Min trea käkar USB minnen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av pefreli »

Är på semester nu men ska testa med barnens IPad’s när jag kommer hem.
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Tellus »

Har fått svar från inter-tech.de nu angående argus adaptern

" Hi Magnus,
thank you for your request!
I am sorry to tell you, that the R-010 doesn't work with iPhone higher than 6.
We had an incorrect information from our factory and so the information on our website is wrong and will be changed now.
Please contact your dealer about this issue to get money back. Sorry! "

:(

Så min följdfråga blir, någon som har ett stabilt usb minne med adapter för att direkt plugga in i nyare iphone?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
KalleB
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 18 maj 2019 08:22

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av KalleB »

Också upptäckt att senare modeller av Iphone inte fungerar tillsammans med stickan. Men hur är det med ios13? Kan det fungera i och med det? Läste någonstans om att den skulle kunna läsa externa diskar. Någon som har en beta-version att testa med?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av e5m1r »

iPhone 7 fungerar utan problem
Och enligt uppgift ska det funka även med iOS 13
Ni som har iOS enhet kan höra av Er så löser vi det på nåt sätt med en adapter som fungerar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av kanylbullen »

Köpte två såna här och stoppade en i varje bil. Funkar klockrent. Perfekt med sentry review appen I telefonen också.Bild

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av snowtroll »

Blev en USB mer än tänkt
Passerar någon Sundsvall/Alnö så :P
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 22&t=17211

Mvh Peter
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Walker »

Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av e5m1r »

Walker skrev:
Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
Till 7a funkar den och troligtvis även nyare med ios 13
SSD vs rätt SD kort är kostnadsfråga samt klumpighets fråga
Båda håller lika bra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av snowtroll »

oavsett minnesstorlek - glöm bara inte att tömma minnet. Blir det fullt blir inget mer inspelat på det istoppade minnet.
För att bespara bestyr är det enklast via dator. men att prata med "fröken delete" för alla filer i de två mapparna "SavedClips" och "RecentClips", förrutom för de filer som kan behövas för resedagbok/incident etc.

Hoppas Tesla släpper release med möjlighet till "rotation" på minnet man stoppat i. Dvs att älsta filerna petas bort vartefter en ny lagras då man fyllt minnet. även eller notis på skärmen att "Du börjar nå max lagring, var good byt minne"" typ
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Stolpskott »

snowtroll skrev:
oavsett minnesstorlek - glöm bara inte att tömma minnet. Blir det fullt blir inget mer inspelat på det istoppade minnet.
För att bespara bestyr är det enklast via dator. men att prata med "fröken delete" för alla filer i de två mapparna "SavedClips" och "RecentClips", förrutom för de filer som kan behövas för resedagbok/incident etc.

Hoppas Tesla släpper release med möjlighet till "rotation" på minnet man stoppat i. Dvs att älsta filerna petas bort vartefter en ny lagras då man fyllt minnet. även eller notis på skärmen att "Du börjar nå max lagring, var good byt minne"" typ
De verkar iaf komma ett steg närmare, i version 2019.24.4 så får man iaf en notis när minnet är fullt.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av kikat »

Jag körde också USB minne först, men tröttnade fort på att tömma hela tiden och att behöva koppla ur från bilen och in i någon enhet för att titta.
Satte istället upp en liten raspberry pi zero istället. Den lagrar temporärt på 64GB sd-kort, när jag kommer hem och den får wifi så kopplar den upp automatiskt, laddar upp alla filmer på min NAS, rensar sd-kortet och skickar en pushnotis till mig. USB-porten i Teslan är igång tillräckligt länge för den ska hinna ladda upp så funkar perfekt.
Marcones version av TeslaUSB kör jag, https://github.com/marcone/teslausb
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Walker »

e5m1r skrev:
Walker skrev:
Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
Till 7a funkar den och troligtvis även nyare med ios 13
SSD vs rätt SD kort är kostnadsfråga samt klumpighets fråga
Båda håller lika bra
Hur ofta behöver SD- kortet tömmas tror du?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av e5m1r »

Walker skrev:
e5m1r skrev:
Walker skrev:
Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
Till 7a funkar den och troligtvis även nyare med ios 13
SSD vs rätt SD kort är kostnadsfråga samt klumpighets fråga
Båda håller lika bra
Hur ofta behöver SD- kortet tömmas tror du?
Har tyvärr gammal bil ( egentligen inte ens det då den är kvar i tyskland )så kan ej svara på frågan
Beror egentligen på antal events så svaret är nog det beror på
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Walker »

e5m1r skrev:
Walker skrev:
e5m1r skrev:
Walker skrev:
Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
Till 7a funkar den och troligtvis även nyare med ios 13
SSD vs rätt SD kort är kostnadsfråga samt klumpighets fråga
Båda håller lika bra
Hur ofta behöver SD- kortet tömmas tror du?
Har tyvärr gammal bil ( egentligen inte ens det då den är kvar i tyskland )så kan ej svara på frågan
Beror egentligen på antal events så svaret är nog det beror på
Typ ”hur långt är ett snöre”?
Många sånna frågor med Tesla. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av snowtroll »

