Tror inte att det är olika batterie moduler i sr+ och long range. Enligt filmer på you tube sitter även samtliga högtalarna på plats , förutom då subwoofer. Sr+ är väl egentligen endast mjukvara begränsad long range rwd? För leverans vid midsommar borde man få ett VIN nummer tilldelat inom veckorna. Det visar sig väl snart. Tänk om det redan finns några Sr+ på väg till Europa:-)
Det är lär knappast vara samma batteri i SR+ som i LR.
En LR väger 81kg mer än SR+.
Batteriet är ju dessutom den avsevärt dyraste komponenten, så jag har väldigt svårt att se att Tesla skulle bjussa på det i deras billigaste bil.
Tror inte att det är olika batterie moduler i sr+ och long range. Enligt filmer på you tube sitter även samtliga högtalarna på plats , förutom då subwoofer. Sr+ är väl egentligen endast mjukvara begränsad long range rwd? För leverans vid midsommar borde man få ett VIN nummer tilldelat inom veckorna. Det visar sig väl snart. Tänk om det redan finns några Sr+ på väg till Europa:-)
Läste nånstans att det var det, hittar ingen nu. Skiljer 202 kg vikt mot lång Range, så troligen ca 55 kWh mot 75 kWh. Dåligt av tesla att inte delge batterikapaciteten, varför?
Tror inte att det är olika batterie moduler i sr+ och long range. Enligt filmer på you tube sitter även samtliga högtalarna på plats , förutom då subwoofer. Sr+ är väl egentligen endast mjukvara begränsad long range rwd? För leverans vid midsommar borde man få ett VIN nummer tilldelat inom veckorna. Det visar sig väl snart. Tänk om det redan finns några Sr+ på väg till Europa:-)
Det är lär knappast vara samma batteri i SR+ som i LR.
En LR väger 81kg mer än SR+.
Batteriet är ju dessutom den avsevärt dyraste komponenten, så jag har väldigt svårt att se att Tesla skulle bjussa på det i deras billigaste bil.
Tror inte att det är olika batterie moduler i sr+ och long range. Enligt filmer på you tube sitter även samtliga högtalarna på plats , förutom då subwoofer. Sr+ är väl egentligen endast mjukvara begränsad long range rwd? För leverans vid midsommar borde man få ett VIN nummer tilldelat inom veckorna. Det visar sig väl snart. Tänk om det redan finns några Sr+ på väg till Europa:-)
Det är lär knappast vara samma batteri i SR+ som i LR.
En LR väger 81kg mer än SR+.
Batteriet är ju dessutom den avsevärt dyraste komponenten, så jag har väldigt svårt att se att Tesla skulle bjussa på det i deras billigaste bil.
frågade tesla själv och får inget svar. jag har svårt o tro att lönsamheten påverkas positivt av att bygga 2-3 olika typ av batterimoduler till en o samma bil, longrange, middle range, standard range, standard range plus. Samma sak med högtalarna som finns där i sr+ men är inaktiva.
frågade tesla själv och får inget svar. jag har svårt o tro att lönsamheten påverkas positivt av att bygga 2-3 olika typ av batterimoduler till en o samma bil, longrange, middle range, standard range, standard range plus. Samma sak med högtalarna som finns där i sr+ men är inaktiva.
De har nu tagit bort SR och MR så nu erbjuder de bara två batteristorlekar om samtliga SR är mjukvarubegränsade SR+. Visst är det lite svårare att producera två istället för ett batteripack men Model 3 har nog inte tillräckligt stora marginaler så att de kan skicka med 20 kWh extra batterier. Några extra högtalare blir nog småpengar i jämförelse. De levererade knappast Model S och X 75D med 100 kWh batterier trots betydligt lägre tillverkningsvolymer.
frågade tesla själv och får inget svar. jag har svårt o tro att lönsamheten påverkas positivt av att bygga 2-3 olika typ av batterimoduler till en o samma bil, longrange, middle range, standard range, standard range plus. Samma sak med högtalarna som finns där i sr+ men är inaktiva.
