Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Så vackert :) Nästan så man sitter och blir tårögd :) Nästa fredag (27:e) är det min tur i Malmö.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

IMORGON!!!!! :D :D :D :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Har sett en röd lagerbil med 19" fälgar som jag skulle vilja byta till. (har en vit med 18" beställd) Blir 688:-/mån högre förmånsvärde men det kan det väl vara värt.

Brukar de kunna lösa sånt utan att pengarna ska återbetalas från den första ska återbetalas osv? Dvs flytta över kontantinsatsen till den nya och kräva mig på mellanskillnaden?
Thier
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 sep 2019 11:56
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Thier »

Beställde Model 3 LR AWD vit med svart inredning den 1/9. Fick leverans sms/mejl häromdagen. Trosta park den 30/9 kl.14. :D

Någon som har tips hur man tar sig dit utan bil? Kollade SL och antingen så får jag vänta där i 5timmar eller så kommer jag 30min försent :? Vågar nog inte chansa får bli taxi helt enkelt.

Hoppas på problemfri leverans!
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av gellerstam »

Thier skrev:
Beställde Model 3 LR AWD vit med svart inredning den 1/9. Fick leverans sms/mejl häromdagen. Trosta park den 30/9 kl.14. :D

Någon som har tips hur man tar sig dit utan bil? Kollade SL och antingen så får jag vänta där i 5timmar eller så kommer jag 30min försent :? Vågar nog inte chansa får bli taxi helt enkelt.

Hoppas på problemfri leverans!
Vad underbart glada taxichaufförerna på Arlanda blir när de får en körning till Trosta! :-D 20 min senare står de i kön på Arlanda igen för att få vänta på nästa kund. :-) Inte riktigt deras plan när de valde att köa efter kunder på Arlanda. :lol:
Tesla Model Y
Thier
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 sep 2019 11:56
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Thier »

gellerstam skrev:
Vad underbart glada taxichaufförerna på Arlanda blir när de får en körning till Trosta! :-D 20 min senare står de i kön på Arlanda igen för att få vänta på nästa kund. :-) Inte riktigt deras plan när de valde att köa efter kunder på Arlanda. :lol:
Hehe, ja nu bor jag i Stockholm. Så det blir taxi från stan. Men jag antar att det är ett alternativ att ta sig till Arlanda för att sedan göra nån taxi-chaffis "glad" :lol:. Lutar nog mer mot att åka från stan :)
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av gellerstam »

Thier skrev:
gellerstam skrev:
Vad underbart glada taxichaufförerna på Arlanda blir när de får en körning till Trosta! :-D 20 min senare står de i kön på Arlanda igen för att få vänta på nästa kund. :-) Inte riktigt deras plan när de valde att köa efter kunder på Arlanda. :lol:
Hehe, ja nu bor jag i Stockholm. Så det blir taxi från stan. Men jag antar att det är ett alternativ att ta sig till Arlanda för att sedan göra nån taxi-chaffis "glad" :lol:. Lutar nog mer mot att åka från stan :)
Jag tänker att det ändå är en hel del som tar tåget till Arlanda och taxi sista biten. :-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

Elbilstaxi går före i kön på Arlanda, så plockar du en Teslataxi så blir de nog inte så ledsna.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Nu ringde Delivery fick en ny tid redan nu på måndag i Malmö, yeah!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Verdi skrev:
Har sett en röd lagerbil med 19" fälgar som jag skulle vilja byta till. (har en vit med 18" beställd) Blir 688:-/mån högre förmånsvärde men det kan det väl vara värt.

Brukar de kunna lösa sånt utan att pengarna ska återbetalas från den första ska återbetalas osv? Dvs flytta över kontantinsatsen till den nya och kräva mig på mellanskillnaden?
Jag bytte precis så! :)
Det var Johan som fixade det per telefon, klart på några minuter (det vart ju liiiite brådis för att
hinna på en av dom där P100DL-bilarna med grym rabatt liksom) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Bjelke skrev:
Verdi skrev:
Har sett en röd lagerbil med 19" fälgar som jag skulle vilja byta till. (har en vit med 18" beställd) Blir 688:-/mån högre förmånsvärde men det kan det väl vara värt.

Brukar de kunna lösa sånt utan att pengarna ska återbetalas från den första ska återbetalas osv? Dvs flytta över kontantinsatsen till den nya och kräva mig på mellanskillnaden?
Jag bytte precis så! :)
Det var Johan som fixade det per telefon, klart på några minuter (det vart ju liiiite brådis för att
hinna på en av dom där P100DL-bilarna med grym rabatt liksom) :)
Nice. Då kanske det går. Men hon jag träffade i Täby lyckades inte ens flytta handpenningen från en bil till en annan så... Johan är ju på Porsche nu.

Känner jag lika imorgon så kanske jag försöker ringa och byta. Samtidigt är den vita också fin. Men jag vill nog ha 19" på sommaren och 18" på vintern. Är nog lika bra att ta en med 19 direkt. Svårt att få vettigt betalt för lösa däck. (Om jag köper vinterdäck och kränger på fälgarna som kommer med)
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Verdi skrev:
Bjelke skrev:
Verdi skrev:
Har sett en röd lagerbil med 19" fälgar som jag skulle vilja byta till. (har en vit med 18" beställd) Blir 688:-/mån högre förmånsvärde men det kan det väl vara värt.

