Homelinkproblem - lösning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dvdkeen
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 17 apr 2016 10:47

Homelinkproblem - lösning

Inlägg av dvdkeen »

Hej.

Jag har sedan jag fick leverans av min Model 3 inte lyckats para ihop min bil med vår Hörmann Promatic gararageport (868 MHz). Efter senaste uppdateringen 2019.16.2 verkar detta nu vara löst. Stod i "update notes" att fler system hade blivit tillagda och mycket riktigt så går det nu att para Hörmann Promatic 2 iallafall.

För andra som haft problem så är det helt klart värt ett nytt försök efter uppdateringen till 2019.16.x. Återigen visar styrkan i att äga en bil med OTA.
Hyundai Ioniq som andra bil
Ägare av Modell 3 LR AWD
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 apr 2016 16:46

Re: Homelinkproblem - lösning

Inlägg av areskoug »

dvdkeen skrev:
Hej.

Jag har sedan jag fick leverans av min Model 3 inte lyckats para ihop min bil med vår Hörmann Promatic gararageport (868 MHz). Efter senaste uppdateringen 2019.16.2 verkar detta nu vara löst. Stod i "update notes" att fler system hade blivit tillagda och mycket riktigt så går det nu att para Hörmann Promatic 2 iallafall.

För andra som haft problem så är det helt klart värt ett nytt försök efter uppdateringen till 2019.16.x. Återigen visar styrkan i att äga en bil med OTA.
Toppen, tack för info! Ser framemot att få leverans snart så man får testa.
Model 3 LR AWD - Pearl White 2019.
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Homelinkproblem - lösning

Inlägg av Ante74 »

dvdkeen skrev:
Hej.

Jag har sedan jag fick leverans av min Model 3 inte lyckats para ihop min bil med vår Hörmann Promatic gararageport (868 MHz). Efter senaste uppdateringen 2019.16.2 verkar detta nu vara löst. Stod i "update notes" att fler system hade blivit tillagda och mycket riktigt så går det nu att para Hörmann Promatic 2 iallafall.

För andra som haft problem så är det helt klart värt ett nytt försök efter uppdateringen till 2019.16.x. Återigen visar styrkan i att äga en bil med OTA.
Strålande!!! Exakt vad jag väntat på då jag har 2st lika portar som dig.
Längtar efter uppdateringen :-)
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Homelinkproblem - lösning

Inlägg av UrbanL »

Ahhh, och jag som redan har installerat en 433MHz-mottagare/relä-hack på tryckknappen i garaget. Men det var ju roligt att mecka och få det att funka ändå :-)
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Homelinkproblem - lösning

Inlägg av MattiasH »

Väldigt positivt att höra, har klurat över detta en längre tid men ännu inte kommit till skott med alternativ homelinkmottagare till motorn. Hoppas nu bara Model S får detta i denna uppdatering också :)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Homelinkproblem - lösning

Inlägg av dd88 »

Får man det inte att funka, eller vill ha fler funktioner, så rekommenderar jag annars en iSmartGate. Helt lysande produkt som är kompatibla med de allra flesta portarna på marknaden.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar