Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Väntrum Model 3

Inläggav Alan Vega » 13 jun 2019 06:28

Har du ett VIN i källkoden är din lycka gjord! Jag skiter i bilen just nu, jag lever för att få ett VEHICLE IDENTITY NUMBER i källkoden.
Alan Vega

Inläggav Teslaägare pinussen » 13 jun 2019 06:38

Jag fick VIN förra veckan och faktura på mail men kontosidan ser som i April.. Har väl blivit scammad :D

Skickat från min moto x4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare

Referralkod: bjrn13724

Inläggav Teslaägare Thel » 13 jun 2019 06:44

Samma här..
Användarvisningsbild
Thel
Teslaägare

Referralkod: tobias24362

Inläggav Alan Vega » 13 jun 2019 12:53

Tesla har nu helt plötsligt avbrutit all matchning/försäljning av LR RWD... alla beställningar som ej fått VIN-nr avbryts och nya beställningar måste göras. Jahapp...
Alan Vega

Inläggav Michel » 13 jun 2019 13:06

Alan Vega skrev:Tesla har nu helt plötsligt avbrutit all matchning/försäljning av LR RWD... alla beställningar som ej fått VIN-nr avbryts och nya beställningar måste göras. Jahapp...

Var har du läst det? Känns ju mindre kul..
Michel

Inläggav elbilist loftux » 13 jun 2019 13:21

Michel skrev:
Alan Vega skrev:Tesla har nu helt plötsligt avbrutit all matchning/försäljning av LR RWD... alla beställningar som ej fått VIN-nr avbryts och nya beställningar måste göras. Jahapp...

Ja det går ju inte bara lägga ut ett sånt påstående utan källa. Vi är nog många som väntar på en LR RWD, har tom betalt första förhöjd leasing.
Nissan Leaf Tekna 2013
Beställt 16 April: Model 3 LR RWD AWD, Deep Blue Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Efter stoppet på RWD ändrat till en AWD istället...
Användarvisningsbild
loftux
elbilist

Referralkod: peter18116

Inläggav Alan Vega » 13 jun 2019 13:49

Såg det i största Tesla-gruppen på facebook. Ringde Tesla direkt och fick det bekräftat av både leveransavdelning och av "min" säljare.
Alan Vega

Inläggav Teslaägare MaxPower » 13 jun 2019 13:57

loftux skrev:
Michel skrev:

Ja det går ju inte bara lägga ut ett sånt påstående utan källa. Vi är nog många som väntar på en LR RWD, har tom betalt första förhöjd leasing.

Jag kan bekräfta uppgiften. Jag beställde en LR RWD för två veckor sedan och har inte hört ett knyst från Tesla. Sedan tidigare hade jag en provkörning inbokad idag på Mall of Scandinavia. Under provkörningen berättade jag för säljaren att jag redan beställt en bil. Han frågade då om jag fått VIN-nummer. När jag berättade att jag inte fått något sådant blev han väldigt bekymrad. Han berättade att de fått information internt idag om att LR RWD slutat byggas.

Efter provkörningen kollade han med deras Fleet Manager vilka bilar som är på väg till Sverige och någon bil som matchade min beställning (vit/vit med tillvalsfälgarna) fanns inte. De alternativ jag erbjöds var antingen att ändra till en AWD eller välja någon av de LR RWD som ännu inte är kopplade till beställning (var i princip samma bilar som ligger på hemsidan).

Nu blir det istället en svart/svart med tillvalsfälgarna. Uppsidan är att jag är garanterad leverans innan månadsskiftet och att bilens pris och förmånsvärde blev lägre än min ursprungliga beställning.

Jag fick också veta att miltalen som står angivna på lagerbilarna helt saknar koppling till verkligheten. Alla bilar har rullat några meter, precis som alla andra Teslor. Många av bilarna finns inte i Sverige utan är med på båten som ankom igår.

Tipset för alla er andra som väntar på en LR men inte fått VIN är alltså att kontakta Tesla omedelbart för manuell matching av de bilar som finns. Själv är jag inte intresserad av drag men det fanns något enstaka exemplar med drag.

/MaxP
Användarvisningsbild
MaxPower
Teslaägare

Inläggav Alan Vega » 13 jun 2019 14:06

mitt val blev dyrare, men jag har haft ångest över att inte ha valt AWD från början så jag är också nöjd... Och jag fick iaf dragkroken på köpet. :D
Alan Vega

Inläggav Michel » 13 jun 2019 14:10

Alan Vega skrev:mitt val blev dyrare, men jag har haft ångest över att inte ha valt AWD från början så jag är också nöjd... Och jag fick iaf dragkroken på köpet. :D

Fick du någon rabatt eller var det samma pris för AWD som på nätet?
Michel

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3