Nu saktar det in igen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10283
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Legato »

akeller skrev:
Jag upplevde också högre däckljud i början. Nu när den gått 200 mil känns den dock betydligt tystare, däcken måste kanske köras in?
Låter rimligt!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
moddel
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 mar 2019 18:19

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av moddel »

Fick min andra leveranstid avbokad idag. Mindre än 2 timmar innan igen. Suck... Ni som har långt att åka bör dubbelkolla att allt är klart med tanke på dessa korta varsel. Och Tesla borde ge något som plåster på såren.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av R2D2 »

Leverans idag kl 18:00.
Mail från Tesla nu på morgonen.

"Hej,

Då vi haft tekniska problem med vårt bokningssystem, så har det noterats att ni blivit inbokad för leverans redan på onsdag trots att bilen/registreringsskyltarna inte ankommit ännu. Det är vårt största intresse att kunna leverera er bil så snart som det är möjligt.

Vi kommer att höra av oss så snart vi kan bekräfta ett korrekt leveransdatum., antingen via mejl eller telefon.

Tills vidare är leveransen avbokad.

Ber om ursäkt för besväret.
"

Jag kommer att åka dit och antingen så har de fixat fram min bil eller så får de fixa en annan.
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

R2D2 skrev:
Leverans idag kl 18:00.
Mail från Tesla nu på morgonen.

"Hej,

Då vi haft tekniska problem med vårt bokningssystem, så har det noterats att ni blivit inbokad för leverans redan på onsdag trots att bilen/registreringsskyltarna inte ankommit ännu. Det är vårt största intresse att kunna leverera er bil så snart som det är möjligt.

Vi kommer att höra av oss så snart vi kan bekräfta ett korrekt leveransdatum., antingen via mejl eller telefon.

Tills vidare är leveransen avbokad.

Ber om ursäkt för besväret.
"

Jag kommer att åka dit och antingen så har de fixat fram min bil eller så får de fixa en annan.
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av R2D2 »

robsam skrev:
R2D2 skrev:
Leverans idag kl 18:00.
Mail från Tesla nu på morgonen.

"Hej,

Då vi haft tekniska problem med vårt bokningssystem, så har det noterats att ni blivit inbokad för leverans redan på onsdag trots att bilen/registreringsskyltarna inte ankommit ännu. Det är vårt största intresse att kunna leverera er bil så snart som det är möjligt.

Vi kommer att höra av oss så snart vi kan bekräfta ett korrekt leveransdatum., antingen via mejl eller telefon.

Tills vidare är leveransen avbokad.

Ber om ursäkt för besväret.
"

Jag kommer att åka dit och antingen så har de fixat fram min bil eller så får de fixa en annan.
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 19 feb 2019 12:47

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av BoaNeo »

Tjah, der blev min lørdags lev. i Malmö udskudt til Mandag (per telefon)
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av bjelkeman »

bjelkeman skrev:
perre skrev:
Hade leverans i morgon kl 14.00, men fick nyss ett mail att tiden skjuts upp utan att få ny tid :cry:
Då börjar det om igen med ny väntan. Ungefär som att vara gravid och värkarna avtar när vi kommer till BB och skickas hem igen.

Är det fler som fått samma info? Fundera ju på om just min blivit skadad eller om de helt enkelt inte fått in alla bilar idag som väntades från Holland.
Skulle haft leverans idag. Fick mejl igår om att det var uppskjutet.
Åkte förbi Trosta idag (skulle till Uppsala i alla fall) och frågade lite snällt om min bil faktiskt fanns där eller inte, då min leverans vart uppskjuten i fredags. Fick erbjudande om att hämta den vid 16.00.

Den tar vi. Hoppas på inga problem och hoppas öka leveranserna i kvartalet med +1. ;)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Lindstromer »

Någon som försökt sig på att ringa Malmö leveransavdelning och fått svar? Jag får bara att de inte är tillgängliga. Hade behövt få bekräftat att jag inte kan på fredag och styra om tiden till nästa vecka... :?
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av R2D2 »

R2D2 skrev:
robsam skrev:
R2D2 skrev:
Leverans idag kl 18:00.
Mail från Tesla nu på morgonen.

"Hej,

Då vi haft tekniska problem med vårt bokningssystem, så har det noterats att ni blivit inbokad för leverans redan på onsdag trots att bilen/registreringsskyltarna inte ankommit ännu. Det är vårt största intresse att kunna leverera er bil så snart som det är möjligt.

Vi kommer att höra av oss så snart vi kan bekräfta ett korrekt leveransdatum., antingen via mejl eller telefon.

Tills vidare är leveransen avbokad.

Ber om ursäkt för besväret.
"

Jag kommer att åka dit och antingen så har de fixat fram min bil eller så får de fixa en annan.
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:
Och där avbokades leveransen igen och de har inte en aning om vart bilen är, förutom att den är på väg...
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

R2D2 skrev:
R2D2 skrev:
robsam skrev:
R2D2 skrev:
Leverans idag kl 18:00.
Mail från Tesla nu på morgonen.

