Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Teslaägare stormakten » 13 aug 2019 13:25

Måste bara berätta hur smidiga Tesla är, ingen ironi :)

Mitt företag gjorde beställning och vi satta upp vårt företag som ägare. Började ganska snabbt anan ugglor i mossen då vi använder oss av Handelsbanken finans bilpark som leasingbolag.

Nu endast några dagar innan leverans ringde jag till Handelsbanken och förstod då att jag gjort helt fel.... vi var tydligen inte de första :D Bilen ska ju vara reggad på Handelsbanken och inte på mitt företag...

Ringde Tesla och förklarade, och 5 minuter senare hade dom ändrat registreringen och även leasingmarkerat det.

Top Tier!!!!
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare

Referralkod: david96061

Inläggav Matthiaz » 14 aug 2019 13:07

Fick en faktura mejlad till mig från Tesla nu på första förhöjda leasingavgift. Men inget på min sida när jag loggar in. Börjar hända något iallafall!
Har tidigare fått preliminär utlämning första veckan i september. Börjar närma sig :D
Beställt SR+, Blå, drag, 18" Aero 20190704
Matthiaz

Referralkod: matthias28252

Inläggav mwest » 14 aug 2019 14:24

Matthiaz skrev:Fick en faktura mejlad till mig från Tesla nu på första förhöjda leasingavgift. Men inget på min sida när jag loggar in. Börjar hända något iallafall!
Har tidigare fått preliminär utlämning första veckan i september. Börjar närma sig :D

Samma här, fick det igår men ingen uppdatering på sidan, får hoppas att nåt händer snart! Olidlig väntan... :D
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19
mwest

Referralkod: marcus53895

Inläggav Ackebonoz » 14 aug 2019 14:26

Jag har en beställning från den 7/6 via leasingbolaget ALDBil.
Det är en svart LR RW med dragkrok och svart inredning.

Ser nu här i forumtråden att det talas om att RW inte säljs längre.
Min arbetsgivare som jag började på 1/8 och som hoppades ha bilen tillgänglig till mig när jag började har vid upprepade tillfällen stött på hos ALD och hos Tesla men svaret har bara varit att jag inte fått något VIN än och att leveranstiden normalt är 2-3 månader, senaste svaret härom dan var ifrån Delivery-teamet på Tesla.

Menar ni att RW inte finns längre och att jag kan sitta här i väntrummet tills jag dör av ålder innan jag hinner få nån bil?
Varför i hela frioden har inte Tesla upplyst mig om det i den pågående mejlkonversationen om leveransdatum??!
Ackebonoz

Inläggav elbilist loftux » 14 aug 2019 14:41

Ackebonoz skrev:Jag har en beställning från den 7/6 via leasingbolaget ALDBil.
Det är en svart LR RW med dragkrok och svart inredning.

Ser nu här i forumtråden att det talas om att RW inte säljs längre.
Min arbetsgivare som jag började på 1/8 och som hoppades ha bilen tillgänglig till mig när jag började har vid upprepade tillfällen stött på hos ALD och hos Tesla men svaret har bara varit att jag inte fått något VIN än och att leveranstiden normalt är 2-3 månader, senaste svaret härom dan var ifrån Delivery-teamet på Tesla.

Menar ni att RW inte finns längre och att jag kan sitta här i väntrummet tills jag dör av ålder innan jag hinner få nån bil?
Varför i hela frioden har inte Tesla upplyst mig om det i den pågående mejlkonversationen om leveransdatum??!

Det är riktigt, RWD finns inte längre för leverans på beställning (som även det krävde off-menu beställning). Det är möjligt att det är så att de har en lagerbil RWD kvar som din beställning är för, men då borde det inte ta så lång tid. Ligg på Tesla och begär att få ett klargörande.

Du kan nog se i min meddelandehistorik, jag var en av dem som hade RWD beställt, men som fått ändra det då RWD "försvann" (om man inte tog svart med svart interiör, sådana hade de många på lager).
Nissan Leaf Tekna 2013
Beställt 16 April: Model 3 LR RWD AWD, Deep Blue Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Efter stoppet på RWD ändrat till en AWD istället...
loftux
elbilist

Referralkod: peter18116

Inläggav jak » 14 aug 2019 15:08

Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Så det ser ut som jag blir kvar i väntrummet.
Beställt Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
jak

Referralkod: jan60314

Inläggav elbilist loftux » 14 aug 2019 15:14

jak skrev:Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Jag ringde och frågade, och då säger dom först att en bug har gjort att VIN-nr har försvunnit från vissa, och strax efteråt att det har gått fel med registreringar, och att jag inte får någon leverans den här veckan, utan att dom hör av sig.

Trist när man är så nära!
"Credit Note" finns oftast där från det du lagt beställningen, det är för handpenningen.
Nissan Leaf Tekna 2013
Beställt 16 April: Model 3 LR RWD AWD, Deep Blue Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Efter stoppet på RWD ändrat till en AWD istället...
loftux
elbilist

Referralkod: peter18116

Inläggav jak » 14 aug 2019 15:22

loftux skrev:
jak skrev:Min leverans var bokad till torsdag em. Idag hade VIN-nr försvunnit både från sidan och från koden, och en "Credit Note" hade dykt upp.

Trist när man är så nära!
"Credit Note" finns oftast där från det du lagt beställningen, det är för handpenningen.
Credit note var på hela summan inte på en handpenning.

Jag går via ett leasingbolag med någon sorts ramavtal så då är det ingen handpenning.
Beställt Model 3 LR AWD, svart/svart med krok.
jak

Referralkod: jan60314

Inläggav RicCar » 14 aug 2019 15:34

Beställde en LR-AWD, White on White, dragkrok, 19tums däck, vinterdäck, autopilot tillägget den 31 juli.
Fick väldigt bra hjälp och provkörning på Tesla i Täby.
Fick mail den 6 aug med uppskattat leveransdatum till 3-10 september, så ca 1 månads väntan.

Nu har jag köpt Wall Connector, mattor, takräcke, wheel caps och en hel del kul från Abstract Ocean och Jeda.
Elektriker kommer på fredag och installerar WC i garaget.

Ingen lång väntan egentligen för en bil men jag räknar ju dagarna, snart så hoppas jag att den är här.

...sa jag att jag kollat på ALLA YouTube filmer som finns om Tesla snart? :D
Beställt vit/vit LR-AWD den 31 juli 2019. Uppskattad leverans 3-10 sep. Ändrad uppskattad leverans till "näst sista veckan i Sep" (16-20?)
RicCar

Referralkod: ricard24146

Inläggav mwest » 14 aug 2019 17:15

När trillar VIN in på ens profil? Jag hittar VIN i källkoden men den står inte någonstans så man ser den direkt ännu.
Model 3 LR RWD Midnight Silver/svart, 18", beställd 7/8 -19
mwest

Referralkod: marcus53895

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3