SR+, någon som fått leveransdatum?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av LarsL »

Håll koll på tråden Vilken båt kommer treorna med? http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... åt#p347364

Just nu ligger det en båt och lastar bilar i San Francisco, men frågan är vart den ska när den är klar.
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Jag beställde en vit SR+ med svart interiör och drag, i mitten av juni. Jag ringde i slutet av juni och då sa hon leverans preliminärt 24 juli. Jag fick slutfakturan och den är betald. Fick VIN på fakturan och sedan ca en vecka har jag även fått reg.nr. Men inte hört något om leverans ännu.
Senast redigerad av Intakan, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Mats79 »

Intakan skrev:
Jag beställde en vit SR+ med svart interiör och drag, i mitten av juni. Jag ringde i slutet av juni och då sa hon leverans preliminärt 24 juli. Jag fick slutfakturan och den är betald. Fick VIN på fakturan och sedan ca en vecka har jag även fått reg.nr. Men inte hört något om leverans ännu.
Intressant! Då fanns iallafall en bil matchad och klar för din del tolkar jag det som. I mitt fall är bilen köpt via ett leasingbolag så hanteringen av fakturan sköts så att säga separat. Det enda jag vet är att alla papper är ok från min sida och att Tesla även bekräftat till leasingbolaget om beställning av bilen.

Jag fick annars intrycket i andra trådar att just bilar med dragkrok kunde behöva något längre leveranstid men det kanske bara var en slump.
Användarvisningsbild
VillHaTesla
Teslaägare
Inlägg: 80
Blev medlem: 26 jun 2019 11:17

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av VillHaTesla »

Vet såklart att ingen till 100% kan ha koll på detta...

Men finns det någon som ev. har ett hum om någon av följande tillval/ändringar ifrån originalkonfig är en klar nackdel för så snabb leverans som möjligt när det gäller en M3 SR+? Hade behövt bilen innan slutet på aug som absolut senast! :oops: :P (Även att det ibland känns som ett lotto då man hör dom som väntat i ett par år fortfarande). :evil:

- Ändra från Solid Svart till Midnight Silver Metallic
- Lägga till vinterdäck med original 18" aerofälgar
- Lägga till dragkrok

För att öka möjligheten till snabb leverans, finns det någon av ovan val som ni tycker jag ska ta en funderare kring att hoppa över? Är egentligen inget av valen som är dealbreaker för mig men samtidigt "bra" att ha och vilhöver :lol:
Användarvisningsbild
A Utterbett
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 jul 2019 18:05
Ort: Örebro

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av A Utterbett »

VillHaTesla skrev:
Vet såklart att ingen till 100% kan ha koll på detta...

Men finns det någon som ev. har ett hum om någon av följande tillval/ändringar ifrån originalkonfig är en klar nackdel för så snabb leverans som möjligt när det gäller en M3 SR+? Hade behövt bilen innan slutet på aug som absolut senast! :oops: :P (Även att det ibland känns som ett lotto då man hör dom som väntat i ett par år fortfarande). :evil:

- Ändra från Solid Svart till Midnight Silver Metallic
- Lägga till vinterdäck med original 18" aerofälgar
- Lägga till dragkrok

För att öka möjligheten till snabb leverans, finns det någon av ovan val som ni tycker jag ska ta en funderare kring att hoppa över? Är egentligen inget av valen som är dealbreaker för mig men samtidigt "bra" att ha och vilhöver :lol:

Hämtade precis på Trosta. Där fanns en hel del svart och blå, sprang dock inte runt bland alla för att kolla SR+/LR. Grå någon enstaka.
Försökte få ur den trevlige säljaren vad som fanns bokningsbart men inte bland lagerbilar utan lycka.

Vinterdäck borde inte spela ngn roll, kan ju efterlevereras.

Dragkrok är nog det som är besvärligast
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Tessi19 »

Nu händer det saker. Slutfaktura och VIN finns, vänta på leveransdatum.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Jag fick vin för ca en månad sedan, har fått reg nr för ca två veckor sedan... ringde och frågade hur det går härom dagen. Hon sa då att den borde vara i Europa men skulle kolla detta och höra av sig under dagen. Dagen efter fick jag ringa igen och då sa hon, ” ja just det ja, jag glömde höra av mig till dig men bilen står på en båt och kommer i början av augusti, 8e augusti men det är inget datum jag kan lova.” Det bör tilläggas att när jag beställde bilen i mitten av juni stod det leverans i juni. Fick slutfakturan och vin efter någon dag. Betalade slutfakturan men hörde inget mer. Ringe då till tesla och de sa att den kommer inte förrän 24/7. Då jag efter några veckor inte fått någon bekräftelse på att de tagit emot mina pengar ringde jag igen och det var då hon sa att den borde vara i Europa, vilket den tydligen inte var! Jag påpekade då också att pearl white som jag beställt nu var standard och eftersom jag inte fått min bil så tänker jag inte betala för det. Fick idag ett Mail att de betalar tillbaka hela summan. Väntar nu på en uppdaterad slutfaktura! Kan lugnt säga att jag längtar efter att bilen ska levereras så jag slipper detta:)
Användarvisningsbild
Mats79
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 10 jul 2019 21:19

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Mats79 »

Beställde röd SR+ med dragkrok i slutet maj och har nu fått leveransdatum i början av september. Ett sms som piggade upp så här första jobbveckan efter semestern!
Användarvisningsbild
Ulfie2
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 27 jul 2019 14:51
Ort: Linköping

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Ulfie2 »

Jag har beställt en vit SR+ med dragkrok (lagerbil).
Prel leverans I början på september.

Sjukt taggad!!
Model 3 SR+ - Beställd 12/8 2019 - Levererad 18/9 2019
Användarvisningsbild
stormakten
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2019 13:26

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av stormakten »

Ska hämta min SR+ med drag på måndag :ugeek:
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Hämtade min SR+ med drag idag (fredag) och redan bytt hjul:)
D90277EE-BA68-4F99-8C51-5636008A09EB.jpeg
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Mr S »

Intakan skrev:
Hämtade min SR+ med drag idag (fredag) och redan bytt hjul:)
Snyggt! Laddar du bilen från den lilla motorcykeln? ;)
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
vibrationsfri
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 aug 2019 20:09

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av vibrationsfri »

Beställde en pärlvit SR+ den 16 Juli . Inbokad leverans den 30 aug . 6 veckor är riktigt bra.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1558
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av pefreli »

Intakan skrev:
Hämtade min SR+ med drag idag (fredag) och redan bytt hjul:)
Snygga fälgar, var har du köpt dem? :)
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Köpte som hos Borås däckservice... de heter etabeta piuma shiny black.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av taliz »

Intakan skrev:
Köpte som hos Borås däckservice... de heter etabeta piuma shiny black.
Pris?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Intakan
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2019 20:41

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inlägg av Intakan »

Köpte 20” med de tystaste däcken... blev nog ca 20 000kr med tpms och svarta bult.
Bör tilläggas att vi köper alla våra däck och fälg till våra bilar på firman där. (8 bilar)
Så jag kan kommit undan lite billigare än normalt:)
Skriv svar