Nu saktar det in igen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Walker »

Schelin skrev:
Ryck upp er! Tesla går inte i konkurs men många andra inom en snar framtid Bild Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge BildBild

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Fel, Schelin....
”...väntar ALLTID för länge!” :geek:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av anna__ »

Köper man bil nu så står det levereras i Maj
Användarvisningsbild
MalmoM3
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 21 jan 2019 20:24

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av MalmoM3 »

Leverans tisdag 26/3 i Malmö blev precis uppskjuten. Leverans av regplåtar från Sthlm som inte hinner komma fram. Uppskjutet till fredag.
Malleru
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 10:30

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Malleru »

MalmoM3 skrev:
Leverans tisdag 26/3 i Malmö blev precis uppskjuten. Leverans av regplåtar från Sthlm som inte hinner komma fram. Uppskjutet till fredag.
Intressant, jag skulle få lev. i lördags i stockholm men blev inställd pga logistikskäl. Fick ingen mer info i mejlet eller ny lev tid.

Hur fick du denna information, och sa dem ifall det gäller alla andra också som har fått sina lev. inställld?
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av 100procent »

MalmoM3 skrev:
Leverans tisdag 26/3 i Malmö blev precis uppskjuten. Leverans av regplåtar från Sthlm som inte hinner komma fram. Uppskjutet till fredag.
Från transportstyrelsen eller Tesla i Stockholm?
Användarvisningsbild
tompet
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 mar 2014 08:10
Ort: Spånga

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av tompet »

MalmoM3 skrev:
Leverans tisdag 26/3 i Malmö blev precis uppskjuten. Leverans av regplåtar från Sthlm som inte hinner komma fram. Uppskjutet till fredag.
När fick du reg.nr? Fick det i måndags! Hoppas fortfarande på leverans på tisdag i Sthlm.
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av perre »

richdub skrev:
Det känns som att vi kan sammanfatta nuvarande läge med denna teori:

- De flesta leveranser som är bokade till nästa vecka ankom med båtar till Zeebrugge förra lördagen och i måndags (Grand Venus och Glovis Star).
- Tesla chansade på att dessa bilar skulle hinna ankomma till Sverige innan nästkommande vecka.
- Bilarna har anlänt under tors-lör (en gissning baserad på bilder som folk tagit på leveranser som körs genom landet).
- Tesla var lite väl optimistiska gällande Transportstyrelsens hastighet med att få ut registreringsskyltar till alla bilar som kommer in.

Många leveranser som var bokade till imorgon måndag har blivit avbokade. Min gissning är att tisdagsleveranserna också blir avbokade imorgon (jag är en av dem), och onsdagsleveranserna har fortfarande en liten chans.

Vad tror ni?
Nja. Du har nog bara delvis rätt för min bil har stått i Zeebrugge i minst tre veckor. Skulle ha anlänt i fredags och levererad på lördagen. Blev registrerad i måndags så skyltarna bör ha kommit fram.
Däremot väntade de in flera hundra bilar i fredags och troligen klarade de inte av det.

Det som oroar mig nu är att vi som fick uppskjuten leverans måste vänta till alla andra blivit levererade, då de troiligen inte heller hinner leverera alla som har fått ett leveransdatum.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

perre skrev:
richdub skrev:
Det känns som att vi kan sammanfatta nuvarande läge med denna teori:

- De flesta leveranser som är bokade till nästa vecka ankom med båtar till Zeebrugge förra lördagen och i måndags (Grand Venus och Glovis Star).
- Tesla chansade på att dessa bilar skulle hinna ankomma till Sverige innan nästkommande vecka.
- Bilarna har anlänt under tors-lör (en gissning baserad på bilder som folk tagit på leveranser som körs genom landet).
- Tesla var lite väl optimistiska gällande Transportstyrelsens hastighet med att få ut registreringsskyltar till alla bilar som kommer in.

