Standard range plus Kan beställas nu.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av dhanjel »

OfarligTesla skrev:
dhanjel skrev:
Fasen, det här med att inte ha spotify stör mig lite, egentligen det enda som hindrar mig från att trycka på köp-knappen :)

Vår leaf-leasing går ut i december. Finns inte så mkt alternativ.
- Leaf+ har chademo, så den går bort.
- e-Niro har ingen app och lång leveranstid, så den går bort.
- står i kö för Polestar 2, men för långt fram i tiden och antagligen för dyr
- m3 long range, lite dyr för min plånbok och behvöer inte egentligen så lång räckvidd. leafen duger fint för oss, så lite extra mil och tillgång till laddnätverket löser det.
Kan säga att frun alltid kör via telefonen även i vår S, hon tycker det är snabbare att få igång och smidigare. Nu håller hon inte på och byter spellista titt som tätt medan hon kör dock.
Ja det är väl kanske ett icke-problem egentligen. Men vore smidigt om det bara är så att det inte sitter nåt sim-kort i så man får fixa det själv.
Android Auto hade ju löst det hela med på ett smidigt sätt.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av HelectriC »

Blev en beställning här också. Men kan inte hitta nåt om leveranstid? Någon som vet?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av HelectriC »

Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris :D
A2D7771E-D7BD-4E0A-B2BF-A1B9579DA5AD.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av anna__ »

HelectriC skrev:
Blev en beställning här också. Men kan inte hitta nåt om leveranstid? Någon som vet?
Förut sa dom 6 månader ca , detta var i Mars så de kanske gäller fortfarande.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av HelectriC »

Konstigt att det står svart premiuminteriör på orderbekräftelsen. Jag trodde det var delvis-premium?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 aug 2017 15:14
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/barbro73794

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Ragge »

Yes, då var den beställd, snabbt och enkelt, en blå med sportfälgar. Efter at ha hängt på forumet dagligen i ett halvår så blev önskan om en Tesla starkare än dragkroksbehovet. Det går ju att lösa på annat sätt.....
Nu vill jag bara ut o acca i en blå model 3 :D :D :D
2019-08-19:Model 3 SR
2022-09-08:Model 3 LR
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Beigler »

dhanjel skrev:
OfarligTesla skrev:
dhanjel skrev:
Fasen, det här med att inte ha spotify stör mig lite, egentligen det enda som hindrar mig från att trycka på köp-knappen :)

Vår leaf-leasing går ut i december. Finns inte så mkt alternativ.
- Leaf+ har chademo, så den går bort.
- e-Niro har ingen app och lång leveranstid, så den går bort.
- står i kö för Polestar 2, men för långt fram i tiden och antagligen för dyr
- m3 long range, lite dyr för min plånbok och behvöer inte egentligen så lång räckvidd. leafen duger fint för oss, så lite extra mil och tillgång till laddnätverket löser det.
Kan säga att frun alltid kör via telefonen även i vår S, hon tycker det är snabbare att få igång och smidigare. Nu håller hon inte på och byter spellista titt som tätt medan hon kör dock.
Ja det är väl kanske ett icke-problem egentligen. Men vore smidigt om det bara är så att det inte sitter nåt sim-kort i så man får fixa det själv.
Android Auto hade ju löst det hela med på ett smidigt sätt.
Tesla vill nog komma åt info från bilen. Så den lär ha sim-kort i sig. Bara att du inte får använda trafiken. Dessutom finns det väl flera simkortsplatser väl gömda om jag förstått saken rätt. För att försvåra för någon som stjäl bilen och vill gömma den så snabbt som möjligt. Men det kan vara en myt.
Verdi

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Verdi »

För privatkunder är såklart 110 000:- en ganska stor skillnad men som företagsleasing tycker jag det känns mer värt med en LR även fortsättningsvis. Om nu inte förmånsvärdet är toklågt såklart. :)
juristen
Teslaägare
Inlägg: 861
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av juristen »

SR+ blev lite dyrare än jag hoppats, ändå. Jag hade nog inte valt att betala för AP till att börja med, även om det så klart är trevligt att ha. Synd att man inte vet när leverans kan ske. Svåra tider... :lol:

Är det någon som ringt Tesla och kollat vad en vanlig SR kostar samt vad det kostar att låsa upp den till en SR+ senare?
Senast redigerad av juristen, redigerad totalt 1 gånger.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av anna__ »