Brukar de kunna lösa sånt utan att pengarna ska återbetalas från den första ska återbetalas osv? Dvs flytta över kontantinsatsen till den nya och kräva mig på mellanskillnaden?
Jag bytte precis så! :)
Det var Johan som fixade det per telefon, klart på några minuter (det vart ju liiiite brådis för att
hinna på en av dom där P100DL-bilarna med grym rabatt liksom) :)
Nice. Då kanske det går. Men hon jag träffade i Täby lyckades inte ens flytta handpenningen från en bil till en annan så... Johan är ju på Porsche nu.

Känner jag lika imorgon så kanske jag försöker ringa och byta. Samtidigt är den vita också fin. Men jag vill nog ha 19" på sommaren och 18" på vintern. Är nog lika bra att ta en med 19 direkt. Svårt att få vettigt betalt för lösa däck. (Om jag köper vinterdäck och kränger på fälgarna som kommer med)
Ja, jag kände lika idag. Har saknat rött sen jag sålde min förra S. Det blev som en tvångstanke till sist. :roll:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

Lite synd att Johan slutade på Tesla för han var jäkligt duktig alltså!
Däremot är jag lite förvånad att han inte skickade sina kontaktuppgifter till mig eftersom han vet att jag sneglat på Porschen sedan den visades upp första gången...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Verdi skrev:
Ja, jag kände lika idag. Har saknat rött sen jag sålde min förra S. Det blev som en tvångstanke till sist. :roll:

Hahahaha.... Vad var det jag sa... :mrgreen:

(Ska hämta min röda idag 20/9 klockan 15:00 i Mölndal) :D :D :D :D :D :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

bonath skrev:
Verdi skrev:
Ja, jag kände lika idag. Har saknat rött sen jag sålde min förra S. Det blev som en tvångstanke till sist. :roll:

Hahahaha.... Vad var det jag sa... :mrgreen:

(Ska hämta min röda idag 20/9 klockan 15:00 i Mölndal) :D :D :D :D :D :D

Ja du borde ju veta hur fin den var. :) Kanske var pga den du beställde röd också? ;)

Kul att du äntligen får din Tesla! Varit en lång väntan!
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Verdi skrev:
bonath skrev:
Verdi skrev:
Ja, jag kände lika idag. Har saknat rött sen jag sålde min förra S. Det blev som en tvångstanke till sist. :roll:

Hahahaha.... Vad var det jag sa... :mrgreen:

(Ska hämta min röda idag 20/9 klockan 15:00 i Mölndal) :D :D :D :D :D :D

Ja du borde ju veta hur fin den var. :) Kanske var pga den du beställde röd också? ;)

Kul att du äntligen får din Tesla! Varit en lång väntan!

Funderade på svart och foliera "signature-red" men HSB... :D

161 dagar sen beställning, det har varit låååångsamt......
Tittar varje dag på laddaren som lyser så grönt o fint.
Kan nog bli en bild eller två i em.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Pall »

Då lämnar jag väntrummet, hämtade pärlan idag!
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

Då var man Teslaägare!
Nästan felfri och härlig färg.
161 dagar sen beställning... BildBild
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Grattis!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mr S »

bonath skrev:
Då var man Teslaägare!
Nästan felfri och härlig färg.
161 dagar sen beställning... BildBild
Röd med vita säten är sjukt snyggt! Grattis
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av hed »

Den röda färgen är helt sinnessjukt vacker!
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

hed skrev:
Den röda färgen är helt sinnessjukt vacker!

+1000 :D säger jag som haft min röda bil 8 timmar...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av BrooklynS »

Tack för mig, hämtade igår. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP
terway
elbilist
Inlägg: 48
Blev medlem: 31 aug 2019 17:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av terway »

gellerstam skrev:
Thier skrev:
gellerstam skrev:
Vad underbart glada taxichaufförerna på Arlanda blir när de får en körning till Trosta! :-D 20 min senare står de i kön på Arlanda igen för att få vänta på nästa kund. :-) Inte riktigt deras plan när de valde att köa efter kunder på Arlanda. :lol:
Hehe, ja nu bor jag i Stockholm. Så det blir taxi från stan. Men jag antar att det är ett alternativ att ta sig till Arlanda för att sedan göra nån taxi-chaffis "glad" :lol:. Lutar nog mer mot att åka från stan :)
Jag tänker att det ändå är en hel del som tar tåget till Arlanda och taxi sista biten. :-)
Jag tänkte ta Pendeln till Upplands Väsby och taxi sista biten. Det borde väl funka? :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bylund »

terway skrev:
Jag tänkte ta Pendeln till Upplands Väsby och taxi sista biten. Det borde väl funka? :)
Lär funka, även om det är klart närmre från Märsta station än Upplands Väsby station.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar