Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Också fått ett nytt Regnummer nu på
det nya VIN. reggad på TS Märsta
6e sept. Tillverkad Aug. Får se då
om man får behålla denna eller
om man får ytterligare ett nytt VIN!

En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Användarvisningsbild
Oggechef
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 20 aug 2019 17:13
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oggechef »

Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Efter att ha sett flera inlägg här där folk fått regnummer så var jag tvungen att kolla också, mkt riktigt jag har med fått regnummer.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

De som får bil tillverkad efter 1:a september får ljud vid långsam fart:
BREAKING: @Tesla technician informs me that all #Model3s built since 9/1 have a pedestrian warning speaker installed that emits noise below 19 mph while in forward and while in reverse.
eller åtminstone förberedd för det.
Ovanstående från Teslarati.com

Skönt att slippa :)
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

Ser nu på car.info min SR+ får ta 1000kg i släpvagnsvikt. Trodde det bara gällde LR :)
Max släpvagnsvikt, bromsad 8%
1 000 kg
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

Intressant, direkt när jag godkände lånevillkoren så fick jag VIN på en bil som reggades på Trosta 2 september.
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bonath »

R2_m3 skrev:
Ser nu på car.info min SR+ får ta 1000kg i släpvagnsvikt. Trodde det bara gällde LR :)
Max släpvagnsvikt, bromsad 8%
1 000 kg

Här med. Helt otroligt, får dra den 40 år gamla husvagnen. :mrgreen:
Dock bara lasta den med 120 kg, men den går att flytta lagligt i alla fall. Stått still nu i en lada i tre år.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Snelleman
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 10 aug 2019 17:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snelleman »

Jag fick också Reg idag. :D
Beställde SR+ Vit/Svart 5/8 med leverans till Göteborg.
Delivery har sagt att 27/9 eller 30/9 är troliga datum jag kommer bli inbokad på.
M3 SR+
Användarvisningsbild
Ackebonoz
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2019 13:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ackebonoz »

Jag beställde en LR RWD Svart/svart dragkrok den 7/6. Hörde inget från Tesla angående att LR RWD slutat tillverkas (som vissa andra under juni som uppmanades att ändra i sin order och även kompenserades med rabatt på tillbehör). Började ställa frågor i augusti och fick svaret att LR RWD inte alls slutat tillverkas utan att det bara var så att jag inte fått något VIN som matchat min konfig än. Kändes inte trovärdigt med tanke på infon som kommit till bilförsäljare och media i USA om att den slutade tillverkas med omedelbar verkan.

Vågade/orkade till slut inte lita på att det skulle komma nån LR RWD i närtid så när Tesla sa att det fanns en "lagerbil" LR AWD svart/svart med drag så ändrade jag i min order den 26/8. Har aldrig sett något Vin på mitt Teslakonto annat än i source code, ställde frågan till Linn på Tesla MOS och fick svaret att jag hade VIN och hon skickade mig samma nummer som syntes i Source coden/Vinfinder i Chrome. Ringde Delivery och fick beskedet att bilen skulle anlända 30/9 och trolig hämtdatum skulle bli 1/10.

För två veckor sedan fanns ett regnummer kopplat till mitt VIN, däremot hade den bilen enligt biluppgifter.se inte någon dragkrok (stämmer uppgifterna alltid där?). I slutet på förra veckan så var VIN plötsligt borta från Vinfinder i Chrome. Igår så dök ett nytt/annat VIN upp i VINfinder. Däremot inget regnummer kopplat till det än. Betyder det att jag nu halkat av slutet av september-leveransen och hamnat på en senare båt? Kan de alltså ha begått ett misstag i matchningen och kopplat ihop min order med en bil utan dragkrok för att sedan upptäcka misstaget och matcha om min order till en bil längre ned i leveranskedjan?
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

Oggechef skrev:
Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)

Hur ser man sitt VIN?
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Verdi skrev:
Oggechef skrev:
Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)

Hur ser man sitt VIN?
Tillägget Tesla VIN finder till Google Chrome eller så söker du i källkoden (Visa sidkälla eller Ctrl + U) och söker efter 5YJ.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

3481 Tesla registrerade.
https://www.car.info/en-se/tesla
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

maccis skrev:
Verdi skrev:
Oggechef skrev:
Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)

Hur ser man sitt VIN?
Tillägget Tesla VIN finder till Google Chrome eller så söker du i källkoden (Visa sidkälla eller Ctrl + U) och söker efter 5YJ.

Tack. Hittade det. Dock inget regnummer knutet än om man kollar car.info. Finns det nåt sätt att se det snabbare? För jag antar att car.info inte synkar varje dag?
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av maccis »

Verdi skrev:
maccis skrev:
Verdi skrev:
Oggechef skrev:
Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)

Hur ser man sitt VIN?
Tillägget Tesla VIN finder till Google Chrome eller så söker du i källkoden (Visa sidkälla eller Ctrl + U) och söker efter 5YJ.

Tack. Hittade det. Dock inget regnummer knutet än om man kollar car.info. Finns det nåt sätt att se det snabbare? För jag antar att car.info inte synkar varje dag?
Jag vet inte om det går tyvärr, för precis som du säger så syncar de inte varje dag.
Nån tipsade tidigare om att man kunde söka fram genom att kolla på TM Sweden AB och vilka bilar de har reggat på sig men det känns som att de använder samma data så de är bara ett merjobb.
(https://biluppgifter.se/brukare/5569314 ... rm=company).

Nån annan kanske vet? Har man tillgång till Transportstyrelsens data så borde man kunna söka det snabbare.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

maccis skrev:
Verdi skrev:
maccis skrev:
Verdi skrev:
Oggechef skrev:
Precis fått ett VIN igen, 3:e nu hoppas man får behålla detta och leverans under september :) :)

Hur ser man sitt VIN?
Tillägget Tesla VIN finder till Google Chrome eller så söker du i källkoden (Visa sidkälla eller Ctrl + U) och söker efter 5YJ.

Tack. Hittade det. Dock inget regnummer knutet än om man kollar car.info. Finns det nåt sätt att se det snabbare? För jag antar att car.info inte synkar varje dag?
Jag vet inte om det går tyvärr, för precis som du säger så syncar de inte varje dag.
Nån tipsade tidigare om att man kunde söka fram genom att kolla på TM Sweden AB och vilka bilar de har reggat på sig men det känns som att de använder samma data så de är bara ett merjobb.
(https://biluppgifter.se/brukare/5569314 ... rm=company).

Nån annan kanske vet? Har man tillgång till Transportstyrelsens data så borde man kunna söka det snabbare.
Biluppgifter.se accepterar ju också VIN som input så det där känns onödigt. :)

Tyvärr kan man ju inte ange VIN i "Fråga på annat fordon".
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

Har tid bokat för att hämta bilen men på hemsidan står det "Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning." jag har betalat och fått det bekräftat.

Men på sidan om det står det att jag har en tid bokat för hämtning, något som blivit fel eller ska jag kontakta tesla?

Samt så om man söker på chassienumret på biluppgifter så står det Draganordning Nej är det något som ändras senare eller har det blivit fel ?
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av R2_m3 »

Ser du inte under Dokument på din Teslasida ett dokument som heter Slutfaktura? Där finns listat alla tillval.
Dragkrok har koden TW01
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jesper998 »

mrmuscle skrev:
...
En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Levererar Tesla bara i slutet av varje månad?
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

R2_m3 skrev:
Ser du inte under Dokument på din Teslasida ett dokument som heter Slutfaktura? Där finns listat alla tillval.
Dragkrok har koden TW01
Dragkrok är med på den.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

jesper998 skrev:
mrmuscle skrev:
...
En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Levererar Tesla bara i slutet av varje månad?

Nej, värre än så. Endast i slutet av varje kvartal.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
jesper998 skrev:
mrmuscle skrev:
...
En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Levererar Tesla bara i slutet av varje månad?

Nej, värre än så. Endast i slutet av varje kvartal.
Vill man generalisera rejält så visst. Primärt byggs bilar för marknader utanför Nordamerika under första månaden i ett kvartal, för att sen transporteras vilket tar 1-2 månader.

Men såvida inte Tesla alltid säljer slut på alla bilar direkt så finns det naturligtvis en del "i lager".
Jag har tex en referal som beställde 30/8 och fick leverans 6/9, dvs exakt 7 dagar. Tars fick väl på 6 dagar. För mig tog det 21 dagar...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jesper998 »

Verdi skrev:
jesper998 skrev:
mrmuscle skrev:
...
En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Levererar Tesla bara i slutet av varje månad?

Nej, värre än så. Endast i slutet av varje kvartal.
Huga. Varför?

Edit: Fick svar ovan.
Verdi

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Verdi skrev:
jesper998 skrev:
mrmuscle skrev:
...
En sak kan man nog lita på. Det blir
kaos på Trosta sista veckan i September!
Levererar Tesla bara i slutet av varje månad?

Nej, värre än så. Endast i slutet av varje kvartal.
Vill man generalisera rejält så visst. Primärt byggs bilar för marknader utanför Nordamerika under första månaden i ett kvartal, för att sen transporteras vilket tar 1-2 månader.

Men såvida inte Tesla alltid säljer slut på alla bilar direkt så finns det naturligtvis en del "i lager".
Jag har tex en referal som beställde 30/8 och fick leverans 6/9, dvs exakt 7 dagar. Tars fick väl på 6 dagar. För mig tog det 21 dagar...

Jag har en referal som beställde i april som fortfarande inte fått sin. :)

Själv verkar jag få min på ca 3 veckor. Snabb matchning.
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

För mig tog det ganska precis en månad (om estimerat datum stämmer).
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
Själv verkar jag få min på ca 3 veckor. Snabb matchning.
Vad blev det för spec då? Vit LR med drag? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar