Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mrmuscle »

Beställde nyss en P:) Pearl white
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nx00 »

Spasicm3p skrev:
Hej,

Jag beställde en vit M3P med en uppsättning vinterdäck den 8e Augusti och fick då besked att "leveranstiden säger vi är ca 2 månader så blir du bara positivt överraskad när den kommer. Räkna med 4-5 veckor"

Jag har inte hört något sedan dess och jag kan inte heller se någon uppdatering på mina sidor när jag loggar in.

Någon annan som har beställt en Performance modell under denna period och fått ett preliminärt leverans besked?

Mvh Sasha
Jag beställde en den 28 juli. Fick prel lev datum 1 sept. (Men ändrade ordern till en SR+ två veckor senare)
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Spasicm3p
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 aug 2019 15:58
Ort: Malmö

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Spasicm3p »

NilsL skrev:
Spasicm3p skrev:
Hej,

Jag beställde en vit M3P med en uppsättning vinterdäck den 8e Augusti och fick då besked att "leveranstiden säger vi är ca 2 månader så blir du bara positivt överraskad när den kommer. Räkna med 4-5 veckor"

Jag har inte hört något sedan dess och jag kan inte heller se någon uppdatering på mina sidor när jag loggar in.

Någon annan som har beställt en Performance modell under denna period och fått ett preliminärt leverans besked?

Mvh Sasha
Jag beställde en den 28 juli. Fick prel lev datum 1 sept. (Men ändrade ordern till en SR+ två veckor senare)
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
M3 Performance Pearl White, beställd 8/8-19
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nx00 »

Spasicm3p skrev:
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
Tog 9-10 dagar.
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mats79 »

NilsL skrev:
Spasicm3p skrev:
Okej, då kanske jag kan förvänta mig en preliminär leverans i mitten av September.
Hur lång tid tog det innan du fick besked om preliminär leverans?
Tog 9-10 dagar.
Det är ändå märkbart vilken skillnad det är i info för de preliminära leveransdatumen. Jag har väntat 10 gånger så länge och inte fått besked.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Tog en månad innan jag fick preliminärt leveransbesked. Jag har inte fått det slutgiltiga än.
Användarvisningsbild
skoogs
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 jul 2019 13:32
Ort: Kavlinge
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av skoogs »

SR+, RWD 18", Svart+Svart, Drag, FSD.
Beställd som "inventory" den 23 Juli. Fick VIN direkt (tror jag).
Fick leveransbesked den 1 Augusti.
Hämtar förhoppningsvis den 16 aug i Malmö.

Någon annan som har som plan att göra mig sällskap i Malmö sent denna veckan?
Användarvisningsbild
Snubblaren
Teslaägare
Inlägg: 129
Blev medlem: 11 aug 2019 09:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Snubblaren »

Hur ska man tolka detta sista raderna känns lite kryptiska...
Screenshot 2019-08-12 at 23.26.50.png
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av LarsL »

Jag tolkar det som att man aktiverar autopiloten tex, det kommer Tesla inte göra åt dig.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Snubblaren skrev:
Hur ska man tolka detta sista raderna känns lite kryptiska...
Tolkar det som att så fort du skrivit på papprena på leveransdagen så kan du tekniskt sätt rulla därifrån. Och att du då efter leverans "i lugn och ro" kan ställa in egna inställningar som ratt, speglar, säte, koppla mobilen osv. Känner det lite av en säljpitch att allt kommer gå enkelt och smidigt.

Så tolka det inte som att de menar att bilen är redo för upphämtning nu på en gång ;) De kommer antingen höra av sig till dig eller så kommer de uppdatera din reservationssida med tid och datum.
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2019 13:26

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av stormakten »

Måste bara berätta hur smidiga Tesla är, ingen ironi :)

Mitt företag gjorde beställning och vi satta upp vårt företag som ägare. Började ganska snabbt anan ugglor i mossen då vi använder oss av Handelsbanken finans bilpark som leasingbolag.

Nu endast några dagar innan leverans ringde jag till Handelsbanken och förstod då att jag gjort helt fel.... vi var tydligen inte de första :D Bilen ska ju vara reggad på Handelsbanken och inte på mitt företag...

Ringde Tesla och förklarade, och 5 minuter senare hade dom ändrat registreringen och även leasingmarkerat det.

Top Tier!!!!
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 25 jun 2019 08:36

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Matthiaz »

Fick en faktura mejlad till mig från Tesla nu på första förhöjda leasingavgift. Men inget på min sida när jag loggar in. Börjar hända något iallafall!
Har tidigare fått preliminär utlämning första veckan i september. Börjar närma sig :D
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Matthiaz skrev:
Fick en faktura mejlad till mig från Tesla nu på första förhöjda leasingavgift. Men inget på min sida när jag loggar in. Börjar hända något iallafall!
Har tidigare fått preliminär utlämning första veckan i september. Börjar närma sig :D
Samma här, fick det igår men ingen uppdatering på sidan, får hoppas att nåt händer snart! Olidlig väntan... :D
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
Ackebonoz
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 jun 2019 13:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ackebonoz »

Jag har en beställning från den 7/6 via leasingbolaget ALDBil.
Det är en svart LR RW med dragkrok och svart inredning.

