Standard range plus Kan beställas nu.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av bonath »

icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Nej, det tror jag inte. Jag ville höja kontantinsatsen med "dragpengen" 11500 men det är inte gjort.
Är rädd att draget inte kommit med... Får ringa på måndag.
(dock verkar SR+ vara på g)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
icimasa
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 mar 2019 15:08

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av icimasa »

bonath skrev:
icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Nej, det tror jag inte. Jag ville höja kontantinsatsen med "dragpengen" 11500 men det är inte gjort.
Är rädd att draget inte kommit med... Får ringa på måndag.
(dock verkar SR+ vara på g)
Jasså tror du? , jag beställde 2 dagar efter release av SR+ men inte hört så mycket mer efter det, har mailat och kollat hoppas på svar på måndag
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av bonath »

icimasa skrev:
bonath skrev:
icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Nej, det tror jag inte. Jag ville höja kontantinsatsen med "dragpengen" 11500 men det är inte gjort.
Är rädd att draget inte kommit med... Får ringa på måndag.
(dock verkar SR+ vara på g)
Jasså tror du? , jag beställde 2 dagar efter release av SR+ men inte hört så mycket mer efter det, har mailat och kollat hoppas på svar på måndag
Jag beställde 12/4.
Hela mailet jag fick:

Hej,
Snart kommer du vara stolt ägare av din nya Tesla!

I det här mejlet finner ni en bifogad PDF med betalningsinstruktioner för eran första förhöjda hyra/kontantinsats.

Redovisning för betalning:
Underlag till denna betalning kommer på DNBs första faktura.
Vänligen skicka kvitto på betalningen till DeliverySE@tesla.com i PDF när den är utförd.

Leverans:
Bilen är klar att användas direkt och allt som återstår är personliga inställningar som kan ställas in efter leverans.

Försäkring:
Tesla har ett samarbete med Trygg Hansa där er bil är försäkrad de två första veckor från leverans. VSG är inkluderat tre första åren och Trygg Hansa har ett halvförsäkringserbjudande som kallas Insuremytesla. Mer information om InsureMyTesla: https://www.tesla.com/sv_SE/support/insureMyTesla%20

För mer ingående information eller frågor kring försäkringen så kan du kontakta Trygg Hansa via 075-243 28 40. Ni kommer även bli kontaktad av Trygg Hansa ett par dagar efter leverans.

Om du har några frågor under tiden, är du mer än välkommen att höra av dig.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
icimasa
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 mar 2019 15:08

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av icimasa »

bonath skrev:
icimasa skrev:
bonath skrev:
icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Nej, det tror jag inte. Jag ville höja kontantinsatsen med "dragpengen" 11500 men det är inte gjort.
Är rädd att draget inte kommit med... Får ringa på måndag.
(dock verkar SR+ vara på g)
Jasså tror du? , jag beställde 2 dagar efter release av SR+ men inte hört så mycket mer efter det, har mailat och kollat hoppas på svar på måndag
Jag beställde 12/4.
Hela mailet jag fick:

Hej,
Snart kommer du vara stolt ägare av din nya Tesla!

I det här mejlet finner ni en bifogad PDF med betalningsinstruktioner för eran första förhöjda hyra/kontantinsats.

Redovisning för betalning:
Underlag till denna betalning kommer på DNBs första faktura.
Vänligen skicka kvitto på betalningen till DeliverySE@tesla.com i PDF när den är utförd.

Leverans:
Bilen är klar att användas direkt och allt som återstår är personliga inställningar som kan ställas in efter leverans.

Försäkring:
Tesla har ett samarbete med Trygg Hansa där er bil är försäkrad de två första veckor från leverans. VSG är inkluderat tre första åren och Trygg Hansa har ett halvförsäkringserbjudande som kallas Insuremytesla. Mer information om InsureMyTesla: https://www.tesla.com/sv_SE/support/insureMyTesla%20

För mer ingående information eller frågor kring försäkringen så kan du kontakta Trygg Hansa via 075-243 28 40. Ni kommer även bli kontaktad av Trygg Hansa ett par dagar efter leverans.

Om du har några frågor under tiden, är du mer än välkommen att höra av dig.


Jag beställde den 15e och det ända som står hos mig är detta när jag loggar in på mitt konto:

Nästa steg

"Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning."