Känns skönt iallafall att få köpt AWD för 616.000 nu känns inte det så jobbigt då SR+ blev ganska dyr :roll: :lol:
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Walker »

anna__ skrev:
Det är säkert därför alla bilar som är köpa innan utan AP ska bli uppgraderade till AP, det verkade så på kundtjänst hos Tesla eftersom hon sa att alla skulle få det för något vecka sedan
Hur då, menar du?
Skulle alltså jag (som tyckte att 33 papp var för mycket för laneassist och adaptiv farthållare) få den gratis nu i efterskott? Inte så rättvist med tanke på de som betalt. Iofs skulle det ju uppväga alla lackskador jag hittat på min bil som Tesla vägrar ta ansvar för.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 30 sep 2014 20:10
Ort: Västerbotten

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Spyder »

Trodde de skulle komma med kula innan MR eller SR, för att maxa marginalen. Får se vad som händer när bilar producerade i april blir reggade i EU, om dragvikt finns med.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av anna__ »

Walker skrev:
anna__ skrev:
Det är säkert därför alla bilar som är köpa innan utan AP ska bli uppgraderade till AP, det verkade så på kundtjänst hos Tesla eftersom hon sa att alla skulle få det för något vecka sedan
Hur då, menar du?
Skulle alltså jag (som tyckte att 33 papp var för mycket för laneassist och adaptiv farthållare) få den gratis nu i efterskott? Inte så rättvist med tanke på de som betalt. Iofs skulle det ju uppväga alla lackskador jag hittat på min bil som Tesla vägrar ta ansvar för.
Som jag förstår det ska alla få AP som beställt tidigare ,"Vi kommer att uppdatera alla levererade bilar inom snar framtid med Autopilot" fick jag till svar, detta var några veckor sedan.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av frippan »

Läste i pressmeddelandet i natt att man kunde nedgradera sin bil från sr+ till sr efter köp och få pengar tillbaka. Känns väl inte som det kommer bli möjligt här?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av ippii »

anna__ skrev:
Det är säkert därför alla bilar som är köpa innan utan AP ska bli uppgraderade till AP, det verkade så på kundtjänst hos Tesla eftersom hon sa att alla skulle få det för något vecka sedan
Så tror jag också, och därför de sa andra veckan i april.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
theN
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 apr 2019 10:20

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av theN »

Smutt skrev:
Jeppe_E skrev:
Smutt skrev:
Ställa in stolen varje gång nån annan kört bilen :? Vem orkar det :lol:

Även det reducerade premiumpaketet har elstolar. Menar du att förarprofilerna är bortplockade?
Ja
Det är ju i såfall en "no go" för mig. Men var hittade du den informationen?

Tittar jag på interiörer så står det:

Alla interiörer inkluderar:

Tonat glastak med skydd från ultraviolett och infrarött ljus
Automatiskt avbländande sidospeglar med elektrisk infällning och uppvärmning
Musik och media via Bluetooth®
Anpassningsbara förarprofiler

Borde inte "Anpassningsbara förarprofiler" inkludera stolarna? Eller tittar jag bara på fel ställe?
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 apr 2016 16:46

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av areskoug »

anna__ skrev:
Walker skrev:
anna__ skrev:
Det är säkert därför alla bilar som är köpa innan utan AP ska bli uppgraderade till AP, det verkade så på kundtjänst hos Tesla eftersom hon sa att alla skulle få det för något vecka sedan
Hur då, menar du?
Skulle alltså jag (som tyckte att 33 papp var för mycket för laneassist och adaptiv farthållare) få den gratis nu i efterskott? Inte så rättvist med tanke på de som betalt. Iofs skulle det ju uppväga alla lackskador jag hittat på min bil som Tesla vägrar ta ansvar för.
Som jag förstår det ska alla få AP som beställt tidigare ,"Vi kommer att uppdatera alla levererade bilar inom snar framtid med Autopilot" fick jag till svar, detta var några veckor sedan.
Vad händer med oss som beställt med AP men som fortfarande väntar på bil? Prisjustering? Annars får man väl avboka och beställa igen. Färgerna har ju blivit billigare också.
Model 3 LR AWD - Pearl White 2019.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av anna__ »

areskoug skrev:
anna__ skrev:
Walker skrev:
anna__ skrev:
Det är säkert därför alla bilar som är köpa innan utan AP ska bli uppgraderade till AP, det verkade så på kundtjänst hos Tesla eftersom hon sa att alla skulle få det för något vecka sedan
Hur då, menar du?
Skulle alltså jag (som tyckte att 33 papp var för mycket för laneassist och adaptiv farthållare) få den gratis nu i efterskott? Inte så rättvist med tanke på de som betalt. Iofs skulle det ju uppväga alla lackskador jag hittat på min bil som Tesla vägrar ta ansvar för.
Som jag förstår det ska alla få AP som beställt tidigare ,"Vi kommer att uppdatera alla levererade bilar inom snar framtid med Autopilot" fick jag till svar, detta var några veckor sedan.
Vad händer med oss som beställt med AP men som fortfarande väntar på bil? Prisjustering? Annars får man väl avboka och beställa igen. Färgerna har ju blivit billigare också.
De gör inte prisjustering, sist var det så iallafall, då fick man lägga om beställningen
Ric
Inlägg: 242
Blev medlem: 06 jan 2017 09:24

