Ahh, tänkte inte på detMarcusC skrev:Det beror kanske på för att alla som det var sååååå viktigt för är ute och kör släp nu istället för att hänger härHelectriC skrev:Det är ju väldigt förvånande att inte fler nämner dragkrok som argument. Det har ju varit ett jädra tjat här inne om att dragkrok är såååååå viktigt innan det kom till M3 (men inte P)
Varför så få Performance?
Moderator: Redaktion
Re: Varför så få Performance?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Varför så få Performance?
Priset, var var inte värt extra nästan 100 tkr (privatköp). Skillnaden mellan P och LR är mindre i verkligheten än på papper, allt för att sälja fler P...
Skulle kunna ha sagt dragkrok, men jag beställde innan M3 fick dragkrok, skulle inte ha varit så snabb
Och detta är min vinterbil, på sommaren kör jag nedcabbat...
Skulle kunna ha sagt dragkrok, men jag beställde innan M3 fick dragkrok, skulle inte ha varit så snabb
Och detta är min vinterbil, på sommaren kör jag nedcabbat...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Re: Varför så få Performance?
Anledningen till att jag valde AWD LR var både dragkrok och förmånsvärdet. Men även 18" hjulen bidrog (räckvidd).
Vid privatköp hade valet varit svårare. Men dragkrok hade avgjort fortfarande.
Vid privatköp hade valet varit svårare. Men dragkrok hade avgjort fortfarande.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Re: Varför så få Performance?
Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Re: Varför så få Performance?
Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...fred099 skrev:Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Varför så få Performance?
Kanske inte så många som köper en Porche 911 som företagare heller tänker jag? Eller BMW M3? Det är den kategorin köpare jag menar.Legato skrev:Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...fred099 skrev:Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Re: Varför så få Performance?
Tror inte Model 3 når ända fram till de (mig själv inkluderad) som tidigare haft en prestandabil motsvarande P.fred099 skrev:Kanske inte så många som köper en Porche 911 som företagare heller tänker jag? Eller BMW M3? Det är den kategorin köpare jag menar.Legato skrev:Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...fred099 skrev:Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Av flera anledningar.
Hade du smällt på en vinge och lite maffigare fälgar på instegsmodellen och ställt den bredvid en P så är det nog få som kan skilja dom åt utan att syna detaljer. Ställ en 3/A5/C bredvid en M3/RS5/C63 så ser och hör man fortfarande vilken modell som är den värsta, betydligt råare. (Finns det dom som vill ha en sleeper men det är nog få)
Sen är förarmiljön allt annat än sportig, hade behövts ordentliga skålade säten och fetare ratt. Att ”track mode” idag är tämligen begränsat kan ju komma att förändras i framtiden genom en uppdatering, här låter andra tillverkare kunden ha större frihet.
Att det inte finns någon motorklubb som erbjuder bankörning med försäkring gör det nog även svårt att locka dom som är intresserade av det.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Varför så få Performance?
Jag tror de som vill ha krok är en kategori människor som ändå inte hade en tanke på p modellen, jag ser åtminstone själv så på saken.HelectriC skrev:Det är ju väldigt förvånande att inte fler nämner dragkrok som argument. Det har ju varit ett jädra tjat här inne om att dragkrok är såååååå viktigt innan det kom till M3 (men inte P)
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19