Standard Range Plus - 531 700 kr!
Postat: 12 apr 2019 07:56
113 000 kr billigare än Long Range. Vad tror ni om denna modell? Hur långt tror ni att man kommer IRL? Vad skiljer den mot Longe Range? Mjukvarubegränsad eller annat batteri?
Mickep skrev:För 40 kkr till får du en long range rwd med premium interiör och bättre stereo. Tycker SR+ är för högt prissatt jämfört med det. Skillnaden är alldeles för lite för 100 km och 20kkr i bättre stereo (och livedata för trafik) i mitt tycke när long range rwd är 580 kkr skulle SR+ kosta 480 kkr och SR 450 kkr.
Jag som beställt har inget emot att det inte finns på hemsidan så länge leveransen sker som den ska. 600km ska WLTP ligga på med LR RWD. Det är rekord fram tills dess att roadstern kommer antar jag...dhanjel skrev:Är bra sugen på en LR RWD. Stör mig på att man inte kan beställa det på hemsidan dock
Hur blir räckvidden jämfört med AWD, lite bättre antar jag iom lägre vikt (en motor mindre), eller bidrar den extra motorn till att få ner konsumptionen?
40? Snarare 60. Eller 57 för att vara mer exakt...Mickep skrev:För 40 kkr till får du en long range rwd med premium interiör och bättre stereo. Tycker SR+ är för högt prissatt jämfört med det. Skillnaden är alldeles för lite för 100 km och 20kkr i bättre stereo (och livedata för trafik) i mitt tycke när long range rwd är 580 kkr skulle SR+ kosta 480 kkr och SR 450 kkr.
Yes, fick bekräftat 57 när jag var inne i butiken och fick offert av säljaren.taliz skrev:40? Snarare 60. Eller 57 för att vara mer exakt...Mickep skrev:För 40 kkr till får du en long range rwd med premium interiör och bättre stereo. Tycker SR+ är för högt prissatt jämfört med det. Skillnaden är alldeles för lite för 100 km och 20kkr i bättre stereo (och livedata för trafik) i mitt tycke när long range rwd är 580 kkr skulle SR+ kosta 480 kkr och SR 450 kkr.
540 ink dest vs 597 ink dest
Kan tycka det är rätt prisvärt ändå, åtminstone om man skall ta den som förmånsbil och om förmånsvärdet blir detsamma. Det är ju tyvärr ännu oklart.
Ca 10% högre pris för 40% mer range.
Grattis!pefreli skrev:Yes, fick bekräftat 57 när jag var inne i butiken och fick offert av säljaren.taliz skrev:40? Snarare 60. Eller 57 för att vara mer exakt...Mickep skrev:För 40 kkr till får du en long range rwd med premium interiör och bättre stereo. Tycker SR+ är för högt prissatt jämfört med det. Skillnaden är alldeles för lite för 100 km och 20kkr i bättre stereo (och livedata för trafik) i mitt tycke när long range rwd är 580 kkr skulle SR+ kosta 480 kkr och SR 450 kkr.
540 ink dest vs 597 ink dest
Kan tycka det är rätt prisvärt ändå, åtminstone om man skall ta den som förmånsbil och om förmånsvärdet blir detsamma. Det är ju tyvärr ännu oklart.
Ca 10% högre pris för 40% mer range.
Med 600 km räckvidd mot 415 km + full premium så blev detta en no-brainer. Även som privatköp.
Nu har jag äntligen bestämt mig!
Fy f-n vad skönt!
Tack!taliz skrev:Grattis!pefreli skrev:Yes, fick bekräftat 57 när jag var inne i butiken och fick offert av säljaren.taliz skrev:40? Snarare 60. Eller 57 för att vara mer exakt...Mickep skrev:För 40 kkr till får du en long range rwd med premium interiör och bättre stereo. Tycker SR+ är för högt prissatt jämfört med det. Skillnaden är alldeles för lite för 100 km och 20kkr i bättre stereo (och livedata för trafik) i mitt tycke när long range rwd är 580 kkr skulle SR+ kosta 480 kkr och SR 450 kkr.
540 ink dest vs 597 ink dest
Kan tycka det är rätt prisvärt ändå, åtminstone om man skall ta den som förmånsbil och om förmånsvärdet blir detsamma. Det är ju tyvärr ännu oklart.
