Intresserad av M3 Performance

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Intresserad av M3 Performance

Inlägg av mrmuscle »

Vill byta till Elbil från min V60 T6!
Jag vill hemskt gärna ha en M3 Performance.
Jag är anställd på heltid, men har också en
enskild firma som dock är en sidoverksamhet men endast små mindre intäkter.

Vad jag förstått så verkar det bästa vara
att ta bilen privat och sedan dra av för milersättning för firmans verksamhet.

Vad är bästa finanseirings sättet, någon här som skaffat en performance privat?

billån via andrahandspartner Tesla? Ränta?
År avbet?

Privatleasing?
Företagsleasing på firman ändå?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Intresserad av M3 Performance

Inlägg av taliz »

Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av mrmuscle »

taliz skrev:
Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.
Nöjd med bilen? :)

Vad blev månadskostnaden exl försäkring?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av taliz »

mrmuscle skrev:
taliz skrev:
Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.
Nöjd med bilen? :)

Vad blev månadskostnaden exl försäkring?
Inte fått leverans än, 29/6 förhoppningsvis. Bild
Lite över 7k/mån hamnar lånet på i mitt fall.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
mrmuscle
Inlägg: 127
Blev medlem: 22 jun 2019 13:23

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av mrmuscle »

Vad är priset nu på P, före och efter 60k bonus?
Vilka uppläggningsmöjligheter finns för lånet?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Intresserad av M3 Performance

Inlägg av taliz »

mrmuscle skrev:
Vad är priset nu på P, före och efter 60k bonus?
Vilka uppläggningsmöjligheter finns för lånet?
Surfa in på tesla.com och bygg så ser du. Nånstans runt 670 efter bonus. Svart färg kommer kosta 11k extra from 1e juli sägs det.

Om du ändrar siffrorna i slutet på URLen nedan till det pris du får i konfiguratorn så kan du se vad det finns för lånealternativ.
(Den är annars tillgänglig efter man lagt beställning)

https://tesla.dealerpad.net/SE/tesla-se ... e=67598000
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av TeslaTissel »

Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Intresserad av M3 Performance

Inlägg av taliz »

TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av martinot »

taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av Smutt »

M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av TeslaTissel »

Smutt skrev:
M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst
TACK! JA det visade sig bli så. Garantier kan jag inte ge att det är bäst men för min del var det givet!
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av TeslaTissel »

taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Då tillhör jag dem som inte gör det! Haha! :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av taliz »

martinot skrev:
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.
Ska hämta min i Malmö så det låter ju lovande. :)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av martinot »

Smutt skrev:
M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst
Japp. Det var därför jag gick på LR AWD istället (ca 3000 för RWD, 3700 för AWD, och sjukt höga ca 6000 för P). Men mer än sjukt nöjd med acc och prestanda som inte är långt ifrån P. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Intresserad av M3 Performance

Inlägg av martinot »

taliz skrev:
martinot skrev:
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.
Ska hämta min i Malmö så det låter ju lovande. :)
Där skall du nog kunna köpa direkt över disk då de tydligen normalt har de på lager där på SC i Malmö enligt uppgift (på övriga SC kan man däremot beställa hem på någon vecka eller två). Var inte heller speciellt dyrt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar