Vi som hade inget, men fick AP

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Jeppe_E »

ippii skrev:
Tellus skrev:
ippii skrev:
Tellus skrev:
Jag hade först beställt till det högre priset och med AP, fick sms om att jag skulle få FSD gratis, vilket jag inte ville ha.
Ringde Tesla och dom sa att vi plockar bort AP helt så får du AP gratis, i samband med orderändringen fick jag också det lägre grundpriset på bilen, alltså samma pris som om jag lagt ordern den dagen. Jag fick mailbekräftelse på att jag ska få AP gratis.
Nu känns det som dom ”glömt” min AP, kanske pga lägre grundpriset.
Men om vi är flera som väntar så kanske inte alla uppdateringar gått ut än.
Där har det nog blivit fel. De borde lagt på AP för 33' i samband med att du fick det lägre priset.
Mmm, fast grundpriset gick ner ~ 16000kr. Så bättre behållt gamla grundpriset och få AP som utlovat.
Har AP inte kommit om några veckor när jag ska åka lite längre resa, så lägger jag in beställning 33’ och hänvisar till mailet om gratis AP.
Fast den beställningen kanske inte heller kopplar på AP direkt?
Priset gick väl ner från 650' till 616' om jag inte missminner mig, så var det för mig iaf. Alltså -34'. Som kompensation fick jag AP, värd 33'. Jag tyckte det var schysst och behöll min beställning.
Så var det. Jag tror att det (som vanligt) råder lite otydlighet i Teslas organisation, så att när någon ringer och frågar varför de inte fått AP, så svarar de efter vad de tror. Det är mycket märkligt om även de som köpte bilen för 625.000 får AP gratis. Vinnarna i lotteriet är förstås de som beställde med AP och får FSD gratis. Ja, alltså sen.... när den funktionaliteten kommer...alldeles snart.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av ippii »

Jeppe_E skrev:
Så var det. Jag tror att det (som vanligt) råder lite otydlighet i Teslas organisation, så att när någon ringer och frågar varför de inte fått AP, så svarar de efter vad de tror. Det är mycket märkligt om även de som köpte bilen för 625.000 får AP gratis. Vinnarna i lotteriet är förstås de som beställde med AP och får FSD gratis. Ja, alltså sen.... när den funktionaliteten kommer...alldeles snart.
Hehe, ja, och om de som köpt bilen till det billigaste priset nu får AP. Borde inte de som köpt till det billigaste priset och lagt till AP då bli uppgraderade til FSD? :lol:
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Walker »

ippii skrev:
Jeppe_E skrev:
Så var det. Jag tror att det (som vanligt) råder lite otydlighet i Teslas organisation, så att när någon ringer och frågar varför de inte fått AP, så svarar de efter vad de tror. Det är mycket märkligt om även de som köpte bilen för 625.000 får AP gratis. Vinnarna i lotteriet är förstås de som beställde med AP och får FSD gratis. Ja, alltså sen.... när den funktionaliteten kommer...alldeles snart.
Hehe, ja, och om de som köpt bilen till det billigaste priset nu får AP. Borde inte de som köpt till det billigaste priset och lagt till AP då bli uppgraderade til FSD? :lol:
Exakt så svarade personalen på MoS :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

Någon som hört något nytt om detta senaste dagarna? Väntar fortfarande på att jag ska få AP.. Än så länge känner jag mig lurad som lyssnade på Tesla att jag inte behöver avboka min beställning och beställa på nytt.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Bjelke »

100procent skrev:
Någon som hört något nytt om detta senaste dagarna? Väntar fortfarande på att jag ska få AP.. Än så länge känner jag mig lurad som lyssnade på Tesla att jag inte behöver avboka min beställning och beställa på nytt.
Ja det är ju inte riktigt 100procent liksom.... (fniss)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Jeppe_E »

Snart dags att ändra trådrubriken: Vi som hade inget, men fick inget heller? :?

