Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Kazam » 12 jun 2019 12:57

Vulgarsonic skrev:Du har en en beställning och väntar på leverans alltså?
Långt ifrån säkert att du får en lagerbil snabbare i sånt fall, bara att läsa valfri story från nån som köpt lagerbilar.

Ja, har en beställning lagd 28/5. Väntar på slutfaktura nu. Men OK, ingen idé att ändra då!
Beställd 28/5: M3 LR RWD Sv/Sv Drag
Kazam

Referralkod: magnus46290

Inläggav Tymrev » 12 jun 2019 13:18

Hade inbokad leverans nu på fredag i Malmö för en LR AWD.
Fick mail idag att det blivit uppskjutet pga. transportstyrelsen inte lyckats få fram regskylt till den.... Har ingen ny tid för tillfället. suck... jaja, bilen är ju redo då i alla fall..
Tymrev

Inläggav elbilist Antti V » 12 jun 2019 14:27

Har bokat en blå SR+ med dragkrok, svart inredning och aerofälgar den 16:e maj.
Har gjort klart med DNB och väntar således på leverans. Dryyygt att vänta.
Bmw i3 BEV -16
Beställt blå TM3 SR+
Antti V
elbilist

Referralkod: antti63126

Inläggav Tessi19 » 12 jun 2019 14:53

Antti V skrev:Har bokat en blå SR+ med dragkrok, svart inredning och aerofälgar den 16:e maj.
Har gjort klart med DNB och väntar således på leverans. Dryyygt att vänta.

När la du beställningen (med eller utan reservation)?
Tessi19

Referralkod: Godfried49133

Inläggav Ludvig » 12 jun 2019 20:29

Har fått Faktura med VIN38** i förra veckan.
Enligt SMS leverans 17-30/6.
Hade tänkt vänta med betalning till jag får ett leveransdatum bokat. Vill inte ligga ute med pengar om leveransen dröjer.

Nu fick jag SMS, ”Din slutfaktura är tillgänglig, vänligen gör kvarvarande betalningar”

Hur har ni gjort/kommer göra? När bör man betala?

Till och med de som fått spikade leveranser har ju uppskjutet på obestämd tis pga transportstyrelsen.
Ludvig

Referralkod: https://ts.la/ludvig92419

Inläggav Teslaägare MDurante » 12 jun 2019 21:32

Ludvig skrev:Har fått Faktura med VIN38** i förra veckan.
Hade tänkt vänta med betalning till jag får ett leveransdatum bokat. Vill inte ligga ute med pengar om leveransen dröjer.

Nu fick jag SMS, ”Din slutfaktura är tillgänglig, vänligen gör kvarvarande betalningar”

Till och med de som fått spikade leveranser har ju uppskjutet på obestämd tis pga transportstyrelsen.

Tänkte precis som du först, men samtidigt hur bortskämda är vi inte som förmodligen med 99% chans kommer få leverans i Juni? Vem beställer en ny elbil idag och får den inom 2-4v? Jag gick på magkänslan och överförde snällt de 734k på fakturan igår. Fick höra att min bil var i Belgien förra veckan och är påväg till Sverige. Varför är den i Belgien?

Risken med att hålla inne betalningen kan vara att du inte får snabb leverans, det står klart och tydligt att pengarna ska vara överförda 7 dagar före leverans. Sen är det några som överfört dagen innan leverans och lyckats få bilen ändå med skärmdump eller PDF bekräftelse från banken. Men man ska aldrig förlita sig på enstaka tillfällen.

Jag har inte ens fått leveransdatum.
P3D Beställd 2019.05.27

Model S P85+ AP1 UP Facelift

Moderator i Tesla Tips and Tricks på FB.
Användarvisningsbild
MDurante
Teslaägare

Referralkod: mauricioalfredo8051

Inläggav Bejje » 12 jun 2019 23:21

Ludvig skrev:Har fått Faktura med VIN38** i förra veckan.

Jag har betalat. De dagarna det handlar om tjänar jag inte någon nämnvärd ränta på pengarna och jag vill ha min bil asap, inte för att betalningen garanterar något men jag för min del levererar hellre till en kund som betalat än en som inte.

Finns de personer som fått bilar några veckor efter beställning, finns de som fått vänta månader. Är ett lotteri.

1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
20 April 2019, 15:00: Föreslagen leveranstid =( ej möjlig
24 April 2019, 14:00: Ny leveranstid
Bejje

Inläggav Alan Vega » 13 jun 2019 06:15

Om Tesla sms:ade "Vi behöver ta kontroll över hela din privatekonomi på obestämd tid" skulle jag svara "Jaaa, yesss, ett sms från Tesla!! Här är mitt bank-id!" – så desperat är jag nu över att fortfarande bara sitta med ett RN-nummer på mitt konto.
Alan Vega

Inläggav Teslaägare fakerlind » 13 jun 2019 06:17

Alan Vega skrev:Om Tesla sms:ade "Vi behöver ta kontroll över hela din privatekonomi på obestämd tid" skulle jag svara "Jaaa, yesss, ett sms från Tesla!! Här är mitt bank-id!" – så desperat är jag nu över att fortfarande bara sitta med ett RN-nummer på mitt konto.

S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav icimasa » 13 jun 2019 06:23

fakerlind skrev:
Alan Vega skrev:Om Tesla sms:ade "Vi behöver ta kontroll över hela din privatekonomi på obestämd tid" skulle jag svara "Jaaa, yesss, ett sms från Tesla!! Här är mitt bank-id!" – så desperat är jag nu över att fortfarande bara sitta med ett RN-nummer på mitt konto.

Hahha håller helt med, jag ger Tesla mitt liv, bara jag får bilen.. Har fått VIN nummer i källkoden. Hur lång tid tar det innan det blir synligt och man får slutfaktura?
icimasa

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3