Leveranserna är flaskhalsen? :)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av perre »

AndreasA skrev:
perre skrev:
Martey skrev:

Huruvida det är okej eller inte är inte det jag ifrågasätter. Det jag tycker vi kan göra är däremot att hålla trådarna om ämnet. Alltför många trådar hijackas med off-topic-kommentarer och den likt ovan finns det gott om.
Fö anser jag inte alls att mitt inlägg var off topic. Då det handlade om att Tesla försöker få ut så många bilar som möjligt nu för att försöka få upp intäkterna under Q1. Då min redan är betald så kan de ju vänta med leveransen till efter månadsskiftet. Det känns nog lite som att jag inte skulle ha betalat innan jag fått ett leveransdatum. Fel eller rätt det vet jag inte.
Om det också lät som att jag är lite ledsen i ögat så beror det faktiskt på att, ja, jag är lite ledsen i ögat.
Är väl i typ samma sits som dig, betalade kontantinsatsen för 1,5 veckor sedan, men nu ska vi inte hänga läpp, bilen kommer när den kommer.
Grand Venus lastar av i Zeebrugge i skrivande stund och Glovis Star ankommer imorgon eftermiddag till Zeebrugge och Viking Adventure dyker nog upp på radarn utanför Azoerna imorgon eller i övermorgon (hon ska vara framme i Zeebrugge på söndag).
Våra bilar är säkert på någon av de båtarna.
Tack för de tröstande orden :)
Min bil var dock i Zeebrugge för över två veckor se, men visst kommer den när den kommer.
Model 3 LR AWD
meg768
Inlägg: 46
Blev medlem: 08 dec 2017 20:41

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av meg768 »

Håller med. Den kommer när den kommer. Till skillnad från en del andra tycker jag det är roligt att se fram emot något, men det kanske bara är min naiva syn på livet...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av bylund »

perre skrev:
Jeppe_E skrev:
Gissar att det blir ett himla tryck nu de sista två veckorna innan Q1 stänger.
Och jag som redan betalat. Då struntar de väl i mig tills alla andra fått sina. Drygt en vecka sen och jag har inte hört ett knyst.
Fast Tesla brukar vilja visa höga siffror på levererade bilar, så din bil räknas inte i kvartalshetsen förrän den faktiskt levererats. Så det finns hopp!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av perre »

bylund skrev:
perre skrev:
Jeppe_E skrev:
Gissar att det blir ett himla tryck nu de sista två veckorna innan Q1 stänger.
Och jag som redan betalat. Då struntar de väl i mig tills alla andra fått sina. Drygt en vecka sen och jag har inte hört ett knyst.
Fast Tesla brukar vilja visa höga siffror på levererade bilar, så din bil räknas inte i kvartalshetsen förrän den faktiskt levererats. Så det finns hopp!
You made my day, som vi säger over there 8-)
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Ubbaboda
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 28 mar 2018 18:08
Ort: Lönsboda

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av Ubbaboda »

Jag skulle tro att en av anledningarna till att det är många bilar reggade i Sthlm beror på att de plockas ut som tjänstebilar/förmånsbilar och således ägs av finansbolag som har sin adress i Sthlm.
Model X 100D - 2018, Vit pärlemor, premiumpaket, AP 2,5, Svar skinninredning m kolfiber
Tidigare Model S 75D -2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av Legato »

Ubbaboda skrev:
Jag skulle tro att en av anledningarna till att det är många bilar reggade i Sthlm beror på att de plockas ut som tjänstebilar/förmånsbilar och således ägs av finansbolag som har sin adress i Sthlm.
Det gäller bara operationell leasing... Och när det gäller operationell leasing så är Sixt stora på Tesla. Sixt/Fleet manager sitter i Malmö.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Leveranserna är flaskhalsen? :)

Inlägg av Johnalm »

Tesla väntar enligt André på någon sorts besked eller uppgift från Sixt vid operationell leasing... Allt klart för leverans från Teslas håll nu inkl reg-nr. Frustrerande!!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Skriv svar