Ca 10% högre pris för 40% mer range.
Med 600 km räckvidd mot 415 km + full premium så blev detta en no-brainer. Även som privatköp.
Nu har jag äntligen bestämt mig!
Fy f-n vad skönt!
Jag håller på och reder ut hur personalbilsförmånen funkar på jobbet.
Om det ser grönt ut blir det nog en LR RWD för mig med.
Vad fick du förresten för slags bekräftelse? Står det LR RWD i app eller i mail eller vad?
Det vet nog bara Elon.anna__ skrev:Hur länge kommer RWD vara tillgänglig ?
Är du säkertaliz skrev:Det vet nog bara Elon.anna__ skrev:Hur länge kommer RWD vara tillgänglig ?
Det är nog ganska ofta som säljpersonalen tycker det är bråttom.pefreli skrev:Enligt säljaren var det bråttom...
Jag som också är från Växjö ringde Malmö och det tog väl 10 minuter för dem att återkomma till mig med instruktionerna.dhanjel skrev:Mailade för att se hur man skulle gå till väga (RWD LR) tidigt igår morse, men har inte fått något svar. Sega..
Mm, funderar också, 41 wltp kan ge under 30 mil på vintern om du har bråttom, (som man har på lång skidresa) , takbox..., sen vill man ha marginal om nåt strular, så räkna med att ladda efter 25 mil på vintern, dessutom vill man kanske inte ladda 100 % heller så ofta och så går det trögt att ladda de sista %. Så har du över 45 mil till fjällen så blir det två stopp och lite mer lugn sightseeing resa. Hyundai Kona kommer längre och är billigare, men då har man inte tillgång till supercharger nätet. 25 mil till stuga ska funka bra, om du inte ligger i 160 på motorvägen i 25 mil. Sen åldras batteriet iaf 5 % första åren.pefreli skrev:Ni som har erfarenhet av elbilar. Är 415 km på pappret tillräckligt för en förstabil eller kommer man ångra sig...?
Jag är medveten om att det är en korkad fråga utifrån perspektivet att ”det beror på dina behov”...
Men är ändå intresserad av att höra mer av era erfarenheter.
Jag kör ca 2500 mil om året. Bor i villa och kommer installera laddbox. Pendlar totalt 6 mil ToR till jobbet. Har en stuga ca 25 mil bort som vi besöker ca 2 gånger om året. Åker på längre skidresa 1 gång om året.
Till vardags kommer det inte vara något problem. Men HUR MYCKET stör man sig på att åka några gånger extra till SuC på längre resor?
Var nu snälla med mig och skriv inte att ”det beror på”...
Erfarenheter från verkligheten uppskattas!
Min X90 har kortare räckvidd än så, och jag har inte upplevt det som ett problem på 7000+ mil, varav flera långresor i Europa. Det är klart att det ibland skulle ha varit trevligt med betydligt längre räckvidd, men det betyder i praktiken väldigt lite för restid och bekvämlighet, så länge man har en realistisk räckvidd på 25+ mil mellan 10-90% SoC.pefreli skrev:Ni som har erfarenhet av elbilar. Är 415 km på pappret tillräckligt för en förstabil eller kommer man ångra sig...?
Jag är medveten om att det är en korkad fråga utifrån perspektivet att ”det beror på dina behov”...
Men är ändå intresserad av att höra mer av era erfarenheter.
Jag kör ca 2500 mil om året. Bor i villa och kommer installera laddbox. Pendlar totalt 6 mil ToR till jobbet. Har en stuga ca 25 mil bort som vi besöker ca 2 gånger om året. Åker på längre skidresa 1 gång om året.
Till vardags kommer det inte vara något problem. Men HUR MYCKET stör man sig på att åka några gånger extra till SuC på längre resor?
Var nu snälla med mig och skriv inte att ”det beror på”...
Erfarenheter från verkligheten uppskattas!
Ja vill ha skriftliga bevis på vad de lovar. Inte bara "beställ den dyrare och ring så ändrar vi sen" Fått svar iaf, så nu ska bara beslutet tas.zyax skrev:Jag som också är från Växjö ringde Malmö och det tog väl 10 minuter för dem att återkomma till mig med instruktionerna.dhanjel skrev:Mailade för att se hur man skulle gå till väga (RWD LR) tidigt igår morse, men har inte fått något svar. Sega..