Hur många olika konton för laddpunkter?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: Hur många olika konton för laddpunkter?

Inlägg av Sascha »

Jag har InCharge och Fortum. E.On valde jag bort då den var hutlöst dyrt, mer än dubbelt än de andra när jag tittade på den.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Hur många olika konton för laddpunkter?

Inlägg av Swede1 »

Sascha skrev:
Jag har InCharge och Fortum. E.On valde jag bort då den var hutlöst dyrt, mer än dubbelt än de andra när jag tittade på den.
EON har sänkt priset till 2,5 kr / kWh, rimligt pris enligt mig, lägre än nästan alla andra. Då laddar man istället för att köra på bensin med Rex. 5 kr på Clever/Bee är för mycket, då kör man vidare på bensin. Jag är aldrig orolig över att laddarna är upptagna. Rex utmärkt lösning, behövs fortfarande pga klena laddnätverk. De här med 200 kr förbetalning tycker jag är smart för att slippa små transaktioner på bank kortet, dessutom känns det säkrare än att det dras från bankkortet hela tiden.
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: Hur många olika konton för laddpunkter?

Inlägg av MartinGBG »

Ingen som tipsat om Plugsurfing ännu?
Den tycker jag är riktigt bra, fungerar med massa olika leverantörer - så behöver man inte massvis med konton utan endast en blipp med sig och ändå ha riktigt bra täckning.

Ionity, Fortum mfl..

https://www.plugsurfing.com/
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Hur många olika konton för laddpunkter?

Inlägg av Swede1 »

Melkin skrev:
Tror ingen nämnt Plugsurfing ännu. Med denna slipper du ha separata konton för ett antal nätverk, och du får allt på samma faktura. Plugsurfing kan hantera Fortum, Vattenfall, Eon, Ionity, Bee, mfl. En märklig sak jag upptäckt är dock att min Plugsurfing-app visar att Bee-laddarna kostar 13 kr per kWh. Bee själva säger att det kostar 5 kr. Jag har inte testat att ladda men kan vara värt att hålla ett öga på. Annars verkar priserna vara desamma, dvs. inget pålägg utan Fortum kostar 2kr/minut precis som med Fortums egen app/bricka.
Aha, verkar utmärkt om priset är samma, så slipper man 5 olika kort/brickor. Har du kollat så att inte Bee tar 13 kr/kWh via plugsurfing? :|

Fortum/Dala energi laddare verkar inte dyka upp på deras karta... rörigt det här. Vissa finns andra inte, så bäst att ha alla j***@ kort och brickor för att vara säker på att s***n ska fungera. :oops:

incharge laddare finns inte i Stockholm på deras karta, det kanske fungerar och de har en dåligt uppdaterad karta? Jaja, innovatör , early adopter får lalla med sånt här... blir bättre så småningom.
Skriv svar