Sida 1 av 2

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 09:28
av HelectriC
MarcusC skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju väldigt förvånande att inte fler nämner dragkrok som argument. Det har ju varit ett jädra tjat här inne om att dragkrok är såååååå viktigt innan det kom till M3 (men inte P)
Det beror kanske på för att alla som det var sååååå viktigt för är ute och kör släp nu istället för att hänger här :lol:
Ahh, tänkte inte på det :lol:

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 09:48
av Bruno
Priset, var var inte värt extra nästan 100 tkr (privatköp). Skillnaden mellan P och LR är mindre i verkligheten än på papper, allt för att sälja fler P...

Skulle kunna ha sagt dragkrok, men jag beställde innan M3 fick dragkrok, skulle inte ha varit så snabb :(

Och detta är min vinterbil, på sommaren kör jag nedcabbat... 8-)

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 10:50
av Magnus71
Anledningen till att jag valde AWD LR var både dragkrok och förmånsvärdet. Men även 18" hjulen bidrog (räckvidd).
Vid privatköp hade valet varit svårare. Men dragkrok hade avgjort fortfarande.

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 14:45
av fred099
Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 14:58
av Legato
fred099 skrev:
Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 15:45
av fred099
Legato skrev:
fred099 skrev:
Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...
Kanske inte så många som köper en Porche 911 som företagare heller tänker jag? Eller BMW M3? Det är den kategorin köpare jag menar.

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 16:18
av dd88
fred099 skrev:
Legato skrev:
fred099 skrev:
Med tanke på prestanda som den levererar är den ju ett fynd. Kanske har traditionella motorentusiaster som lägger större vikt på sånt inte riktigt vågat ta steget ännu?
Fynd om man är privatköpare, men verkligen inte som företagare tyvärr...
Kanske inte så många som köper en Porche 911 som företagare heller tänker jag? Eller BMW M3? Det är den kategorin köpare jag menar.
Tror inte Model 3 når ända fram till de (mig själv inkluderad) som tidigare haft en prestandabil motsvarande P.

Av flera anledningar.

Hade du smällt på en vinge och lite maffigare fälgar på instegsmodellen och ställt den bredvid en P så är det nog få som kan skilja dom åt utan att syna detaljer. Ställ en 3/A5/C bredvid en M3/RS5/C63 så ser och hör man fortfarande vilken modell som är den värsta, betydligt råare. (Finns det dom som vill ha en sleeper men det är nog få)

Sen är förarmiljön allt annat än sportig, hade behövts ordentliga skålade säten och fetare ratt. Att ”track mode” idag är tämligen begränsat kan ju komma att förändras i framtiden genom en uppdatering, här låter andra tillverkare kunden ha större frihet.

Att det inte finns någon motorklubb som erbjuder bankörning med försäkring gör det nog även svårt att locka dom som är intresserade av det.

Re: Varför så få Performance?

Postat: 15 jul 2019 18:22
av chaffis75
HelectriC skrev:
Det är ju väldigt förvånande att inte fler nämner dragkrok som argument. Det har ju varit ett jädra tjat här inne om att dragkrok är såååååå viktigt innan det kom till M3 (men inte P)
Jag tror de som vill ha krok är en kategori människor som ändå inte hade en tanke på p modellen, jag ser åtminstone själv så på saken.