Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Oggechef
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 20 aug 2019 17:13
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Oggechef »

Brutte skrev:
Beställde Vit SR+ den 15/8. Tre dagar senare mail om beräknad lev.tid 20/9. Och därefter i snabb följd 3 st fakturor och 2 st kreditnotor där det enda som skilde var VIN-numret. Planerat lev.datum fortsatt 17-20/9. Stämmer det, tycker jag det är raskt marscherat, men........seeing is believing
Fick ungefär lika lång tid 21/8 beställde jag, 27/9 uppskattad leverans. Så vi får hoppas!

Vit SR+ med
Användarvisningsbild
mbryo
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 12 aug 2019 07:04
Ort: Hönö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mbryo »

Har beställt en vit LR AWD med dragkrok typ den 15/8. Har fått VIN, men ingen konkret leveransdag. Företagsleasing/tjänstebil.

Eller fått VIN har jag ju inte, men hittade ett VIN med Tesla VIN finder... :)
Model 3 Pearl White LR AWD med dragkrok (beställd 190815, levererad 190923)
Cybertruck LR förhandsbeställd
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Hittade registreringsnumret på car.info idag så börjar närma sig nu. Bara att försöka hålla ut en vecka till :D
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Zalman3 »

2914 Tesla 3 regade på Carinfo nu.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

Jag fick VIN idag, känns som ett steg i rätt riktning.

Model 3 performance som beställdes 8e Augusti
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Spasicm3p skrev:
Jag fick VIN idag, känns som ett steg i rätt riktning.

Model 3 performance som beställdes 8e Augusti
Hur ser man det sen?
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

mrmuscle skrev:
Spasicm3p skrev:
Jag fick VIN idag, känns som ett steg i rätt riktning.

Model 3 performance som beställdes 8e Augusti
Hur ser man det sen?
Jag installerade en plug-in i Chrome som heter Tesla Vin Finder. Blev tipsad om den här på forumet. När jag loggade in på mitt konto idag så fick jag en popup notis om att jag hade blivit tilldelat ett VIN :)

Om du inte har den så kan du under bilden på din bil högerklicka o trycka "Visa källkod"
Sök sen (Ctrl + f) efter "5YJ", det är vad VIN börjar på
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

I tråden för de som väntar på en S eller X så har denna tjänst dykt upp som kan visa på vilken båt bilen befinner sig:
http://cfr.logisuite.net/ (sök på ditt vin)
Jag vet inte om den fungerar för 3:or, fick inget träff på min. Kan ju bero på att, som det sagts, att vin tilldelas efter båten passerat Panama, och då är det ungefär bara 10 dagar (total tar det ca 21 dagar) som bilen faktiskt finns på en båt och är sökbar i denna tjänst.

Är det någon här med vin som får en träff?
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

loftux skrev:
I tråden för de som väntar på en S eller X så har denna tjänst dykt upp som kan visa på vilken båt bilen befinner sig:
http://cfr.logisuite.net/ (sök på ditt vin)
Jag vet inte om den fungerar för 3:or, fick inget träff på min. Kan ju bero på att, som det sagts, att vin tilldelas efter båten passerat Panama, och då är det ungefär bara 10 dagar (total tar det ca 21 dagar) som bilen faktiskt finns på en båt och är sökbar i denna tjänst.

Är det någon här med vin som får en träff?
Jag får inte heller någon träff på min 3a
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
Bannanas99
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 26 jan 2019 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bannanas99 »

Spasicm3p skrev:
loftux skrev:
I tråden för de som väntar på en S eller X så har denna tjänst dykt upp som kan visa på vilken båt bilen befinner sig:
http://cfr.logisuite.net/ (sök på ditt vin)
Jag vet inte om den fungerar för 3:or, fick inget träff på min. Kan ju bero på att, som det sagts, att vin tilldelas efter båten passerat Panama, och då är det ungefär bara 10 dagar (total tar det ca 21 dagar) som bilen faktiskt finns på en båt och är sökbar i denna tjänst.

Är det någon här med vin som får en träff?
Jag får inte heller någon träff på min 3a
Funkar nog inte med 3:orna.
Hittar en S som skeppades 2018.
Men hittar inte en 3a som uppenbarligen finns i Europa då den fått reggnr.
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

Vart kan man söka på vin så man ser vart den befinner sig? :)
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Snubblaren skrev:
Vart kan man söka på vin så man ser vart den befinner sig? :)
Det kan man inte vad jag vet. Några inlägg före ditt så finns vad som fungerar för S och X, men verkar inte fungera för 3:or. Men du kan pröva det.
Annars bara vänta tills Tesla hör av sig, det är en lååång väntan.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Gissar på att 3orna inte har egna trackingnummer då de inte är en kundbeställning utan skeppas i bulk och matchas ihop påväg över, S/X byggs väl på kundbeställning fortfarande?
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
jesper998
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 aug 2019 13:45
Ort: Uppsala

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jesper998 »

Jahapp, har precis beställt en M3P vit/vit. Återstår att se hur det blir med leverans då det verkar vara något av ett lotteri om man läser tidigare inlägg...
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Fick mail från Delivery team med en pdf
på kontantinsatsen och inbetalningskort.

Ger det någon ledtråd om när leverans
kan tänkas ske? :)
Användarvisningsbild
xp2002
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 04 maj 2019 23:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av xp2002 »

jesper998 skrev:
Jahapp, har precis beställt en M3P vit/vit. Återstår att se hur det blir med leverans då det verkar vara något av ett lotteri om man läser tidigare inlägg...
Finns en sån bland lagerbilar nu...
Model 3 performance, #teamwhite
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Matthiaz »

Såg att det kom ut en lagerbil med exakt samma spec som jag har beställt. Ringde och frågade om det skulle gå fortare att ta den eller vänta på min. Hon trodde jag hade bättre chanser att vänta på min. En lagerbil tar normalt 2-3 veckor att få ut sa hon. Hon kunde se att min bil såg ut att va bokad på en transport som ankommer Göteborg 9:e Sep. Sen fick jag räkna med 2-3 dagar innan jag kunde hämta ut den. Börjar närma sig men verkar bli lite förseningar mot mitt preliminära datum som jag fått, 31:a Aug-7:e Sep....
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Jag ringde också och frågade om
lagerbilen som syns på hemsidan
med precis samma spec som min beställning
men han sa att om leverans kan ske
snabbare med sådan så ändras det
automatiskt... så alltså går det inte
att ändra sin beställning till en sån
om man har samma spec...

hmm ska slutet sept helt plötsligt bli
tidigt sept..... spännande
Användarvisningsbild
Cu035
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 11 aug 2019 17:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Cu035 »

Matthiaz skrev:
Såg att det kom ut en lagerbil med exakt samma spec som jag har beställt. Ringde och frågade om det skulle gå fortare att ta den eller vänta på min. Hon trodde jag hade bättre chanser att vänta på min. En lagerbil tar normalt 2-3 veckor att få ut sa hon. Hon kunde se att min bil såg ut att va bokad på en transport som ankommer Göteborg 9:e Sep. Sen fick jag räkna med 2-3 dagar innan jag kunde hämta ut den. Börjar närma sig men verkar bli lite förseningar mot mitt preliminära datum som jag fått, 31:a Aug-7:e Sep....
Tjena har du nummret som du ringde till. Har beställt model s men inte fått någon leveransdatum än.
Användarvisningsbild
morgel
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 aug 2019 15:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av morgel »

morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?
Model 3 SR+ -19
Model Y LR -24 (beställd)
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

morgel skrev:
morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?

Det där är ju fruktansvärt illa!!
Förmodligen ett tekniskt eller mänskligt fel, illa i vilket fall som helst.
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

morgel skrev:
morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?
Min gissning, dom hittade något större fel på bilen som måste lagas och tar tid så dom bokar om dig till en annan bil, sedan blir den första fixad men du har ju redan fått en annan tilldelad och den första åker ut till försäljning...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

loftux skrev:
Snubblaren skrev:
Vart kan man söka på vin så man ser vart den befinner sig? :)
Det kan man inte vad jag vet. Några inlägg före ditt så finns vad som fungerar för S och X, men verkar inte fungera för 3:or. Men du kan pröva det.
Annars bara vänta tills Tesla hör av sig, det är en lååång väntan.
Hur exakt brukar det preliminära datumen man fick vara?
Användarvisningsbild
Bannanas99
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 26 jan 2019 10:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bannanas99 »

Spasicm3p skrev:
morgel skrev:
morgel skrev:
2019-07-09 - Beställning av en röd SR+ med vit interiör och vinterhjul via företagsleasing går igenom
2019-07-11 - Får besked av säljare på Tesla Sverige att ordern finns i deras system
2019-08-02 - Får mail från Delivery som uppger uppskattad leverans mellan 27/8 - 3/9 på Trosta Park
2019-08-06 - Hittar VIN i källkoden
2019-08-16 - Kontaktar säljare för mer info om leveransdatum, får höra att "Det ser ut som att din bil kommer att komma fram till Stockholm uppskattningsvis runt 7 september. Kan gå snabbare, men även dröja längre också. Jag skulle gissa på att du kan ta leverans av denna bil i mitten på september ungefär"
2019-08-20 - Hittar ett nytt VIN i källkoden, fortfarande ingen synlig på kontot

Om det nu landar runt 8-9 veckors leveranstid så är det väl ingen katastrof, men väntan är oliiiidlig och de otydliga beskeden gör inte saken lättare!
Gick in och tittade på lagerbilar på hemsidan nu och hittade en bil med exakt min konfiguration. Såg att man får se VIN på lagerbilarna, och det visade sig vara precis det VIN jag fick först!

Vad kan ha hänt som gjort denna bil till en lagerbil medan jag nu blivit tilldelad en annan?

Det där är ju fruktansvärt illa!!
Förmodligen ett tekniskt eller mänskligt fel, illa i vilket fall som helst.
Behöver ju inte måla fan på väggen för det. Den bilen du fått tilldelad nu kan ju tillhört någon annan som bokat före dig, men sedan avbeställt. Vem vet, den du fått nu kanske är på väg från Holland på lastbil medans den första står på en båt mitt i Atlanten. Då är det väll jävligt snällt av tesla att boka om så du får den tidigare istället för att få vänta några veckor till.
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Fått VIN nummer nu såg jag!
Kan man få reda på nåt mer kul med
det? :)
Fått faktura med kont.insats också.
Kan det vara så att det börjar närma sig?
:)
Skriv svar