Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

Den röda färgen är helt sinnessjukt vacker!
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

hed skrev:
Den röda färgen är helt sinnessjukt vacker!

+1000 :D säger jag som haft min röda bil 8 timmar...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1825
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BrooklynS »

Tack för mig, hämtade igår. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
terway
elbilist
Inlägg: 48
Blev medlem: 31 aug 2019 17:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av terway »

gellerstam skrev:
Thier skrev:
gellerstam skrev:
Vad underbart glada taxichaufförerna på Arlanda blir när de får en körning till Trosta! :-D 20 min senare står de i kön på Arlanda igen för att få vänta på nästa kund. :-) Inte riktigt deras plan när de valde att köa efter kunder på Arlanda. :lol:
Hehe, ja nu bor jag i Stockholm. Så det blir taxi från stan. Men jag antar att det är ett alternativ att ta sig till Arlanda för att sedan göra nån taxi-chaffis "glad" :lol:. Lutar nog mer mot att åka från stan :)
Jag tänker att det ändå är en hel del som tar tåget till Arlanda och taxi sista biten. :-)
Jag tänkte ta Pendeln till Upplands Väsby och taxi sista biten. Det borde väl funka? :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

terway skrev:
Jag tänkte ta Pendeln till Upplands Väsby och taxi sista biten. Det borde väl funka? :)
Lär funka, även om det är klart närmre från Märsta station än Upplands Väsby station.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
terway
elbilist
Inlägg: 48
Blev medlem: 31 aug 2019 17:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av terway »

bylund skrev:
terway skrev:
Jag tänkte ta Pendeln till Upplands Väsby och taxi sista biten. Det borde väl funka? :)
Lär funka, även om det är klart närmre från Märsta station än Upplands Väsby station.
Aha! Då kör jag Märsta :) Tackar!
Användarvisningsbild
Proman
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 dec 2018 13:59
Ort: Enskededalen

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Proman »

Såg en trailer med Model 3 vid fittja nyss.
Kan finnas en chans att vi träffas på trosta kl 1700 på onsdag.
Användarvisningsbild
Gourmetstal
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 sep 2019 21:44
Ort: Obbola

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Gourmetstal »

Hej allihopa

Beställde min model 3 awd long range några veckor sedan och fått datum för upphämtning nu i helgen. Brukar hämtningen fungera bra tidsmässigt? jag bor nämligen i Obbola så det är lite mer logistik i att få det hela att fungera. Är det något man verkligen bör tänka på eftersom bilen kommer direkt köras ca 70mil? :)

/bästa hälsningar
Christoffer
http://www.gourmetstål.se
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1825
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BrooklynS »

Gourmetstal skrev:
Hej allihopa

Beställde min model 3 awd long range några veckor sedan och fått datum för upphämtning nu i helgen. Brukar hämtningen fungera bra tidsmässigt? jag bor nämligen i Obbola så det är lite mer logistik i att få det hela att fungera. Är det något man verkligen bör tänka på eftersom bilen kommer direkt köras ca 70mil? :)

/bästa hälsningar
Christoffer
http://www.gourmetstål.se
Jag hämtade min i fredags, körde till Luleå. Bilen är laddad till ca 80 så jag laddade i Gävlebro 16 min, Sundsvall 12 min, Övik 33 min och Skellefteå 15 min (för att inte komma hem helt tom). Regn, 6 grader så jag snittade ca 200 Wh/mil.

Hämtningen tog bara några minuter, säg en kvart inkl kort genomgång. Läs instruktionsboken innan så du har ramarna klara för dig.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Även jag tackar för mig och lämnar väntrummet! En snabb utlämning strax efter kl 9 i morse på Trosta. Ingen Typ-2 kabel - den skulle skickas ut "inom några veckor"...

Vinterdäcken skall komma på en däckverkstad framöver.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Jag avbokar min. "Bristande entusiasm" där hemma har gjort att jag tappat sugen. Tolka det som ni vill. :lol:

Nä men det känns galet att tvinga min fru att köra Model S när hon trivs så bra med sin i3:a. Dessutom är jag mest sugen på en Performance om jag ska vara ärlig och förmånsvärdet är inte satt än (på Basic). Den vanliga Performance som jag helst vill ha blir alldeles för dyr tack vare skatteverket.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Tror inte det kommer bli nått specifikt för basic. Antingen är den reggad som LR AWD, eller Performance.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Tror inte det kommer bli nått specifikt för basic. Antingen är den reggad som LR AWD, eller Performance.
Tesla själva säger att det ska bli så. Ska komma besked i oktober.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
taliz skrev:
Tror inte det kommer bli nått specifikt för basic. Antingen är den reggad som LR AWD, eller Performance.
Tesla själva säger att det ska bli så. Ska komma besked i oktober.
Skulle ju iofs kunna bli en "officiell" modell likt den är på högerstyrda marknader.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

jak skrev:
Även jag tackar för mig och lämnar väntrummet! En snabb utlämning strax efter kl 9 i morse på Trosta. Ingen Typ-2 kabel - den skulle skickas ut "inom några veckor"...

