Model 3 på verkstad

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hakan12
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 mar 2019 15:46

Model 3 på verkstad

Inlägg av hakan12 »

Har en model 3 longrange som gått 150 mil. Började strula innan påsk. Gick inte att stänga av. Skärm, belysning m m och gick inte att låsa eller ladda. Kontakt med support och verkstad. Finns nu i Malmö på verkstan och jag har fått en model s som lånebil. Någon mer som haft detta fel?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Model 3 på verkstad

Inlägg av e5m1r »

Lucas har en 3a som fått ”stroke”
Inte långt ifrån dina bekymmer
De fixade den i Bredden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Model 3 på verkstad

Inlägg av M3apan »

Vi har en LR som vägrade att starta, även det efter ca 150 mil. Skärm och annan elektronik gick igång men bilen gick ej att köra. Stått på verkstad i två veckor nu.
Användarvisningsbild
hakan12
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 mar 2019 15:46

Re: Model 3 på verkstad

Inlägg av hakan12 »

Fått tillbaka 3:an sedan några dagar och det var tydligen fel på bromsljuskontakten som bytades. Nu går den perfekt och jag kan t o m stänga av den:-)
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Model 3 på verkstad

Inlägg av DSV »

Trodde jag hade ett liknande fel på min S för ett par veckor sen men visade sig bero på att jag spänt fast en en grej i passagerarsätet med bältet. Bilen trodde tydligen någon var kvar i bilen och ville därför inte stänga ner sig.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Model 3 på verkstad

Inlägg av HenrikM76 »

DSV skrev:
Trodde jag hade ett liknande fel på min S för ett par veckor sen men visade sig bero på att jag spänt fast en en grej i passagerarsätet med bältet. Bilen trodde tydligen någon var kvar i bilen och ville därför inte stänga ner sig.
Det var lite skumt, jag har en fastspänd bakåtvänd rejäl bilbarnstol där halva tiden och aldrig fått nån indikation på att den skulle ogilla det.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Skriv svar