Det kan ju vara samma skal bara det att de sätter i färre celler. Det var exakt vad de gjorde i MR så att de skulle börjat mjukvarustrypa för SR+ när det är cellerna som är deras begränsande faktor tror jag inte på.
Elon Musk är inte framgångsrik av slump. Han har säkert räknat med att de som beställt SR+ kommer att vara villiga att pröjsa extra för mer räckvidd och full premium. Själv skulle jag iaf inte blivit överraskat om det blev så..
Elon Musk är inte framgångsrik av slump. Han har säkert räknat med att de som beställt SR+ kommer att vara villiga att pröjsa extra för mer räckvidd och full premium. Själv skulle jag iaf inte blivit överraskat om det blev så..
Och av just den anledningen så skickar de inte med ett LR batteri för att för få skulle uppgradera. Tesla körde under en längre period att de sålde Model S och X med 75 kWh batteri som var mjukvarubegränsad till 60 kWh. Då en av anledningarna till att köpa större batteri är snabbare laddning så försvinner nyttan om du ändå får stort batteri. Jag tror det var väldigt få av de som köpte en mjukvarubegränsad 60 som uupgraderade till 75 innan Tesla kraftigt sänkte kostnaden för uppgraderingen.
Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
wooow.. Verkar som Tesla har fyllt på orderboken rätt bra alltså
Jag tror det kommer smälla till rätt bra.
Pratat med flera kollegor senaste veckan som tidigare inte haft någon koll på Tesla, men nu hade dom hört om "den där som går 40 mil" och upptäckt att den finns i interna tjänstebilskalkylatorn sedan i tisdags.
Vi är ca 5000 anställda och alla har den möjligheten...
Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Kul, grattis! Här gapar mailboxen tom
Men augusti, det var lite sent faktiskt, jag hade hoppat på att det skulle gå lite snabbare.
1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Jag har inte heller fått något mail men hade hoppas på innan semestern. Tjejen som jag prata med på Tesla trodde 2-3 mån.. Jag beställde min förra helgen.
Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Har du reserverat innan?
Du menar den gången för 3 år sedan typ som jag hängde utanför SC? Den reservationen som inte gjorde någon som helst skillnad när M3-beställningarna öppnade innan jul? Nej, de två reservationerna gav jag ifrån mig samtidigt som jag avbeställde M3 LR för ett tag sen. När jag nu beställde SR+ så var det utan reservation från tidigare.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Var någonstans lägger man in referral koden vid beställning?
Klicka på referrallänken till den länk som ska användas. Då kommer du till en sida där du har en länk till designstudion för S/X/3. När du väljer bil så öppnas designstudion och samtidigt läggs referral automatiskt på beställningen
Var någonstans lägger man in referral koden vid beställning?
Klicka på referrallänken till den länk som ska användas. Då kommer du till en sida där du har en länk till designstudion för S/X/3. När du väljer bil så öppnas designstudion och samtidigt läggs referral automatiskt på beställningen
Hur använda referealkod ihop med en befintlig reservation
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Skulle vara intressant att veta var det svenska priset hamnar.
495?
Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.
1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.
Ja precis, ingen stolsvärme fram gör ju bilen ganska obruklig om vintern. Bak bryr jag mig inte om. Har haft det i samtliga mina bilar sen 2011 tror jag men aldrig använt det. Barnen sitter ju ändå i barnstol och då spelar det ingen roll.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.
Ja precis, ingen stolsvärme fram gör ju bilen ganska obruklig om vintern. Bak bryr jag mig inte om. Har haft det i samtliga mina bilar sen 2011 tror jag men aldrig använt det. Barnen sitter ju ändå i barnstol och då spelar det ingen roll.
Med förvärmning av kupén och eventuellt ett litet sittunderlag så går det alldeles utmärkt utan stolsvärme skulle jag tro.