Fakturabelopp och byte privat->leasing

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HRidge
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 dec 2018 17:08

Fakturabelopp och byte privat->leasing

Inlägg av HRidge »

Är det någon som har koll på det här med slutfakturan.
Jag har leverans den 1:a april (aprilskämt?) och jag har en slutfaktura med HELA SLUTSUMMAN angiven (vin-nummer finns på fakturan, däremot kan den inte matchas mot ett regnr ännu på car.info).
Jag köper privat och hade sökt och fått godkänt på DNB-lån. Ska jag betala ett hittepåbelopp själv till kontot (hade tänkt 20% + 60000 kr) eller bör slutfakturan vara korrekt utställd?
Jag har mailat för en månad sen o skrivit att jag vill betala 20% plus 600000 kr, fick inget svar på det mailet.

Sen så börjar jag överväga att ta bilen som personalbil på jobbet. Är det någon som har gjort om ett privatköp till leasing, utan att behöva göra om beställningen?
Användarvisningsbild
Jejfe
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 jan 2019 20:59

Re: Fakturabelopp och byte privat->leasing

Inlägg av Jejfe »

Jag fick en slutfaktura som såg ut som din och sen när de ringde mig för att bekräfta allt med inbytet så fick jag sedan ett Mail med rätt kontantinsatsbelopp.
Tror jag hade två slutfaktoror efter ett tag, med lite olika uppgifter på men eftersom summan stämde i mailet så tänkte jag inte så mycket på det.
Model 3 LR Dual motor (boosted), vit exteriör, svart interiör, AP (”Free” FSD)
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Fakturabelopp och byte privat->leasing

Inlägg av MartinH »

HRidge skrev:
Är det någon som har gjort om ett privatköp till leasing, utan att behöva göra om beställningen?
Jag gjorde det, eller i alla fall nästan. Hade sökt och fått beviljat DNBs privatlån. När Tesla sedan ringde (tidigt samtal) så hade jag bestämt mig för personalbilsalternativet. Meddelade bara att det blir leasing istället och Tesla ändrade. Men det var alltså långt innan fakturor skickats.
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Skriv svar