Ser nu här i forumtråden att det talas om att RW inte säljs längre.
Min arbetsgivare som jag började på 1/8 och som hoppades ha bilen tillgänglig till mig när jag började har vid upprepade tillfällen stött på hos ALD och hos Tesla men svaret har bara varit att jag inte fått något VIN än och att leveranstiden normalt är 2-3 månader, senaste svaret härom dan var ifrån Delivery-teamet på Tesla.

Menar ni att RW inte finns längre och att jag kan sitta här i väntrummet tills jag dör av ålder innan jag hinner få nån bil?
Varför i hela frioden har inte Tesla upplyst mig om det i den pågående mejlkonversationen om leveransdatum??!
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

Ackebonoz skrev:
Jag har en beställning från den 7/6 via leasingbolaget ALDBil.
Det är en svart LR RW med dragkrok och svart inredning.

Ser nu här i forumtråden att det talas om att RW inte säljs längre.
Min arbetsgivare som jag började på 1/8 och som hoppades ha bilen tillgänglig till mig när jag började har vid upprepade tillfällen stött på hos ALD och hos Tesla men svaret har bara varit att jag inte fått något VIN än och att leveranstiden normalt är 2-3 månader, senaste svaret härom dan var ifrån Delivery-teamet på Tesla.

Menar ni att RW inte finns längre och att jag kan sitta här i väntrummet tills jag dör av ålder innan jag hinner få nån bil?
Varför i hela frioden har inte Tesla upplyst mig om det i den pågående mejlkonversationen om leveransdatum??!
Det är riktigt, RWD finns inte längre för leverans på beställning (som även det krävde off-menu beställning). Det är möjligt att det är så att de har en lagerbil RWD kvar som din beställning är för, men då borde det inte ta så lång tid. Ligg på Tesla och begär att få ett klargörande.

Du kan nog se i min meddelandehistorik, jag var en av dem som hade RWD beställt, men som fått ändra det då RWD "försvann" (om man inte tog svart med svart interiör, sådana hade de många på lager).
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av loftux »

jak skrev:
Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Trist när man är så nära!
"Credit Note" finns oftast där från det du lagt beställningen, det är för handpenningen.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

loftux skrev:
jak skrev:
Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Trist när man är så nära!
"Credit Note" finns oftast där från det du lagt beställningen, det är för handpenningen.
Credit note var på hela summan inte på en handpenning.

Jag går via ett leasingbolag med någon sorts ramavtal så då är det ingen handpenning.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
RicCar
Inlägg: 23
Blev medlem: 01 aug 2019 18:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av RicCar »

Beställde en LR-AWD, White on White, dragkrok, 19tums däck, vinterdäck, autopilot tillägget den 31 juli.
Fick väldigt bra hjälp och provkörning på Tesla i Täby.
Fick mail den 6 aug med uppskattat leveransdatum till 3-10 september, så ca 1 månads väntan.

Nu har jag köpt Wall Connector, mattor, takräcke, wheel caps och en hel del kul från Abstract Ocean och Jeda.
Elektriker kommer på fredag och installerar WC i garaget.

Ingen lång väntan egentligen för en bil men jag räknar ju dagarna, snart så hoppas jag att den är här.

...sa jag att jag kollat på ALLA YouTube filmer som finns om Tesla snart? :D
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till 16-20 sep.
Hittade reg nr via car.info den 3 sep.
Fick sms den 4 sep med lev besked till den 24/9.
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

När trillar VIN in på ens profil? Jag hittar VIN i källkoden men den står inte någonstans så man ser den direkt ännu.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 aug 2017 15:14
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/barbro73794

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Ragge »

Den kommer på slutfakturan, se högerkant på kontosidan.
2019-08-19:Model 3 SR
2022-09-08:Model 3 LR
Användarvisningsbild
jak
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 26 maj 2018 10:11
Referralkod: ts.la/jan37539

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jak »

jak skrev:
Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Nu på morgonen finns det ett nytt VIN i koden - och med ett lägre nummer än det jag tidigare hade fått tilldelat. Inget regnr eller datum för leverans.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
Tillfälligt:VW Id.4
Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok.
Nu: Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

jak skrev:
jak skrev:
Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Nu på morgonen finns det ett nytt VIN i koden - och med ett lägre nummer än det jag tidigare hade fått tilldelat. Inget regnr eller datum för leverans.
Hade ringt delivery på en gång. Det är väl bekräftat att de sista siffrorna inte är tilldelat sekventiellt, så det behöver ju inte betyda att det är tidigare byggd bil?
Användarvisningsbild
Stolpskott
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 06 jul 2019 08:41

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Stolpskott »

Pratade precis själv med delivery, min bil med prell datum 21-28/8 hade inte kommit till Europa än :cry: Glovis Champion ska dock ha lagt till vid Brugge imorse så kan ju bara hoppas att min vita pärla finns där.
Användarvisningsbild
mwest
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 07 aug 2019 19:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av mwest »

Stolpskott skrev:
Pratade precis själv med delivery, min bil med prell datum 21-28/8 hade inte kommit till Europa än :cry: Glovis Champion ska dock ha lagt till vid Brugge imorse så kan ju bara hoppas att min vita pärla finns där.
Pratade även jag med delivery i tisdags och de sa samma sak om min bil, även fast den enligt säljaren var en lagerbil. Känns lite tajt att hinna få hit dem till Sverige och registrerade innan 28:e augusti. Men det kanske bara är jag som är pessimistisk? :)
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19 och uthämtad 2/9 -19
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Skriv svar