ägt någon Tesla tidigare.
Jag ber nu behärskat men tydligt om hjälp att genomgå den fortsatta processen.

Svar från Tesla 20190315

Hej
Tack för att du kontaktat oss.
Det är noterat att du föredrar 21/03 leverans, men innan bilen har närmat sig mer kan vi inte garantera detta tyvärr.
När vi har mer information kommer mina leveranskollegor nå ut till dig för att boka in leveransdag.
Ha en fin fortsättning på dagen.

Mailsvar till Tesla 20190315

Hej
Noterade du fortsättningen av mailet.
Nog måste jag ha trillat bort ur kön fullständigt när jag tappat tre års försprång på exakt samma bil?


Fortsättning följer.........
Tyvär så finns det inget kösystem för att Tesla har tillverkat billarna helt random och sedan matchat bilarna påvägen över till Europa med inkomna beställningar. Har man då beställt 19” fälgar (som verkar ha varit nedprioriterat i de första batches) med en ovanlig kombination utav klädsel och färg så sitter man här idag å fortfarande väntar på leverans.
Stod i kön som nummer 4 i Malmö för snart tre år sedan i tron på en tidig leverans, men det som ändå i dagsläget känns värst är Teslas usla komunitaktion. Klart dom måste veta var bilarna är, kan inte ta två veckor att transportera en bil från Belgien till Sverige. Antingen står den på en parkering i Zeebruge eller Malmö. Tesla kom in i matchen å berätta hur det ligger till.
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Weirdoz »

Samma här; en del av oss som beställde tidigt december verkar ha trillt bak i kön. Klart snabbare att beställa en ny nu som flera på forumet berättat om. Ställde samma fråga om varför min bil dröjer när min vän beställde i måndags 11e och får leverasn på måndag medan jag inte har ett lev datum ... deras svar var ”han hade tur”
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
Dadid
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 13 sep 2015 14:47

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Dadid »

Snart dax att slå upp tälten och hungerstrejka utanför entrén... ;-)
Model ≡ reservation 31/3 -16
Model ≡ beställd 21/12 -18
Model ≡ leverans 30/3 - 19 Såld
Model ≡ leverans 30/5 - 21 Älskad
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av perre »

Det tragiska är att nu när de släppte model Y så kör de på likadant. Ny reservation kostar dock denna gång 15 000. Skulle aldrig någonsin tänka mig att reservera en Tesla igen. Om jag velat haft en Y skulle jag hellre köpa Tesla aktier för reservationspengarna och sen beställa den som vanligt. Suck, suck och åter suck.
Model 3 LR AWD
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Smutt »

perre skrev:
Det tragiska är att nu när de släppte model Y så kör de på likadant. Ny reservation kostar dock denna gång 15 000. Skulle aldrig någonsin tänka mig att reservera en Tesla igen. Om jag velat haft en Y skulle jag hellre köpa Tesla aktier för reservationspengarna och sen beställa den som vanligt. Suck, suck och åter suck.
Tror dock att det här sättet att man reserverar Y genom att beställa gör att turordningen blir korrekt den här gången
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Bjelke »

Smutt skrev:
perre skrev:
Det tragiska är att nu när de släppte model Y så kör de på likadant. Ny reservation kostar dock denna gång 15 000. Skulle aldrig någonsin tänka mig att reservera en Tesla igen. Om jag velat haft en Y skulle jag hellre köpa Tesla aktier för reservationspengarna och sen beställa den som vanligt. Suck, suck och åter suck.
Tror dock att det här sättet att man reserverar Y genom att beställa gör att turordningen blir korrekt den här gången
:lol: :lol: :lol: :lol:
Ja den var bra.... eller du kanske menade allvar....
Nepp jag skulle inte tro på det och betala iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
maz
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 dec 2018 11:18
Ort: Nyköping

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av maz »

Nu Fick jag slutfaktura på mitt konto men den är ju till leasingbolaget

Faktura datum 2019-03-18
Leveransdatum 2019-03-08 :o
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Trean »

Även jag har fått slutfaktura till leasingbolaget idag. Jag hade tydligen leverans i förra veckan. :shock:
Användarvisningsbild
Ludwig
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2019 14:26

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Ludwig »

Jag fick samma. Tydligen hade jag leverans i lördags när det var stängt =) :D
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Melkin »

Jag fick också slutfaktura på kontot idag. Detta efter att de ringt i fredags för att bekräfta betalmetod (cash, privat). Fick VIN också. Inget lev. datum men de sade att det kommer gå fort efter betalning så jag bad att få vänta till början av april om öht möjligt (vill helst slippa byta däck direkt).

