Jag är kär

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Jag är kär

Inlägg av nek0 »

Bjelke skrev:
bullen skrev:
MinstBild
Ja helst ska man ju ha tre stycken :mrgreen:
(iaf ett litet tag)
Eller en fru utan körkort :lol:
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jag är kär

Inlägg av Zalman3 »

Tesla 3, 4-5 år före konkurrenterna.

"The Model 3 drives terrific,” Sommerfeldt declared. German industry expert Ferdinand Dudenhöffer from Center Automotive Research (CAR) highlighted Sommerfeldt’s observations. “The car is much better than all models of electric competition. The technical lead is easily four to five years. Range and driving pleasure are unmatched,” he said.
Elaborating on his experience, Sommerfeldt noted that the Model 3 feels like a sports car, an “extremely fast sports car.” 

https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... eview/amp/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
AndersB_Hson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 07 jan 2016 19:09
Ort: Ulricehamn

Re: Jag är kär

Inlägg av AndersB_Hson »

Jag kan bara hålla med trådskaparen, vi hämtade ut vår LR RWD, svart m svart inredning 5/6. Jag stod i kön i Mölndal i slutet av mars 2016 och lade in min reservation. Den största känslan nu, för mig, är overklighet. Jag tror ibland fortfarande att bilen på framfarten hemma bara är på lån. Det har varit en dröm och nu har den drömmen gått i uppfyllelse.

Jag skriver inte så ofta på forumet men läser desto mer och tackar för all input avseende allt möjlig information man har nytta av som Tesla-ägare/blivande Tesla-ägare.
Har hittills bara använt Supercharger i Karlstad och vi hann inte äta färdigt innan den var färdigladdad. Ska iväg och fjällvandra i sommar och då hoppas jag få stifta bekantskap med fler Superchargers.

Bilen är verkligen som jag förväntade mig, fantastisk att köra på alla sätt. Det är klyschigt att säga bil 2.0 men det är verkligen så det känns.
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Jag är kär

Inlägg av leiflodde »

Hadde ett möte på kontoret förra veckan och kollade av med Tesla (Malmö) och de kom med 2 st M3 vid lunch och grymt mycket snack efter det.

Kanske ett tips för att övertyga fler?
Användarvisningsbild
Nico
Teslaägare
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 jun 2019 12:11

Re: Jag är kär

Inlägg av Nico »

AndersB_Hson skrev:
Jag kan bara hålla med trådskaparen, vi hämtade ut vår LR RWD, svart m svart inredning 5/6. Jag stod i kön i Mölndal i slutet av mars 2016 och lade in min reservation. Den största känslan nu, för mig, är overklighet. Jag tror ibland fortfarande att bilen på framfarten hemma bara är på lån. Det har varit en dröm och nu har den drömmen gått i uppfyllelse.

Jag skriver inte så ofta på forumet men läser desto mer och tackar för all input avseende allt möjlig information man har nytta av som Tesla-ägare/blivande Tesla-ägare.
Har hittills bara använt Supercharger i Karlstad och vi hann inte äta färdigt innan den var färdigladdad. Ska iväg och fjällvandra i sommar och då hoppas jag få stifta bekantskap med fler Superchargers.

Bilen är verkligen som jag förväntade mig, fantastisk att köra på alla sätt. Det är klyschigt att säga bil 2.0 men det är verkligen så det känns.
Fick exakt samma känsla vid provkörning på måndan, beställde min igår! Känns helt och hållet helt overkligt, för det första trodde jag verkligen aldrig att jag skulle köpa en ny bil ens utan traggla runt i 15-20 år gamla bilar och ännu ännu mindre trodde jag att jag skulle bli en tesla ägare. :shock:
Model 3 Long Range AWD
Skriv svar