Drag eller icke

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Drag eller icke

Inlägg av LarsL »

Zalman3 skrev:
Ni som beställer en Tesla 3 med drag.
Vilken vagn ska man ha?

Hittar bara släpvagnar på 750 eller 1000kg.

Kan man ens köpa en 900kg släpvagn?

Likadant husvagn, vilken husvagn på max 910kg rekommenderas?
Köper du nytt släp så kan du ofta välja registreringsvikt för en vanlig släpkärra.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Drag eller icke

Inlägg av Mickep »

Om de på något magiskt sätt får ändan ur och beslutar sig för att höja tillåtna dragvikten. Kommer det bara vara tillåtet på bilar tillverkade efter det godkännandet eller på andra tidigare som har drag. (Vet inte om man får tredjehandsmontera dragkrok, kanske är det inte tillåtet)
Användarvisningsbild
supachrgr
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 maj 2019 19:24

Re: Drag eller icke

Inlägg av supachrgr »

Tonkan skrev:
Är det någon som fått sin M3 med drag än? Hade varit kul med några bilder eller kommentarer :-)
Väntar på min sen 11/4..
Verkar troligt – men jag gissar bara – att de första bilarna med dragkrok kommer med nästa båt (som visst ska komma fram till Belgien imorgon). Spännande!
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Drag eller icke

Inlägg av snowtroll »

supachrgr skrev:
Tonkan skrev:
Är det någon som fått sin M3 med drag än? Hade varit kul med några bilder eller kommentarer :-)
Väntar på min sen 11/4..
Verkar troligt – men jag gissar bara – att de första bilarna med dragkrok kommer med nästa båt (som visst ska komma fram till Belgien imorgon). Spännande!
ok ... kan stämma har inte heller fått ngt leveransdatum än.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Drag eller icke

Inlägg av Mickep »

Om drag eller inte när du säljer är totalt oväsentligt. det rör sig om 11 kkr på en bil som kostar 5-700 000. småpotatis alltså.(när du säljer kommer det inte falla på drag eller inte) Vad som är intressant är om DU behöver det eller inte. Om du kommer fram till att DU inte behöver drag, så kommer det finnas köpare som gör samma bedömning, likväl om du vill ha drag så kommer det köpare till det också. Det är en väldig liten kostnad i sammanhanget.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10300
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Drag eller icke

Inlägg av Legato »

Surfaren skrev:
Gr1pen skrev:
Alla som har villa/trädgård håller nog med om att dragkrok är ett måste (om det är enda bilen).
Jag håller inte med. Jag bodde i villa då jag köpte min Model S (utan dragkrok förstås) och klarade mig bra ändå. Nice to have, absolut, men inte "ett måste".
Nej "alla" gäller det sannerligen inte.

Bor i villa. Har haft drag på flera bilar men aldrig använt det. Behöver vi få saker bortforslade som inte ryms i bilen så är det både billigare och smidigare att använda TipTapp än att hyra släp.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar