Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Hög vindsljud över 100km/h

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Hög vindsljud över 100km/h

Inläggav Teslaägare Bjelke » 12 jun 2019 05:58

snowtroll skrev:jag instämmer med att bullret från fosil dieseln XC70, i mitt fall, saknas och därmed mer vindsus upplevelse.
En annangrej... jag blir inte lika trött i M3 jämfört med XC70, mycket trevlig oväntad upplevelse. :mrgreen:

Det är ganska många (även jag) som rapporterar samma sak, att man inte blir lika trött när man kör elbil :)
S85-14 AP1 Till salu
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Jjonas » 12 jun 2019 06:48

Bjelke skrev:
snowtroll skrev:jag instämmer med att bullret från fosil dieseln XC70, i mitt fall, saknas och därmed mer vindsus upplevelse.
En annangrej... jag blir inte lika trött i M3 jämfört med XC70, mycket trevlig oväntad upplevelse. :mrgreen:

Det är ganska många (även jag) som rapporterar samma sak, att man inte blir lika trött när man kör elbil :)

Har upptäckt liknande också. Tror att mindre vibrationer gör mycket!
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Inläggav ville9 » 12 jun 2019 07:30

Legato skrev:
trvmbk skrev:Min kollega fick sin bil i fredags och redan när han körde hem så uttryckte han att vindsljudet var väldigt högt när man kom upp i över 100km/h. Känns det igen? Och om finns det något man kan göra åt detta?

Håller inte med om "väldigt högt", men kunde absolut vara tystare.

Jag har monterat en sån här och tycker den hjälper litegrann iaf:
https://www.rpmtesla.com/collections/model-3-exterior-parts/products/model-3-windshield-wind-noise-reduction-kit

Du beställde direkt från den sidan du länkar till alltså? Vad landade totalpriset på efter omkostnader?
ville9

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 12 jun 2019 08:00

ovelundkvist skrev:Min Model 3 låter betydligt mer från vindrutan än bägge mina tidigare Model S.

Väg och vindljudet var det jag reagerade på mest när jag provkörde 3an och jämförde med vår S. Det var en markant skillnad där min är mer eller mindre tyst i jämförelse. Å andra sidan har jag reagerat på hur mycket vind och vägljud som funnits i de splitternya Mercedes E-klass jag åkt Uber med till/från flyget med de senaste veckorna. Kanske hade tur med min S helt enkelt.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 12 jun 2019 08:38

ville9 skrev:
Legato skrev:
trvmbk skrev:Min kollega fick sin bil i fredags och redan när han körde hem så uttryckte han att vindsljudet var väldigt högt när man kom upp i över 100km/h. Känns det igen? Och om finns det något man kan göra åt detta?

https://www.rpmtesla.com/collections/model-3-exterior-parts/products/model-3-windshield-wind-noise-reduction-kit

Du beställde direkt från den sidan du länkar till alltså? Vad landade totalpriset på efter omkostnader?

Jag köpte många andra tillbehör samtidigt, bland annat kolfiber för mittkonsol. Räkna med runt 50% extra på priset för frakt och moms/tull (beroende på hur mycket du köper såklart).
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
NO2OIL - Svart (blacked out) S75D 2017
NO2GAS - Svart LR3D 2019
På ingång - Svart XPL 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav elbilist loftux » 12 jun 2019 08:49

Legato skrev:
ville9 skrev:
Legato skrev:

Jag köpte många andra tillbehör samtidigt, bland annat kolfiber för mittkonsol. Räkna med runt 50% extra på priset för frakt och moms/tull (beroende på hur mycket du köper såklart).

Finns här, €9.91 inkl VAT, endast frakt tillkommer.
Amazon Tyskland Gummipackning
Ingen aning om kvalitet, men så stor skillnad kan det inte vara.
Nissan Leaf Tekna 2013
Beställt 16 April: M3 LR RWD, Deep Blue, Vit interiör.
Betalt Första förhöjd leasing 31 Maj. Sedan 13 Juni svävande i ovisshet då LR RWD inte produceras längre...
loftux
elbilist

Referralkod: peter18116

Inläggav areskoug » 12 jun 2019 08:56

Kan bruset skilja mellan olika exemplar? Jag upplever inte att vår 3a låter särskilt mycket. Jämförbart med vår BMW 5 serie från 2014.
areskoug

Referralkod: Johan34798

Inläggav Teslaägare Kilowatt » 12 jun 2019 08:57

Jjonas skrev:
Bjelke skrev:

Har upptäckt liknande också. Tror att mindre vibrationer gör mycket!

Autopilot gör också underverk för hur energikrävande körningen (inte) är.
Såld: Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
Beställd: Model S ”Raven” PL
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inläggav elbilist bonath » 12 jun 2019 09:09

loftux skrev:Finns här, €9.91 inkl VAT, endast frakt tillkommer.
Amazon Tyskland Gummipackning
Ingen aning om kvalitet, men så stor skillnad kan det inte vara.

Finns på Wish också, frakt 62 kr...
https://www.wish.com/search/Car%20Winds ... rce=search
WindGuardNoise.JPG
Beställt Model 3, röd/vit SR+ men kör (ett tag till) Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
elbilist

Referralkod: svante59135

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3