Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Min trea käkar USB minnen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Min trea käkar USB minnen

Inläggav Alan Vega » 03 jun 2019 10:16

"Koppla på telefonen och kolla direkt" – gäller opt. 2 bara Android eller även Iphone?

Röstar dock oavsett på opt 1 pga ju smidigare desto mer Tesla. Och hur stort är behovet att kolla direkt i mobilen?
Alan Vega

Inläggav Teslaägare frippan » 03 jun 2019 10:20

Är bara att ha en sådan liggandes i bilen om man vill kika på video i mobilen. Så alternativ 1 duger bra
59324.jpg
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Referralkod: fredrik69135

Inläggav Teslaägare helix » 03 jun 2019 10:26

Ta in en produkt som klarar många skrivningar och som har kort gjorda för övervakningskameror (vilket inte vanliga USB-minnen oftast inte är). Jag testade med lite olika USB och det blev oftast random korrupta filer osv. När jag bytte till SDXC-kort så har det inte varit en enda korrupt fil och allt funkar klockrent.

Exempelvis det här:
https://www.dustinhome.se/product/50111 ... rveillance

och sen kombinerar man det med valfri adapter till USB.

Jag röstar på alt. 2 och att du sätter ihop ett kit som är lite dyrare, men som också garanterat funkar i längden. Det sista man vill ha på sentry/daschcam är korrupta filer eller att stickan ger upp efter en månad när man minst anar det :)
Model 3 Performance -19
Såld: Model S 100D -17
Såld: Model S P100DL -17
Såld: Model S 90D -16
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inläggav Teslaägare areskoug » 03 jun 2019 10:46

Varför inte en färdigformaterad SSD med en partition för dashcam/sentry och en för musik?

Jag köpte en Samsung T5 för detta ändamålet. Då får du dessutom med en USB C kabel i tillägg så kan man snabbt byta kabel och koppla in i telefonen (givet att man har USB OTG). Då slipper du usb splitter också.
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare

Referralkod: Johan34798

Inläggav Teslaägare e5m1r » 03 jun 2019 11:47

Min tanke var denna adapter
Inga kablar som hänger och passar alla telefoner ( iOS behövs app )
https://aio.lv/img/product/480340/2702473_500x500.jpg
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Referralkod: esmir2564

Inläggav Teslaägare e5m1r » 03 jun 2019 11:48

areskoug skrev:Varför inte en färdigformaterad SSD med en partition för dashcam/sentry och en för musik?

Jag köpte en Samsung T5 för detta ändamålet. Då får du dessutom med en USB C kabel i tillägg så kan man snabbt byta kabel och koppla in i telefonen (givet att man har USB OTG). Då slipper du usb splitter också.

Funderade på SSD men den ligger lös och kanske onödigt dyrt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav Teslaägare e5m1r » 03 jun 2019 11:52

helix skrev:Ta in en produkt som klarar många skrivningar och som har kort gjorda för övervakningskameror (vilket inte vanliga USB-minnen oftast inte är). Jag testade med lite olika USB och det blev oftast random korrupta filer osv. När jag bytte till SDXC-kort så har det inte varit en enda korrupt fil och allt funkar klockrent.

Exempelvis det här:
https://www.dustinhome.se/product/50111 ... rveillance

och sen kombinerar man det med valfri adapter till USB.

Jag röstar på alt. 2 och att du sätter ihop ett kit som är lite dyrare, men som också garanterat funkar i längden. Det sista man vill ha på sentry/daschcam är korrupta filer eller att stickan ger upp efter en månad när man minst anar det :)

Det är kvalitets SD avsedd för syftet så det ska inte vara några problem
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav Teslaägare pinussen » 03 jun 2019 17:30

frippan skrev:Slängde ihop en Raspberry pi zero som jag hade låg och skräpandes. Verkar fungerar i alla fall. Laddar upp till servern när jag kommer hem. Skall utvärdera några dagar och se hur det verkar fungera.
Hur funkar den? Sugen på att testa.

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare

Referralkod: bjrn13724

Inläggav Teslaägare Chrille » 03 jun 2019 18:34

Jag röstar på 2. En stor fördel om man kan kolla på filmerna direkt i telefonen när något hänt som är intressant att titta på.
Model S 75D 2018, röd multicoat, cremefärgade säten, kolfiberpaneler, soltak, Autopilot 2.5
Gummimattor och stänkskydd från Hova, DIY Parcel Shelf Lift, bättre trunkbelysning, DIY Cubby Drawer, Alu pedaler, Whispbar
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare

Referralkod: christer79801

Inläggav Teslaägare snowtroll » 03 jun 2019 21:35

Också med på alt 2.
Annars sugen på nått som skickar media direkt till nått låst share(VPN), ifall Mr evil stjäl stickan så kan man förhoppningsvis rädda lite data.
Raspberry kan ju confas göra det via mobilt modem(USB).... Dock blir det mer prylar att underhålla, vilket ger avsmak.
    2019-05-11 Beställt, M3, LR, AWD, Deep Blue, Vit/Svart interiör, dragkrok + Vinter hjul..reservation 2017-08-10
    2019-05-31 Leveransklar - väntade 20 dagar, 2019-06-04 Uthämtad, kan vara första i SE med denna konfig enligt T
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare

Referralkod: peter15233

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3