Problem med Destination Charger på Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
A76
Teslaägare
Inlägg: 243
Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
Ort: Onsala
Referralkod: ts.la/andreas13052

Re: Problem med Destination Charger på Model 3?

Inlägg av A76 »

Ludwig skrev:
Har samma sak. Testat Destination charger i Kungsbacka Kunsmässan och den står bara och väntar. Får meddelande control power supply
Det har länge bara varit en som funkar, de två andra har lyst grönt tills man stoppat i kabeln.. och bilen säger check charger power. Men nu sist jag var där så verkar det som ena kabeln var bytt och två funkade. Eller åtminstone tror jag det, en X stod med kabel inkopplad och jag fick laddning på min plats. När nya p-däcket är klart blir det nya laddplatser, troligen inte med WC..
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Problem med Destination Charger på Model 3?

Inlägg av themax »

Igår testade jag på hotellet här i Tyskland, och då fungerade den Teslamärkta destinationsladdaren utmärkt.

Endera har Tesla skickat nån mjukvarusnutt efter felanmälan eller så finns problemen bara med vissa laddare. Men det här var alltså den första som fungerat för mig. Några nätter kvar på resan. Ska se till att välja hotell utifrån tillgången på destinationsladdare ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Crion
Inlägg: 8
Blev medlem: 28 jan 2018 01:36

Re: Problem med Destination Charger på Model 3?

Inlägg av Crion »

Destination chargern behöver ställa om dip switch för generell type 2 laddning för att model 3 skall kunna ladda. Så var det förut om tesla inte har uppdaterat model 3 nu med tesla wallcharger kompatibel laddning i ”tesla mode”.
Skriv svar