Många leveranser som var bokade till imorgon måndag har blivit avbokade. Min gissning är att tisdagsleveranserna också blir avbokade imorgon (jag är en av dem), och onsdagsleveranserna har fortfarande en liten chans.

Vad tror ni?
Nja. Du har nog bara delvis rätt för min bil har stått i Zeebrugge i minst tre veckor. Skulle ha anlänt i fredags och levererad på lördagen. Blev registrerad i måndags så skyltarna bör ha kommit fram.
Däremot väntade de in flera hundra bilar i fredags och troligen klarade de inte av det.

Det som oroar mig nu är att vi som fick uppskjuten leverans måste vänta till alla andra blivit levererade, då de troiligen inte heller hinner leverera alla som har fått ett leveransdatum.
Hur vet du att din bil stått i Zeebrugge och när den skulle anlänt?
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av perre »

robsam skrev:
perre skrev:
richdub skrev:
Det känns som att vi kan sammanfatta nuvarande läge med denna teori:

- De flesta leveranser som är bokade till nästa vecka ankom med båtar till Zeebrugge förra lördagen och i måndags (Grand Venus och Glovis Star).
- Tesla chansade på att dessa bilar skulle hinna ankomma till Sverige innan nästkommande vecka.
- Bilarna har anlänt under tors-lör (en gissning baserad på bilder som folk tagit på leveranser som körs genom landet).
- Tesla var lite väl optimistiska gällande Transportstyrelsens hastighet med att få ut registreringsskyltar till alla bilar som kommer in.

Många leveranser som var bokade till imorgon måndag har blivit avbokade. Min gissning är att tisdagsleveranserna också blir avbokade imorgon (jag är en av dem), och onsdagsleveranserna har fortfarande en liten chans.

Vad tror ni?
Nja. Du har nog bara delvis rätt för min bil har stått i Zeebrugge i minst tre veckor. Skulle ha anlänt i fredags och levererad på lördagen. Blev registrerad i måndags så skyltarna bör ha kommit fram.
Däremot väntade de in flera hundra bilar i fredags och troligen klarade de inte av det.

Det som oroar mig nu är att vi som fick uppskjuten leverans måste vänta till alla andra blivit levererade, då de troiligen inte heller hinner leverera alla som har fått ett leveransdatum.
Hur vet du att din bil stått i Zeebrugge och när den skulle anlänt?
Det är de svar jag fått de två gånger jag varit förbi i Trosta i hopp om att få se min bil innan leverans. Senaste gången var i tisdags och då blev jag mäkta förvånad att den var kvar i Zeebrugge då jag två veckor tidigare var förbi och fick samma besked.
Har en kund typ ett par hundra meter bort och passat på att kolla in bilarna när jag ändå varit där.
Model 3 LR AWD
RagnarL
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 dec 2018 14:51

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av RagnarL »

Fick precis min leverans avbokad, 2 timmar innan. Inget nytt datum. Tröttsamt.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av bjelkeman »

På min bil, som de inte kan leverera, så ser det ut såhär på Car.info.
1BFA6220-CC0F-4A47-A878-B5C5DE2D27D6.jpeg
Men på en bil som används (min Model S, men även på nya Model 3 som jag hittade reg nr på) så är ”type approval” före ”per-registered”.
33570745-E72D-46C8-8AD7-E918EB888F06.jpeg
Är det kanske det som är problemet, eller är det kanske bara dålig data?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av AndreasA »

Fick precis mail om avbokad leverans i Göteborg idag, skulle ha hämtat bilen i eftermiddag.

