Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

SR+, någon som fått leveransdatum?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: SR+, någon som fått leveransdatum?

Inläggav Teslaägare pinussen » 12 jun 2019 12:57

bonath skrev:
pinussen skrev:Jag har gissat tidigare att de börjar matcha VIN när båten nästan är framme i Zeebrüge. Stämde vid förra vågen av VIN och stämmer nu, nästa båt kommer idag. Undrar bara vart alla bilar i så fall tagit vägen från förra båten, det är väl inte nån som fått leveransdatum? (Som tråden handlar om :D) Inga SR+ levererade vad jag vet i EU. Kan vara att de matchar när de lämnat SFO och de första kommer nu?

Ja, jag håller på bli galen av att vänta :shock:

Var väl bara LR med på den...
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... p=&range=0

Jo kan ju vara så... Hoppas de kommer nu då.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare

Referralkod: bjrn13724

Inläggav Teslaägare hed » 12 jun 2019 13:01

Jag vägrar ta leverans slutet av juni och tvingas pröjsa förmånsskatt för en hel månad...
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

Inläggav Teslaägare tor-ake » 12 jun 2019 14:53

Ställ av den direkt och ställ på den 1a juli. Om du inte behöver bilen direkt alltså.

Så tänker jag göra. Om det blir leverans i veckan efter midsommar.
SR+ Pearl white beställd 12/4 levererad 29/6.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inläggav Teslaägare FlyingBlue » 12 jun 2019 16:15

tor-ake skrev:Ställ av den direkt och ställ på den 1a juli. Om du inte behöver bilen direkt alltså.

Då blir du blåst på 60 000

Förutsättningarna är att bilen:

inte har varit påställd tidigare, vare sig i Sverige eller utomlands
är en personbil klass I eller klass II (husbilar), lätt lastbil eller lätt buss
är typgodkänd enligt 3 kap. fordonsförordningen (2009:211)
uppfyller utsläppskraven för Euro 5 eller Euro 6
enligt uppgift i vägtrafikregistret släpper ut högst 60 gram koldioxid per kilometer eller kan drivas med annat gasbränsle än gasol, till exempel med vätgas, metangas eller gengas
vid utbetalningstillfället inte har bytt ägare, avregistrerats eller förändrats så att den inte längre uppfyller de tekniska kraven.
EDIT: kom på att avställning inte är samma sak som avregistrering så det fungerar kanske
Tesla 3D blå, 18" Aero, svart inredning, EAP, beställd 8/12 2018, Leverans 28/3 2019
BMW i3, 2018
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare

Referralkod: roger53431

Inläggav Teslaägare tor-ake » 12 jun 2019 17:09

Hade kravet varit att den måste vara påställd kontinuerligt under de sex första månaderna hade de nog skrivit ut det.
Jag kan inte komma på någon rimlig anledning till ett sådant krav.
SR+ Pearl white beställd 12/4 levererad 29/6.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 12 jun 2019 18:02

Man kan väl i det fallet även be Tesla att helt enkelt göra ägarbyte utan påställning, så ställer man
på bilen själv när man vill :)
Undrar om dom två veckorna med gratis försäkring isf börjar när man ställer på bilen...?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav icimasa » 12 jun 2019 20:21

pinussen skrev:Jag har gissat tidigare att de börjar matcha VIN när båten nästan är framme i Zeebrüge. Stämde vid förra vågen av VIN och stämmer nu, nästa båt kommer idag. Undrar bara vart alla bilar i så fall tagit vägen från förra båten, det är väl inte nån som fått leveransdatum? (Som tråden handlar om :D) Inga SR+ levererade vad jag vet i EU. Kan vara att de matchar när de lämnat SFO och de första kommer nu?

Ja, jag håller på bli galen av att vänta :shock:

Det skulle ju kunna vara så att de matchs till sjöss, den båt som kommer nu har alla fått matchning innan jag som fick mitt VIN idag kanske kommer med nästa båt den 19e så kan bli svårt då att hinna få i Juni :cry: håller med på att bli helt galen :roll:
icimasa

Inläggav icimasa » 12 jun 2019 20:24

ville9 skrev:Yes!
Även här dök VIN-koden upp idag.

Jag har även fått slutfakturan, antar att ni andra som hittade vin i källkoden fått slutfaktura idag också?
Jag hade vare sig vin i källkod eller slutfaktura igår så allt kom idag.

Jag har beställningsdatum 4 juni.
En SR+ utan tillägg.

Har fått VIN i källkoden idag men ingen slutfaktura än.. Återfinns den ens Account eller?
icimasa

Inläggav Teslaägare fakerlind » 12 jun 2019 21:05

FlyingBlue skrev:
tor-ake skrev:Ställ av den direkt och ställ på den 1a juli. Om du inte behöver bilen direkt alltså.

enligt uppgift i vägtrafikregistret släpper ut högst 60 gram koldioxid per kilometer eller kan drivas med annat gasbränsle än gasol, till exempel med vätgas, metangas eller gengas
vid utbetalningstillfället inte har bytt ägare, avregistrerats eller förändrats så att den inte längre uppfyller de tekniska kraven.
EDIT: kom på att avställning inte är samma sak som avregistrering så det fungerar kanske

Om du tar emot bilen nu i slutet av månaden men inte använder den förrän 1:a juli, så borde väl arbetsgivaren vara ok med att inte rapportera den som en förmån? Eller vem är det som styr över det?
S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hed » 12 jun 2019 21:29

fakerlind skrev:
FlyingBlue skrev:

Om du tar emot bilen nu i slutet av månaden men inte använder den förrän 1:a juli, så borde väl arbetsgivaren vara ok med att inte rapportera den som en förmån? Eller vem är det som styr över det?

Har eget AB, så jag antar att det är jag som styr över det :lol:
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3