Det är väl som det är med Tesla. Det beror på...
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
drarmi
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 02 apr 2016 00:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av drarmi »

...man vill ju ha det innan semestern iallafall...
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

Inget denna vecka heller verkar det som....
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Timpa »

Fortfarande ingen AP, 1,5 månad efter leverans. Börjar överväga en anmälan till ARN för att få lite fart på detta. Riktigt less på allt strul. Måste nog ut och åka lite bil för att inte deppa ihop totalt :) .
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Timpa »

Hur ser det ut för er andra som väntat på aktivering av AP efter leverans, någon som fått den under de senaste veckorna/dagarna (vore "kul" att veta om det överhuvudtaget rör på sig...)?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3628
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Tellus »

Inget här heller, också 1,5mån sedan leverans :cry:
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av helix »

Segt ni som väntar på AP men inte fått den aktiverad :(

Av ren nyfikenhet - vad ser ni när ni loggar in under Tesla-kontot? Där finns en "Shop" knapp. Går det att köpa både AP och FSD där och vad är såfall priset?
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av UrbanL »

100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3628
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Tellus »

helix skrev:
Segt ni som väntar på AP men inte fått den aktiverad :(

Av ren nyfikenhet - vad ser ni när ni loggar in under Tesla-kontot? Där finns en "Shop" knapp. Går det att köpa både AP och FSD där och vad är såfall priset?
Jag kan köpa AP där, 33200kr och FSD 88000kr, så klickar jag i FSD blir det 121200kr :lol:
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3628
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Tellus »

UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Jag beställde bil med AP och fick sms om FSD gratis, ringde Tesla om att jag nöjer mig med AP. Då tog dom bort AP och jag skulle få AP gratis. Fick mailbekräftelse på allt.
Så det är trist att inte ha AP när man beställt bil med AP.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av helix »

Tellus skrev:
helix skrev:
Segt ni som väntar på AP men inte fått den aktiverad :(

Av ren nyfikenhet - vad ser ni när ni loggar in under Tesla-kontot? Där finns en "Shop" knapp. Går det att köpa både AP och FSD där och vad är såfall priset?
Jag kan köpa AP där, 33200kr och FSD 88000kr, så klickar jag i FSD blir det 121200kr :lol:
Som hittat 8-)

Har du fått SMS/Info om att AP ska ingå? Isåfall är det bara att ligga på Tesla. Uselt att de inte kunnat fixa det här snabbare då det bara är en av/på-flagga i databasen som borde vara superenkelt att lösa.

Däremot är det mindre troligt att AP kommer att aktiveras på bilar som köptes när priset var som lägst och AP inte var del av standardutrustningen. Tesla höjde ju priserna när de la med AP som standard och då verkar det konstigt att Tesla skulle ge bort AP till de som köpte för billigare pris? Antar att de som sitter i denna situation inte fått något sms/mail från Tesla att AP ska skickas ut till bilen gratis?
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Timpa »

Jag beställde innan prissänkningen och fick därför SMS:et om att min M3 uppgraderats med AP. När jag går in på kontot så finns både AP och FSD som valbara alternativ i shopen. Började därför undra om Tesla missat min uppgradering. Har skickat ett mail med begäran om omgående aktivering av AP enl. avtal (dvs SMS:et) så jag avvaktar det svaret, i högst en vecka, innan jag går vidare till ARN.
Senast redigerad av Timpa, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Jeppe_E »

100procent skrev:
UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.

Så ni betalade vadå? 659.400 kr? För en standard svart med 18"? Å så har ni inte fått AP än?

Lite sjukt att ni inte har fått det än, eftersom folk som beställt bilen efter, för 653.800 har fått sina bilar, med AP.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2404
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

Jeppe_E skrev:
100procent skrev:
UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.

Så ni betalade vadå? 659.400 kr? För en standard svart med 18"? Å så har ni inte fått AP än?

Lite sjukt att ni inte har fått det än, eftersom folk som beställt bilen efter, för 653.800 har fått sina bilar, med AP.
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av UrbanL »

NiklasTesla skrev:
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
En tanke: har du fått mjukvaruuppdateringar och är bilen uppkopplad mot Wifi med bra förbindelse/ingen hård brandvägg?

Aktiveringen av AP borde ju funka via mobilanslutningen kan tyckas, men det kanske kan hänga på något sådant...
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

UrbanL skrev:
NiklasTesla skrev:
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
En tanke: har du fått mjukvaruuppdateringar och är bilen uppkopplad mot Wifi med bra förbindelse/ingen hård brandvägg?

Aktiveringen av AP borde ju funka via mobilanslutningen kan tyckas, men det kanske kan hänga på något sådant...
Hoppar in och svarar hur det är för mig. Har fått alla uppdateringar hittils. Har 2019.12.1.2 just nu.
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Paul N »

Väntar också på den. Tog leverans 30 mars.

Dom som fått den säger att den bara dök upp i menyn utan Wi-fi anslutning.
//P
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2404
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

Fungerar fortfarande inte men skall var aktiverad enl Tesla. Får skicka en felanmälan via appen tror jag.
Skriv svar