I mailet står det att bilen inte har ankommit än.
Ringde Tesla i torsdags och bad om att få bilen levererad med sommardäck istället för vinterdäck men det gick inte då vinterdäcken redan var monterade.
Monteras inte vinterdäcken på SC?
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
fredi
Inlägg: 37
Blev medlem: 11 feb 2019 12:27

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av fredi »

RagnarL skrev:
Fick precis min leverans avbokad, 2 timmar innan. Inget nytt datum. Tröttsamt.
Var skulle du hämta?
Bokade tidigt den 31 mars 2016
Beställde 5 dec 2018 kl 20
Första Teslan
Silver, AWD, 18" Aero, EAP(=FSD), svart inredning
Inget leveransdatum, har fått VIN, inget regnr, slutfaktura betald.
Har varit Tesla-fanboy i många år, har lite tålamodet kvar.
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av ascii »

Förutom att jag alltså fick min planerade leverans i lördags avbokad kvällen före så har jag under helgen också fått en påminnelse om att betala min faktura (vilket jag gjorde för två veckor sedan) samt en ny handpenningfaktura och två "Credit note" har poppat upp på mitt Tesla-konto. Aldrig en tråkig stund.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

RagnarL skrev:
Fick precis min leverans avbokad, 2 timmar innan. Inget nytt datum. Tröttsamt.
Fast det där är ju bara sjukt. Jag skulle redan hunnit sitta på tåget till Arlanda om det hände mig. Helt oacceptabelt.
Andr3as
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 20:28

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Andr3as »

Oroväckande att man har tid för hämtning imorgon kl 10:00 men när jag söker på VIN på car.info finns ingen info om fordonet.

Söker jag på fel ställe eller?
432ADD09-7BCA-4F04-A872-5464FC1FF135.jpeg
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av AndreasA »

car.info uppdateras 1 gång i veckan, transportstyrelsen släpper nya filer på natten mellan måndagar & tisdagar.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Andr3as
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 20:28

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Andr3as »

AndreasA skrev:
car.info uppdateras 1 gång i veckan, transportstyrelsen släpper nya filer på natten mellan måndagar & tisdagar.
Ahhh... Panikångesten inatt! Det förklarar ju dock att jag inte får någon träff på mitt VIN.
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Melkin »

Jag fick VIN förra måndagen, fortfarande ingen träff på car.info. Ska försöka igen imorgon. När jag bokade om leveransen från tisdag till fredag denna vecka försvann VIN temporärt från kontosidan, men samma VIN återkom någon dag senare.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av frippan »

Såg nu i appen att jag kunde se min bil där. Dock så var fjärranslutning avstängd på bilen. Vet inte om det aktiverades med automatisk när min leverans var tänkt att ske (idag klockan 09)
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Legato »

frippan skrev:
Såg nu i appen att jag kunde se min bil där. Dock så var fjärranslutning avstängd på bilen. Vet inte om det aktiverades med automatisk när min leverans var tänkt att ske (idag klockan 09)
Minns syns inte ännu. Har leverans NU (13:00) :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Legato »

De tror på ännu fler Model 3 leveranser i april!!

Fyra långtradare kom in i morse.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
big-olle
Teslaägare
Inlägg: 135
Blev medlem: 18 nov 2016 20:20
Ort: Dalby

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av big-olle »

Jag skulle fått leverans imorgon i Malmö, men har fått tiden flyttad till kl 16.00 på fredag.
Ägare av en Tesla model Y LR, midnight silver metallic, 20 tum fälg
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av Melkin »

Legato skrev:
frippan skrev:
Såg nu i appen att jag kunde se min bil där. Dock så var fjärranslutning avstängd på bilen. Vet inte om det aktiverades med automatisk när min leverans var tänkt att ske (idag klockan 09)
Minns syns inte ännu. Har leverans NU (13:00) :D
Får man tolka detta som att du faktiskt får leverans nu, dvs. du är inte en av dem som fått sina leveranser i dagarna inställda? Är du i Trosta?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu saktar det in igen

Inlägg av robsam »

big-olle skrev:
Jag skulle fått leverans imorgon i Malmö, men har fått tiden flyttad till kl 16.00 på fredag.
Fick du ny tid direkt?

Skulle haft leverans idag men blev uppskjutet utan något nytt datum och på mitt tesla konto står det fortfarande att jag har leverans idag.
Skriv svar