M3 "Pro delivery"

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dompan
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 jan 2019 17:14

M3 "Pro delivery"

Inlägg av Dompan »

SÅ, första tråden på TCSw, och ska beskriva en full kommunikation med tesla utav leveransen.

Till att börja med så har jag ingen elbil sen tidigare. Har har spenderat mer tid vid datorn för att få information om T3 än jag har lagt på jobbet den senaste tiden. Jag vet allt!

Min beställda bil:
Röd med vit inredning
P AWD
20" sulor
Extra allt... och rostad lök på det.
referal code:

2 dec 2018 MAIL: Fick jag bekräftat att få prova en tesla på Väla (Helsingborg). Dock var det en model S. Vilken dröm. Jag gjorde klart att jag var ute efter en M3 redan innan men säljaren gav sig inte, S var det jag behövde.
3 dec 2018 DIREKT KONTAKT: Hade jag bestämt mig för en M3. Efter en hel del kontakt med säljaren så kunde han inte hjälpa mig längre. M3 var uppenbarligen inget dom ville sälja.
14 jan 2019 PÅ INTERNET: Beställde jag min bil på teslas hemsida. Det stod det att bilen skulle levereras i Mars. (Kan inte för mitt liv säga att jag trodde det. Men hoppet är det sista som överger en).
17 jan 2019 PÅ INTERNET: Ansökte jag om Leasing via DNB, Då det ska vara min tjänstebil.
18 jan 2019 MAIL: Bekräftan via DNB att allt är OK.
23 jan 2019 MAIL Fick jag en inbjudan att komma och provköra. (Jag tackar nej. Man ska inte se bruden innan bröllopet).
24 jan 2019 PÅ INTERNET: Hittade jag Tesla Club Sweden och har sen dess varit här flera gånger om dagen. Tack TCS.
27 jan 2019 SMS: Logga in och fyll i nödvändiga uppgifter på TESLA konto. (Jag var redan klar med det).
28 feb 2019 VIA MAIL: Fick jag en länk där TESLA undrade om jag vill ha vinterdäck monterade på bilen. (Märklig fråga, klart jag vill ha det i februari men om bilen leveres i Mars/April är det ju inte säker det är så intressant. Jag valde bort vinter däck).
29 jan 2019 SMS:Din tesla är på väg, logga in och ange leveransplats ovs.
29 jan 2019 MAIL: Frågar min säljare om jag kan få köpa en Laddbox för att kunna installera den hemma i god tid.
31 jan 2019 MAIL: får svar att det inte går förrän man har ett VIN nummer.
20 feb 2019 SMS: Jag har tydligen indikerat att jag vill använda finansiell partner och bör färdigställa den. (Det gjorde jag dagarna efter min beställning).
1 mars 2019 SMS: TJOHO, uppgradering på min beställda bil...... (vad det nu innebär. men kul.)
1 mars 2019 MAIL: Jag mailar Tesla och frågade hur det går med min beställning.
1 mars 2019 MAIL: Fick ett mail om att kontrollera mina "faktura och kvarvarande belopp". (Vad det nu menas me det? Jag har ingen faktura).
4 mars 2019 SMS: Din beställda bil är "SNART" här. Leveraras mellan den 21-30/3. Ha allt redo. ( I were born ready). skicka STOP om ni inte vill ha fler sms ( klart som bara den jag vill ha sms, jag vill ha fler)
11 mars 2019 MAIL: Mailade min säljare på TESLA Malmö och frågar hur det går med min bil. (Väntar fortfarande på svar..... Daniel....)
18 mars 2019 MAIL: Fick ett mail om att kontrollera mina "faktura och kvarvarande belopp". (Vad det nu menas me det? Jag har vid denna tid FORTFARANDE ingen faktura).
20 mars 2019 MAIL: ÄNTLIGEN Leveransbesked. (Jag ska vara där, med en bil om jag har...har redan förklarat flera gånger att jag inte har det. och jag ska komma dit den 26/3 kl 14).
20 mars 2019 SMS: LEVERANS, 26/3 kl 14. Färidgställ din profil. ( Den var klar redan 2 min efter att jag beställde)
24 mars 2019 MAIL PÅMINNELSE. 26/3 kl 14, (missa inte tiden...).
24 mars 2019 TELEFON: (lite senare) Alex riger från tesla, men jag missar samtalet då jag står bland frukten på Maxi. Jag ringer genas tillbaka men då det är söndag så tar TESLAs telefonsvarare tar vid och förklarar att man e dum som försöker ringa dom en söndag.... Det finns faktiskt öppettider på vardagarna.
25 mars 2019 TELEFON: Det ringer ett kex från TESLA och säger att bilen kan inte levereras tidigare än 29/3 för det har blivit lite förseningar i leveransen. När hon ändå ringe så bad jag om att få fakturan för kontant avgiften. Jag fick den ett par timmar senare. (Jag bokar in den 30/3 kl 10).
Så den 30/3 EFTER KL 11... SKULLE NI INTE HINNA SE NI EN RÖD TESLA M3 PÅ E6 MELLAN MALMÖ OCH HELSINGBORG SÅ VAR INTE LEDSNA. DET VAR BAR JAG.
Senast redigerad av Dompan, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: M3 "Pro delivery"

Inlägg av TeslaTissel »

Lovely report !!!
;) ;)

Trots allt strul!

Såg denna rad.
24 mars 2019 TELEFON: (lite senare) Alex riger från tesla, men jag missar samtalet då jag står bland frukten på Maxi. Jag ringer genas tillbaka men då det är söndag så tar TESLAs telefonsvarare vid
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: M3 "Pro delivery"

Inlägg av TeslaMartin »

Bara att hålla tummarna då!

Är ju himla segt med dessa oklara meddelanden, ändringar och framskjutna leveranser - MEN när väl bilen levereras är allt glömt och förlåtet!

Hoppas själv få hämta ut andra Model 3 denna månad, första levererades 1/3 - och nu bokad leverans på fredag 29/3 av enModel P3D

Vågar knappt svara telefonen om de ringer och avbokar.. :o Men det kan ju även vara en fråga om "kan du komma tidigare" :mrgreen:
Användarvisningsbild
Dompan
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 jan 2019 17:14

Re: M3 "Pro delivery"

Inlägg av Dompan »

Ja, jag kan bara hålla med.

Nu kör vi!

För trots allt så har har man byggt upp förväntningen till en nivå då det överträffar allt.

Jag tror att det bor en liten tekniknörd i alla av oss, och Elon vet precis hur han ska viska i våra öron.

När bilen har kommit är allt leverans strul glömt.
Användarvisningsbild
Dompan
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 jan 2019 17:14

Re: M3 "Pro delivery"

Inlägg av Dompan »

För att göra det ännu lite rörigare ringde TESLA nyss och undrade om jag inte kunde komma och hämta bilen då den har kommit.
Så med facit i hand så hade jag kunna åka och hämta den idag som dom sa från början.
Men men, jobba borta i veckorna och kommer inte ändra mig nu. Det fick bli lördag som avtalat.
Frågan är om man är dum i huvudet som tackar nej till en tidigare leverans... :?
Skriv svar