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Ric »

HelectriC skrev:
Blev en beställning här också. Men kan inte hitta nåt om leveranstid? Någon som vet?
Jag tror du har bilen i slutet på juni.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Jeppe_E »

theN skrev:
Smutt skrev:
Jeppe_E skrev:
Smutt skrev:
Ställa in stolen varje gång nån annan kört bilen :? Vem orkar det :lol:

Även det reducerade premiumpaketet har elstolar. Menar du att förarprofilerna är bortplockade?
Ja
Det är ju i såfall en "no go" för mig. Men var hittade du den informationen?

Tittar jag på interiörer så står det:

Alla interiörer inkluderar:

Tonat glastak med skydd från ultraviolett och infrarött ljus
Automatiskt avbländande sidospeglar med elektrisk infällning och uppvärmning
Musik och media via Bluetooth®
Anpassningsbara förarprofiler

Borde inte "Anpassningsbara förarprofiler" inkludera stolarna? Eller tittar jag bara på fel ställe?
Smutt Killgissar :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ric
Inlägg: 242
Blev medlem: 06 jan 2017 09:24

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Ric »

Jerka skrev:
Japp. Glöm 35 000-dollarsteslan. Detta är den billigaste Model 3 ni kommer att få se. (Jag vet att man tekniskt sett kan beställa en SR i USA fortfarande, men någon som tror den kommer till Sverige?)

Detta är nog det mörkaste beskedet på länge från Tesla. "Folkelbilen" som vi väntat på så länge kommer aldrig att levereras. En halv miljon är fortfarande den nedre gränsen för en bra elbil.
Om vi får en perfekt storm med lågkonjunktur, fallande energipriser, fallande råvarupriser och överskott på arbetskraft så kanske prisetkan bli 35 000 dollar.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av apkungen »

Tänk att jag äntligen jävla har slagit till på en TESLA!!! :P :P :P :P :P

Och nu har jag fått en referal-kod också :D
2019-04-12 11-15-16.jpg
Senast redigerad av apkungen, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av jpetters »

apkungen skrev:
Tänk att jag äntligen jävla har slagit till på en TESLA!!! :P :P :P :P :P
Härligt! Grattis!
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Swede1 »

Zalman3 skrev:
Om man kan köpa en Tesla för 471.700kr netto.
Då kommer priset på Nissan, Kia, Hyundai med flera sänkas rejält!

Vad har den för batteri, 60kWh?
Mjae, topputrustad Hyundai Kona för ca 400’ netto jmf medelutrustad Model 3 ca 470’ netto. Inkl autopilot är lite unike selling point, ingen annan biltillverkare har lika bra autopilot idag. Plus att man kan ladda på några supercharger stationer, unikt. Tesla har app så man kan få en varm bil på vintern också, viktigt för mig.

Rödfärg 22, fasligt dyrt, vit interiör 11 ok. 500 ’ efter bonus, ja nu är den möjlig att köpa för mig. Fyrhjulsdrift vill man gärna ha på vintern dock.

Nu kostar den faktiskt ungefär vad jag gissade, 550 ’.

Och som sagt när sker leverans? Tidigast i juli antar jag, kanske dröjer jättelänge beroende på efterfrågan i USA, Norge mm. Men Kia Hyundai, kan ju inte heller leverera förrän om 6-12 månader.

Kan Tesla leverera många halvlyxbilar med autopilot och tillgång till supercharger laddare för under 500’ så ligger VW passat/golf, Volvo s60/40, bmw 3 serie, MB, Audi mfl illa till. Särskilt Bmw 3 serie tappar till Tesla model 3. Teknikintresserade som gillar att köra bil och med en del pengar.

Ut och testa, får se vilken bil som passar mig bäst.

Tesla sänker uppenbarligen priset tills efterfrågan motsvarar produktionskapaciteten. Helt rätt.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Standard range plus Kan beställas nu.

Inlägg av Swede1 »

jpetters skrev:
apkungen skrev:
Tänk att jag äntligen jävla har slagit till på en TESLA!!! :P :P :P :P :P
Härligt! Grattis!
Kul, den är inom räckhåll prismässigt nu! Säger Tesla nåt om leverans tid? En kvart fjorton år?
Skriv svar