Laddeffekt SUC?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Joohan
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 jan 2019 21:23

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av Joohan »

JwK skrev:
jag maxade laddaren efter sthlm - sillekrog i 140km/h, kom fram med 7%, lite oklart när det började sjunka, kanske runt 50%? Men det verkar som man måste värmt upp batteriet så att säga... Ska väl komma någon uppdatering som gör att bilen förvärmer batteriet om man sätter in en supercharger som destination på navigatorn.
Jag körde Stockholm-Luleå nu i helgen och det var konsekvent 105kw mellan ca 20-60% SOC (ca 100-300km)
Nådde full hastighet inom 30sek.

Slog konsekvent in SC på navigatorn och det verkar som den förvärver batteriet. (Syntes genom att regen indikeringen gick upp till 100% en stund innan SC).
Men har inte testat utan att slå in SC på Nav så det kanske bara var körningen dom värmt upp det..
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av themax »

Bild

Edsbruk idag (Tindered). Och då delade jag ändå laddare när jag tog skärmbilden! Hann inte ens få in våfflorna innan bilen var klar.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Eliard
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 26 feb 2015 19:10
Ort: Uppsala

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av Eliard »

Edsbruk leverade idag för mig med :D
Screenshot_20190324-111110.jpg
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av vigge50 »

Joohan skrev:
JwK skrev:
jag maxade laddaren efter sthlm - sillekrog i 140km/h, kom fram med 7%, lite oklart när det började sjunka, kanske runt 50%? Men det verkar som man måste värmt upp batteriet så att säga... Ska väl komma någon uppdatering som gör att bilen förvärmer batteriet om man sätter in en supercharger som destination på navigatorn.
Jag körde Stockholm-Luleå nu i helgen och det var konsekvent 105kw mellan ca 20-60% SOC (ca 100-300km)
Nådde full hastighet inom 30sek.

Slog konsekvent in SC på navigatorn och det verkar som den förvärver batteriet. (Syntes genom att regen indikeringen gick upp till 100% en stund innan SC).
Men har inte testat utan att slå in SC på Nav så det kanske bara var körningen dom värmt upp det..
Du behöver inte slå in SuC för att den ska värma upp, slå in Luleå direkt så vet bilen när du ska ladda och värmer batteriet efter det.
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av Model3LR »

Stannade på SUC med ca 20% kvar. Gick upp till 113kw väldigt snabbt efter 10 min gick det ner till ca 96 och sen ytterligare ner till ca 82. Trodde inte att jag skulle kunna ladda så snabbt när jag landade med så hög soc. :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av Pontus »

Min erfarenhet är att den är väldigt känslig för temperaturen och det verkar inte spela någon roll om du kört i en timme eller mer batteriet blir inte varmt av det. Så är det kallt ute kan det gå långsamt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Laddeffekt SUC?

Inlägg av hakan_k »

Pontus skrev:
Min erfarenhet är att den är väldigt känslig för temperaturen och det verkar inte spela någon roll om du kört i en timme eller mer batteriet blir inte varmt av det. Så är det kallt ute kan det gå långsamt.
Det kan säkert vara så. Bra att höra din syn på det som haft din bil relativt länge.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Skriv svar