Vinterdäcken skall komma på en däckverkstad framöver.

När jag hämtade i Mölndal i fredags så frågade jag speciellt om Typ-2 kabeln.
Den e me sa han. Vi har lärt oss och har en rejäl hög. :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Snelleman
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 10 aug 2019 17:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snelleman »

Snelleman skrev:
Jag fick också Reg idag. :D
Beställde SR+ Vit/Svart 5/8 med leverans till Göteborg.
Delivery har sagt att 27/9 eller 30/9 är troliga datum jag kommer bli inbokad på.
28/9 14:00 var kommunicerat ett par veckor. Idag kom en uppdatering att det blir redan i övermorgon 25/9 17:00. 7,5vecka sen jag tryckte på beställ knappen. Sjukt bra tycker jag!
M3 SR+
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Walker »

Verdi skrev:
Jag avbokar min. "Bristande entusiasm" där hemma har gjort att jag tappat sugen. Tolka det som ni vill. :lol:

Nä men det känns galet att tvinga min fru att köra Model S när hon trivs så bra med sin i3:a. Dessutom är jag mest sugen på en Performance om jag ska vara ärlig och förmånsvärdet är inte satt än (på Basic). Den vanliga Performance som jag helst vill ha blir alldeles för dyr tack vare skatteverket.
Lite ambivalent? :D
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RicCar »

Imorgon är det äntligen dags, hämtar på Trosta 15.00, delivery ringde idag och dubbelkollade att jag dyker upp.

Jag beställde den 31 juli och fick VIN efter en vecka som jag behållit hela tiden.

Har nu sett alla Tesla videos på hela Internet, läst på alla världens forum samt sett Teslas överallt i trafiken :D :D så nu ska det bli skönt att efter nästan 2 månader hämta bilen och kunna gå tillbaka till ett "normalt" liv :)

Hoppas på en problemfri leverans och inga skador på bilen. Byter in en BMW 520 diesel och ska tanka en sista gång imorgon för att ta mig ut till Trosta, sen aldrig mer :geek:
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

Hämtade idag ut min SR+ på Trosta. Allt ser bra ut, inga fel vad jag kunde hitta.
Hade t.o.m. DAB radio :). Bra ljud och härlig att köra. Lämnar härmed väntrummet.
Senast redigerad av R2_m3, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ChristerSjo »

Då var man hemkommen med nya bilen. Övlämningen gick snabbt och inga synliga fel på bilen. Typ 2 kabel skickas senare. Finns inte hela Europa för Tesla sa killen.

Uppfattade bilen som relativt tyst. Och fan vilket drag det är den.

Hade 88% "tankat" vid överlämning.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Hämtade min idag i Malmö, type 2 kabeln var med.

Två anmärkningar på lacken, gapade en Aero wheel cover på väg hem. Störigt som tusan, reggade ett serviceärende vid Superchargern direkt när jag upptäckte de.
Får se om de är schyssta och ger mig en ny.
Användarvisningsbild
Inca
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 aug 2019 11:04
Ort: Vallentuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Inca »

Hämtade LR AWD igår på Trosta. Mycket gott skick och inget att anmärka på. Fick inte med typv2 kabeln, den ska de skicka. Bilen nästan fylkadad.

Full fart därute. 15 bilar i timmen pratade de om.
Användarvisningsbild
mbryo
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 aug 2019 07:04
Ort: Hönö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mbryo »

Hämtade ut min vita LR AWD med Aerohjul igår i Mölndal. Enligt den samlade expertisens råd här på forumet gjorde jag en okulär besiktning (ute och soligt så bra förutsättningar). Hittade en liten defekt i lacken på ena bakdörren. Dvs tills killen på SC putsade bort den... ;) Annars inget, och alla kablar var med, och dragkroken med. Den var laddad till 84%.

Körde 57 mil igår (gbg-sthlm med en inte helt oavsiktlig omväg 8-) inklusive ett par pitstop på SuC), och yay vad sköj den är att köra. Liiiite för kul att trycka på gasen bara. Och jag måste säga att Autopiloten är väldigt angenäm på långa sträckor.

Lite högt vägljud över 120 men det kan jag leva med :D

Pyttelitet uppköp från Renaul Megane dci. :lol:

Så, dags för Moi att lämna väntrummet. Peace out.
Model 3 Pearl White LR AWD med dragkrok (beställd 190815, levererad 190923)
Cybertruck LR förhandsbeställd
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

3640 Model 3 registrerade nu, upp från 3589 förra veckan. Som jämförelse registrerades över 200 på en dag i Norge igår.

Hämtning kl 13 Trosta. Nära nu!
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
trippo
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 31 jul 2019 16:06
Ort: Huskvarna

Väntrum Model 3

Inlägg av trippo »

Delivery ringde tidigare i eftermiddag. Leverans nu ombokad från lördag till nu på torsdag!
Skriv svar