Walker skrev:
e5m1r skrev:
Walker skrev:
e5m1r skrev:
Walker skrev:
Nu tänkte jag ge mig in i det här träsket...
USB-sticka, SSD....?
Har nu en liten sandisk cruzerblade på 16 gb som jag kör dashcam med. Vill börja med sentry och då duger inte den.
Vad ska jag satsa på?
SSD? Samsung? Vilken modell? (T5 eller 8?0 evo?) 500 gb eller 1 tb?
Skulle helst vilja kunna koppla in min ajFån7 och titta lite snabbt om något hänt.
Kanske det räcker med det som e5m1r säljer?
Finns det någon sammanfattning på denna fråga någonstans?
Till 7a funkar den och troligtvis även nyare med ios 13
SSD vs rätt SD kort är kostnadsfråga samt klumpighets fråga
Båda håller lika bra
Hur ofta behöver SD- kortet tömmas tror du?
Har tyvärr gammal bil ( egentligen inte ens det då den är kvar i tyskland )så kan ej svara på frågan
Beror egentligen på antal events så svaret är nog det beror på
Typ ”hur långt är ett snöre”?
Många sånna frågor med Tesla. :lol:
Ja, för allt beror på hur mycket som rör sig runt bilen samt hur länge man kör som då medför inspelning. Dvs omöjligt att svara på.
Men jag skulle nog tro att kanske 32GB kan räcka med marginal om sentry mode är på bara natten och lite aktivitet.
Tricket här är att det är tre kameror in action så fort något indikerar rörelse från någon sensor. Och kan potentiellt bli typ 3*(0 till 30MB) per inspelning i o med 3 kameror.storlek beror på hur mycket som rör sig kan man säga.
Om djur/individ rör sig endast i en kamera blir det typ bara en fil med lite storlek typiskt 6-30MB, beroende på avstånd dvs hur stort och hur mycket rörelse i bild.

Men står man på allmän parkering och det är trafik ofta och man far på ett par veckor semester dåå blir det stort behov av stort minne

Så ju större desto bättre är det enkla svaret.
Kör själv med exclusiveparts.se som funkar klockrent... Utvärderar nu om den 128GB är typiskt stort nog för oss. Rensar man körning mm dagligen är det med god marginal mer än tillräckligt i alla fall.

Tänkte se om det går att få fram någon hyfsad statistik/normalfördelning... Dock blir detta individuellt... Men kanske kan ge ett hyffsat "höftskott" om uppfattning på minimum rekommendation för antal förvänta dagars inspelnings möjlighet per GB minne.
Men erkänner här att "hur långt är ett snöre" får mig att små le då allt mitt babbel här säger samma sak typ hehehe. För många okända faktorer för detta är helt klart, dvs
hur mycket rör sig runt din bil vid godtyckligt tillfälle? Kan den frågan besvaras är vi mycket närmare en god skattning på minnets storleksbehov för x antal dagar den ska kunna spara.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av EnTraktor »

Jag hade 128 GB kort på semestern och parkerade ofta på "utsatta" platser med mycket rörelse runt bilen, bland annat ett hotellgarage där ljuset ofta tändes och släcktes. Som mest hade jag typ 80 nya events när jag kom tillbaka till bilen. Totalt skulle jag uppskatta att ca 200 events fick plats innan dashcam slutade fungera. Kopplade in minnet i datorn och såg att minnet var fullt. Formaterade om kortet, kopplade in igen och återigen efter ca 200 events så slutade dashcam fungera och inkoppling till dator visade fullt minne. Så under 3 veckors semester hann jag fylla 128 GB 2 gånger.

Nu när jag är hemma efter semestern och har dashcam avstängt på hemadressen, så det borde nog ta månader att komma upp i 200 events. Såg även att Tesla bytt videoformat i senaste .24. uppdateringen. Vet inte om det påverkar filstorleken men oavsett om filerna nu blir mindre eller inte så har jag beställt 256 GB minnen för att det ska räcka ännu längre.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Java
elbilist
Inlägg: 161
Blev medlem: 14 jul 2016 19:43
Ort: Kristianstad

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Java »

Men.... kanske en dum fråga...
Skriver inte Sentry-mode över de äldsta filerna när disken är full, som vanliga övervakningssystem gör?
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Stolpskott »

Java skrev:
Men.... kanske en dum fråga...
Skriver inte Sentry-mode över de äldsta filerna när disken är full, som vanliga övervakningssystem gör?
Tror bara dashcam-funktionen skriver över, dvs den spelar in hela tiden med en-timmesintervall så den kan spara sånt som händer för 10 min sen när man aktiverar inspelning. Medan Sentry Mode spelar in för varje gång den "aktiveras", är minnet fullt så sparas inget. Rätta gärna om jag har fel!
trugoy
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 apr 2019 21:01

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av trugoy »

Någon som vet specifikation på minnet som säljs på https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html ?
Jag får "usb drive is too slow to save" nu med den senaste firmware 2019.24.4.
När jag gör speedtest på minnet (alt1) så får jag inte mer än 4MB/s i skrivhastighet .
Även innan detta firmware så fick jag ibland tomma filer från nån kamera eller halva sekvenser.
Det skumma är att det alltid är sentry mode som har problem, när man kör i "dashcam-mode" är det aldrig strul..
Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Min trea käkar USB minnen

Inlägg av taliz »

Stolpskott skrev:
Java skrev:
Men.... kanske en dum fråga...
Skriver inte Sentry-mode över de äldsta filerna när disken är full, som vanliga övervakningssystem gör?
Tror bara dashcam-funktionen skriver över, dvs den spelar in hela tiden med en-timmesintervall så den kan spara sånt som händer för 10 min sen när man aktiverar inspelning. Medan Sentry Mode spelar in för varje gång den "aktiveras", är minnet fullt så sparas inget. Rätta gärna om jag har fel!
Precis, dashcam skriver löpande över. Om man vill spara ngt(om ngt inträffat) får man själv trycka på ikonen så sparar den senaste minuten. Tror dock den sparar själv om tex airbags löser ut.

Sentry mode däremot aktiveras av rörelse runt bilen, och då sparar den automatiskt sekvenser. Den kan ju omöjligt veta vad för rörelse som är relevant. Dvs står tex ett träd med grenar och löv som rör sig i vinden framför så kommer det bli många sparade events.
Därför måste man gå in och rensa olika ofta beroende på hur stort minne man har och hur "rörlig" miljö man parkerar i.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av e5m1r »

trugoy skrev:
Någon som vet specifikation på minnet som säljs på https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html ?
Jag får "usb drive is too slow to save" nu med den senaste firmware 2019.24.4.
När jag gör speedtest på minnet (alt1) så får jag inte mer än 4MB/s i skrivhastighet .
Även innan detta firmware så fick jag ibland tomma filer från nån kamera eller halva sekvenser.
Det skumma är att det alltid är sentry mode som har problem, när man kör i "dashcam-mode" är det aldrig strul..
Hej läs 95MB/s skriv 45MB/s den är avsett för kameror med 4K video och kontinuerlig skrivning
Den ska klara sig galant
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av Tellus »

e5m1r skrev:
trugoy skrev:
Någon som vet specifikation på minnet som säljs på https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html ?
Jag får "usb drive is too slow to save" nu med den senaste firmware 2019.24.4.
När jag gör speedtest på minnet (alt1) så får jag inte mer än 4MB/s i skrivhastighet .
Även innan detta firmware så fick jag ibland tomma filer från nån kamera eller halva sekvenser.
Det skumma är att det alltid är sentry mode som har problem, när man kör i "dashcam-mode" är det aldrig strul..
Hej läs 95MB/s skriv 45MB/s den är avsett för kameror med 4K video och kontinuerlig skrivning
Den ska klara sig galant
Kan det vara adaptern som slöar ner?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av e5m1r »

Tellus skrev:
e5m1r skrev:
trugoy skrev:
Någon som vet specifikation på minnet som säljs på https://exclusiveparts.se/sv/tesla-dash ... 128gb.html ?
Jag får "usb drive is too slow to save" nu med den senaste firmware 2019.24.4.
När jag gör speedtest på minnet (alt1) så får jag inte mer än 4MB/s i skrivhastighet .
Även innan detta firmware så fick jag ibland tomma filer från nån kamera eller halva sekvenser.
Det skumma är att det alltid är sentry mode som har problem, när man kör i "dashcam-mode" är det aldrig strul..
Hej läs 95MB/s skriv 45MB/s den är avsett för kameror med 4K video och kontinuerlig skrivning
Den ska klara sig galant
Kan det vara adaptern som slöar ner?
Visst kan det vara det
Sen kan det vara gamal dator där usb bussen begränsar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av kanylbullen »

kikat skrev:
Jag körde också USB minne först, men tröttnade fort på att tömma hela tiden och att behöva koppla ur från bilen och in i någon enhet för att titta.
Satte istället upp en liten raspberry pi zero istället. Den lagrar temporärt på 64GB sd-kort, när jag kommer hem och den får wifi så kopplar den upp automatiskt, laddar upp alla filmer på min NAS, rensar sd-kortet och skickar en pushnotis till mig. USB-porten i Teslan är igång tillräckligt länge för den ska hinna ladda upp så funkar perfekt.
Marcones version av TeslaUSB kör jag, https://github.com/marcone/teslausb
Herregud så underbart. Köpte precis en zero. Måste testa.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
jimmip
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 maj 2019 15:45
Ort: Malmö

Re: Min trea käkar USB minnen

Inlägg av jimmip »

FAT32, är det kanske problemet? De flesta har nog 128 GB minnen eller SSD och då brukar det vara exFAT.
Tibber, appen som ersätter elbolaget och gör elräkningen lägre med smart teknik. Bli kund du också så får vi båda 500 kr att handla smarta prylar för. https://invite.tibber.com/1bf24276
Skriv svar