Får nästan ringa dom på måndag..
Användarvisningsbild
skegge
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 06 okt 2016 15:57
Ort: Järbo

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av skegge »

icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Jag har lika på mitt konto sen igår
Tror det beror på att de updaterar kontot med korrekt bil etc
Är fler som fått samma vid tidigare leveranser
Tänkte jag skulle leta igenom detta forum och fb gruppen i helgen, kommer inte ihåg om det löste sig själv eller om man var tvungen att kontakta Tesla

I mitt fall iaf ser det ut som vanligt på weben så jag är inte så orolig att jag skulle blivit av med bilen :P

//Christian
_______________
Christian
Model 3 LR RWD FSD
Användarvisningsbild
skegge
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 06 okt 2016 15:57
Ort: Järbo

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av skegge »

bonath skrev:
Idag fick jag faktura och det står så här:

"Bilen är klar att användas direkt och allt som återstår är personliga inställningar som kan ställas in efter leverans".

Jag har lagt till dragkrok men den finns inte med ännu på "designdetaljer"-sidan....

Vad händer, såg mailet precis...
Exakt samma formulering fick jag i mitt mail tidigare i veckan
De där är autogenererade i någon form och kommer när du blivit matchad mot en bil
Har du beställt drag kommer du bli tilldelad en ny bil

Har du även köpt FSD kommer du få ytterligare prispåslag på 11000:- om du köpte för 55000:- :(

//Christian
_______________
Christian
Model 3 LR RWD FSD
icimasa
Inlägg: 93
Blev medlem: 18 mar 2019 15:08

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av icimasa »

skegge skrev:
icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Jag har lika på mitt konto sen igår
Tror det beror på att de updaterar kontot med korrekt bil etc
Är fler som fått samma vid tidigare leveranser
Tänkte jag skulle leta igenom detta forum och fb gruppen i helgen, kommer inte ihåg om det löste sig själv eller om man var tvungen att kontakta Tesla

I mitt fall iaf ser det ut som vanligt på weben så jag är inte så orolig att jag skulle blivit av med bilen :P

//Christian

Samma är det ser ut som det alltid har på webben sedan man beställde typ så hoppas hoppas att det är nära nu.. Dags att sälja sin gamla bil nu :lol:
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av chaffis75 »

LarsL skrev:
chaffis75 skrev:
Ja vågar man köpa en tesla. Jag personligen känner ändå mer osäkerhet I Tesla än i Volvo och volvon är I mina ögon mer praktisk då de är en kombi. Ja jag är typen som värdesätter praktisk bil betydligt mer än fart resurser.
Vågar man köpa en avgasbil och tro på 50% värde 2022?
Helt ärligt tror jag de är lika rimligt som att räkna de på model 3.
Detta motiverar jag med att idag finns de inte så stora volymer elbilar så de som inte kan köpa en ny bil kommer köpa en 3 år gammal fossil bil.
Elbilar har också risker med sig, till skillnad från fossil bilar så kommer dessa ganska troligt gå ner i pris när volymerna går upp och de kommer påverka andrahand värdet. Tänk bara på Teslas prissänkning för ett par månader sedan och hur detta över natten påverkade andrahand värdet.

Så ja man kan bara spekulera om andrahandsvärde men jag ser faktiskt risker med både fossil bilar och elbilar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1562
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av pefreli »

skegge skrev:
icimasa skrev:
Tja,

Oj att den är klar för leverans?

Jag vart orolig jag beställde men har inte hört så mycket och har kunnat logga in på Appen men nu kan jag inte det står att det finns ingen produkt länkat till mitt tesla konto? Någon som har samma sak som beställt?

//Martin
Jag har lika på mitt konto sen igår
Tror det beror på att de updaterar kontot med korrekt bil etc
Är fler som fått samma vid tidigare leveranser
Tänkte jag skulle leta igenom detta forum och fb gruppen i helgen, kommer inte ihåg om det löste sig själv eller om man var tvungen att kontakta Tesla

I mitt fall iaf ser det ut som vanligt på weben så jag är inte så orolig att jag skulle blivit av med bilen :P

//Christian
Samma för mig. Blev först lite bekymrad över att bilen försvunnit från appen.

Det ser dock ut som vanligt på webben och eftersom fler verkar ha ”blivit av” med bilen på appen så har jag nu lugnat ner mig lite... :?

Ge mig nu ett leveransdatum, blir tokig av att vänta!!
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Bejje
Teslaägare
Inlägg: 303
Blev medlem: 17 nov 2018 18:35

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Bejje »

Kul att det börjar röra på sig.
Vilka bevakar Europavägarna för biltransporter genom landet och vem bevakar Trosta? Vi måste ju mobilisera nu när det börjar hända grejer :D

(Nej jag är inte allvarlig med mobilisering)

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!

26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Skriv svar