"Hej,

Då vi haft tekniska problem med vårt bokningssystem, så har det noterats att ni blivit inbokad för leverans redan på onsdag trots att bilen/registreringsskyltarna inte ankommit ännu. Det är vårt största intresse att kunna leverera er bil så snart som det är möjligt.

Vi kommer att höra av oss så snart vi kan bekräfta ett korrekt leveransdatum., antingen via mejl eller telefon.

Tills vidare är leveransen avbokad.

Ber om ursäkt för besväret.
"

Jag kommer att åka dit och antingen så har de fixat fram min bil eller så får de fixa en annan.
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:
Och där avbokades leveransen igen och de har inte en aning om vart bilen är, förutom att den är på väg...

Oj. Vad sa den som bokade in dig inför imorgon då? Tänker ju att de borde kollat upp om bilen var framme på Trosta?
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av R2D2 »

Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.[/quote]

Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:[/quote]

Och där avbokades leveransen igen och de har inte en aning om vart bilen är, förutom att den är på väg...[/quote]


Oj. Vad sa den som bokade in dig inför imorgon då? Tänker ju att de borde kollat upp om bilen var framme på Trosta?[/quote]

Personen bad om ursäkt för att dagens leverans blev inställd och att bilen skulle vara på plats i morgon och vi då bokade en ny tid.
Förstår att de verkar ha förseningar i transporterna, men man borde veta vart de befinner sig på ett ungefär...
Senast redigerad av R2D2, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

R2D2 skrev:
Personen bad om ursäkt för att dagens leverans blev inställd och att bilen skulle vara på plats i morgon och vi då bokade en ny tid.
Förstår att de verkar ha förseningar i transporterna, men man borde veta vart de befinner sig på ett ungefär...
Så oprofessionellt. Har själv fått en tid på fredag då de sa att bilen ska vara levererad till trosta på torsdag. Men nu börjar jag tveka extremt att det blir av. Om de liksom inte ens kan ha koll på bilen dagen innan så tvekar jag att de har koll alls.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Jeppe_E »

R2D2 skrev:
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:[/quote]

Och där avbokades leveransen igen och de har inte en aning om vart bilen är, förutom att den är på väg...[/quote]


Oj. Vad sa den som bokade in dig inför imorgon då? Tänker ju att de borde kollat upp om bilen var framme på Trosta?[/quote]

Personen bad om ursäkt för att dagens leverans blev inställd och att bilen skulle vara på plats i morgon och vi då bokade en ny tid.
Förstår att de verkar ha förseningar i transporterna, men man borde veta vart de befinner sig på ett ungefär...[/quote]

Ja, men det händer mycket på våra vägar. En trafikolycka på E6 kan göra att transporten snabbt blir flera timmar försenad och så fuckar det upp körschemat för chauffören. Problemet här är att Tesla bokar in besök utan att bilen är på plats. Ungefär som om Elgiganten skulle ringa dig om din nya 120" smart-tv och säga att den finns att hämta i din lokala butik, trots att den precis blivit utlastad från centrallagret i Jönköping....

Man kan göra så, det är inte rätt. Men man kan. Regel nr 1. Lova aldrig något som andra inte kan hålla :lol: Därav begreppen ETA och ETD inom logistik.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

Jeppe_E skrev:
R2D2 skrev:
Hoppas att du bor nära. För det låter som att du kommer få åka hem tomhänt.
Ringde in nyss och fick ny tid i morgon kl 17. Hoppas att det inte blir en favorit i repris i morgonbitti :lol:
Och där avbokades leveransen igen och de har inte en aning om vart bilen är, förutom att den är på väg...[/quote]


Oj. Vad sa den som bokade in dig inför imorgon då? Tänker ju att de borde kollat upp om bilen var framme på Trosta?[/quote]

Personen bad om ursäkt för att dagens leverans blev inställd och att bilen skulle vara på plats i morgon och vi då bokade en ny tid.
Förstår att de verkar ha förseningar i transporterna, men man borde veta vart de befinner sig på ett ungefär...[/quote]

Ja, men det händer mycket på våra vägar. En trafikolycka på E6 kan göra att transporten snabbt blir flera timmar försenad och så fuckar det upp körschemat för chauffören. Problemet här är att Tesla bokar in besök utan att bilen är på plats. Ungefär som om Elgiganten skulle ringa dig om din nya 120" smart-tv och säga att den finns att hämta i din lokala butik, trots att den precis blivit utlastad från centrallagret i Jönköping....

Man kan göra så, det är inte rätt. Men man kan. Regel nr 1. Lova aldrig något som andra inte kan hålla :lol: Därav begreppen ETA och ETD inom logistik.[/quote]

Ja, hon som bokade in mig för fredagen sa ju att det är preliminärt och att bilen inte skulle va framme förrän torsdag.