(Beställde 1 mars för övrigt)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av robsam »

Samma som andra. Fick slutfaktura idag med VIN nr. Står leveransdatum 13/3, beställde den 9/3. Får hoppas bilen kommer snart! Blir så sur varje gång jag måste tanka bilen nu haha.
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av tompet »

Fick faktura i lördags med VIN och leveransdatum 22/3. Tyvärr är det ju bara preliminärt.... vänta lite till... :shock:
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Eximos »

Jag tror de har ett kösystem som fungerar "hyffsat" däremot så tror jag de tilldelar bilarna mycket tidigare än när vi kan se vårt VIN och de som inte fungerar är att deras system inte kan byta bil mot en avbeställd som har samma tillval. Eftersom det var många som avbokade pga deras strul med priset så kom det många bilar som tappade sin ägare och de gick till de som just beställt istället för att de pekar om dem till nån av oss som reserverade för snart 3 år sen.

Det är min personliga gissning, jag tycker det är otroligt trist att de är så för de undergräver hela processen. Sen har de ett rent bedrövligt IT system runt detta som få begriper sig på med SMS o mail som säger olika saker med mera... Varför inte ha mer information om vart våra bilar är, lastat på skepp xxx, ankommit till EU, på lastbil, inväntar recond osv. öppenhet gör det hela bättre än som det är idag, sen att den står på recond i 2 veckor okey men jag vet då i alla fall vart den är.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
StoffeT
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 23 jan 2019 16:47

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av StoffeT »

Eximos skrev:
Jag tror de har ett kösystem som fungerar "hyffsat" däremot så tror jag de tilldelar bilarna mycket tidigare än när vi kan se vårt VIN och de som inte fungerar är att deras system inte kan byta bil mot en avbeställd som har samma tillval. Eftersom det var många som avbokade pga deras strul med priset så kom det många bilar som tappade sin ägare och de gick till de som just beställt istället för att de pekar om dem till nån av oss som reserverade för snart 3 år sen.

Det är min personliga gissning, jag tycker det är otroligt trist att de är så för de undergräver hela processen. Sen har de ett rent bedrövligt IT system runt detta som få begriper sig på med SMS o mail som säger olika saker med mera... Varför inte ha mer information om vart våra bilar är, lastat på skepp xxx, ankommit till EU, på lastbil, inväntar recond osv. öppenhet gör det hela bättre än som det är idag, sen att den står på recond i 2 veckor okey men jag vet då i alla fall vart den är.
Håller med dig till fullo, transparensen är lika med noll. Min bil har enligt Tesla varit påväg från Zeebruge till Malmö i snart två veckor nu. Hur är det äns möjligt? Frågan är om man hinner få leverans innan 3-årsdagen för reservation.
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av richdub »

Ni som köper bilen på bolaget och inte tagit leverans än; några funderingar kring att senarelägga leverans till 1:a april för att slippa en månads förmånsbeskattning? Jag är kluven men kommer nog inte klara av att vänta om jag får chansen att hämta bilen tidigare :)
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av perre »

richdub skrev:
Ni som köper bilen på bolaget och inte tagit leverans än; några funderingar kring att senarelägga leverans till 1:a april för att slippa en månads förmånsbeskattning? Jag är kluven men kommer nog inte klara av att vänta om jag får chansen att hämta bilen tidigare :)
Den där frågan såg jag nån annanstans på Forumet och det verkade inte vara nån extrakostnad. Men ta inte mitt ord för det utan sök lite här.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av Weirdoz »

Eximos skrev:
Jag tror de har ett kösystem som fungerar "hyffsat" däremot så tror jag de tilldelar bilarna mycket tidigare än när vi kan se vårt VIN och de som inte fungerar är att deras system inte kan byta bil mot en avbeställd som har samma tillval. Eftersom det var många som avbokade pga deras strul med priset så kom det många bilar som tappade sin ägare och de gick till de som just beställt istället för att de pekar om dem till nån av oss som reserverade för snart 3 år sen
Så måste det vara och precis så gick mina tankar om upplevesen - ”remaching” med tillgängliga bilar sker inte.
Därför kunde min vän som beställde förra måndagen hämta sin idag men inget nytt på min december beställning.
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Sms om beräknad leverans 21/3-30/3

Inlägg av ascii »

Weirdoz skrev:
Eximos skrev:
Jag tror de har ett kösystem som fungerar "hyffsat" däremot så tror jag de tilldelar bilarna mycket tidigare än när vi kan se vårt VIN och de som inte fungerar är att deras system inte kan byta bil mot en avbeställd som har samma tillval. Eftersom det var många som avbokade pga deras strul med priset så kom det många bilar som tappade sin ägare och de gick till de som just beställt istället för att de pekar om dem till nån av oss som reserverade för snart 3 år sen
Så måste det vara och precis så gick mina tankar om upplevesen - ”remaching” med tillgängliga bilar sker inte.
Därför kunde min vän som beställde förra måndagen hämta sin idag men inget nytt på min december beställning.
Din före detta vän, menar du?
Skriv svar