Men känns ju konstigt att de bokar in honom för leverans imorgon och sen avbokar honom samma dag. Känns ju lite som att de redan borde vetat att leveransen inte kommer fram imorgon innan de bokade.
Användarvisningsbild
Ludwig
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2019 14:26

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Ludwig »

Ja där kom andra avbokningen.

Skoj att man ringer och dom vet inte vart bilen är =) hahaha
Känns som man beställt ett första april skämt.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Teslaspolen »

Rensa gärna i era inlägg om ni har sönder citeringarna. Annars blir det mycket snabbt svårt att följa med i diskussionerna.
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av clecab »

Har väntat å väntat å väntat. I morgon skulle leverans ske...
De ringde nyss och undrade om jag undrade något för allt var klar inför morgondagen.
Det enda jag frågade var om registreringsnumret? En ganska enkel fråga men...

Efter en timma återkom de och sa att de inte visste vad det var? Inte heller när ev plåtar skulle dyka upp.
Senare så ringde en person till och frågade samma sak!!! Jag undrade om plåtarna. Då såg hon att det var något konstigt med min bokning. Den såg ut som den var i utlandet.

Jag har tidigare fått förfrågan ifrån usa att boka en bil så min reservation verkar ha hamnat i sjön mellan kontinenterna... Kanske därför det tagit så lång tid.

Jag frågade till sist om bilen finns i Trosta och fick ett lite tveksamt svar... Väntar till imorgon....
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av tompet »

Jag blev avbokad i måndags för gårdagens leverans i Trosta. Fick tag på Erica på tfn och hon meddelade att bilen skulle komma till Trosta på torsdag och kunna levereras på fredag kl 0900. Fick även mail igår om vilka däck jag vill ha på, sommardäck....
Ja, man får väl se hur morgondagen slutar!
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

tompet skrev:
Jag blev avbokad i måndags för gårdagens leverans i Trosta. Fick tag på Erica på tfn och hon meddelade att bilen skulle komma till Trosta på torsdag och kunna levereras på fredag kl 0900. Fick även mail igår om vilka däck jag vill ha på, sommardäck....
Ja, man får väl se hur morgondagen slutar!
Exakt samma här. Skulle haft leverans i måndags, ringde och hon sa bilen ska komma på torsdag och fick tid för hämtning på fredag. Skulle höra av sig senast på torsdagen om det inte går. Så nu är det bara att sitta och hålla tummarna tills torsdagkväll..
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av bjelkeman »

Vår bil var där. Hittade inga skavanker. Det var full fart på leveranserna. När vi kom dit så kunde vi inte köra in genom grinden då det var tre Model 3 på väg ut samtidigt. :)

Inte kört mycket ännu, men den känns tajtare, lättare och mindre än en Model S. Och det är väl precis som väntat.
1EA2E5CD-23C9-46B5-83B5-CF73E3FCF170.jpeg
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Bjelke »

Teslaträff i Stockholm... typ :lol:
Najs bild faktiskt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av bjelkeman »

Bjelke skrev:
Teslaträff i Stockholm... typ :lol:
Najs bild faktiskt :)
Helt klart en massa bilar. De sa att det var problem att få tag på biltransporter, vilket var en av anledningarna logistiken låg efter.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

Om man får fram regnr när man söker på sitt VIN. Betyder det att bilen är i Sverige då?

Märkte även att det stod Ägarbyte Tesla, Sweden Mölndal förut när jag sökte på bilen men nu står det Ägarbyte Tesla, Sweden Stockholm. Tror ni det betyder att den är framme i stockholm nu?
Malleru
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 10:30

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Malleru »

robsam skrev:
Om man får fram regnr när man söker på sitt VIN. Betyder det att bilen är i Sverige då?

Märkte även att det stod Ägarbyte Tesla, Sweden Mölndal förut när jag sökte på bilen men nu står det Ägarbyte Tesla, Sweden Stockholm. Tror ni det betyder att den är framme i stockholm nu?
Så stod det för mig också, på transportstyrelsen stod på på tesla sweden och på car.info tesla mölndal.

min model 3 blev registrerad 18e fick bilen 26e
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Melkin »

Malleru skrev:
robsam skrev:
Om man får fram regnr när man söker på sitt VIN. Betyder det att bilen är i Sverige då?

Märkte även att det stod Ägarbyte Tesla, Sweden Mölndal förut när jag sökte på bilen men nu står det Ägarbyte Tesla, Sweden Stockholm. Tror ni det betyder att den är framme i stockholm nu?
Så stod det för mig också, på transportstyrelsen stod på på tesla sweden och på car.info tesla mölndal.

min model 3 blev registrerad 18e fick bilen 26e
Liknande för mig. Först registrerad i Mölndal, sedan Upplands Väsby. Hämtar den i Trosta imorgon.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Skriv svar